#BroomChallenge

NASA "zaludjela" ljude izazovom, metla može samostalno stajati uspravno

A. B.
Ilustracija: Shutterstock
Prije nekoliko dana na društvenim mrežama je pokrenut izazov s hashtagom #BroomChallenge koji je potaknuo hiljade ljudi da uzmu metlu u ruke i pokažu da li ona može samostalno stajati.

To je počelo kada je jedan Twitter korisnik napisao da je pronašao objavu NASE koja to tvrdi.

Kako piše BBC, mnoge objave su se nizale na Twitteru gdje su začuđeni korisnici naveli kako se moraju isprobati u tom izazovu.

"Ovo je stvarno čudno. Kako ova metla stoji, trebam odgovor? Nisam vjerovala da je ovo moguće", samo su neki od poruka koje su objavljene na Twitteru.

Mnogi su NASU naveli kao inspiraciju za to i objavili tvrdnje o gravitacijskim ili nebeskim pojavama kao razlog za "ravnotežu metle".

"NASA je rekla da je danas jedini dan da se metla može sama oduprijeti gravitacijskom povlačenju", objavio je korisnik Twittera u SAD-u i taj snimak ima milione pregleda.

[TWITTER]1226959129157259266[/TWITTER]

Međutim, iza svega toga postoji veoma jednostavno objašnjenje, pa se u raspravu uključila NASA, ali i brojni stručnjaci.

"Osnove fizike vrijede svaki dan, a ne samo 10. februara“, napisali su iz NASA-e i dodali kako je ovo još jedan od primjera kako ljudi brzo vjeruju svakakvim informacijama na internetu bez da ih uopće provjere.

Također, ova svemirska agencija nije objavila nikakvu javnu izjavu o gravitacijskom utjecaju Zemlje na metle.

"Samostojeće metle nemaju nikakve veze sa planetarnim poravnanjem, punim mjesecom ili gravitacijskim povlačenjem, uprkos tvrdnjama nekih korisnika društvenih medija", navedeno je.

Dr. Becky Smethurst s Univerziteta u Oxfordu rekla je za BBC kako je iznenađena da se ovako jednostavna stvar tako brzo proširila internetom.

"Balansiranje metle nije tako impresivna stvar. Dobar je trik za zabave - metla je široka na dnu i ako je stavite pod pravi ugao, ona neće pasti", rekla je i naglasila kako je bitno provjeravati informacije koje vidimo na društvenim mrežama.

Ali, dodala je i da je ovaj izazov zabavan kako bi se pričalo o osnovama fizike i silama.

Ovu priliku je iskoristio i meteorolog Cory Smith koji je objavio šaljivu poruku na Twitteru.

"Da li ste znate da je NASA objavila da ćete tokom gravitacijskog povlačenja sutra moći ustati koristeći obje noge", napisao je Smith na Twitteru i dodao da je ovo bio zabavan način da se ljudi podsjete zakona fizike.

"Iako je obeshrabrujuće vidjeti ljude kako vjeruju u lažnu pretpostavku, to je ipak pokrenulo zabavan i neobičan izazov na društveni mrežama koji je pokrenuo konstruktivne razgovore u nauci", kazao je Smith za BBC.