Ljubav i veze
3

U Kini se u jednom danu raspadne deset hiljada brakova

SRNA
U Kini se svakodnevno raspadne desetak hiljada brakova, a razlozi su emotivne i finansijske prirode.

Prema podacima Ministarstva za građansku administraciju, 2013. godine zahtjev za razvod predalo je više od 3,5 miliona parova, što je skoro 13 posto više nego u prethodnoj godini.

Kineska poslovica glasi: "Bolje je srušiti deset hramova nego razrušiti jednu porodicu". Prije nekoliko decenija većina kineskih porodica pridržavala se ovog stava.

Glavni uzrok većine razvoda u Kini, po nezvaničnoj statistici, predstavlja nevjerstvo supružnika.

U Kini je ljubavnica pitanje statusa. Ako je nema, činovnik na visokoj dužnosti ili biznismen postaje predmet podsmijeha.

Još jedan ozbiljan razlog koji podriva osnove braka u Kini predstavlja politika "jedna porodica – jedno dijete".

Ispostavilo se da jedinci u odraslom životu nisu u stanju da savladaju svoj egoizam i da pristanu na kompromise.

U Kini je 2011. godine uvedena nova pravna odredba - sva imovina koju je jedna strana stekla prije braka ili je kupljena novcem roditelja jednog od supružnika poslije svadbe pripada onome ko je platio.

Dakle, imovina stečena u braku u Kini može se podijeliti samo ako se dokaže da je kupljena novcem oba bračna druga.

Zakon je usvojen kako bi se na minimum sveo broj brakova iz računa i kao posljedica toga broj razvoda.

Ipak, 20 posto od 3,5 miliona zahtjeva za razvod za prošlu godinu završilo se dugim sudskim sporovima, jer bivši supružnici nisu mogli mirno da podijele imovinu.

I finansijski razlozi često su razlog za razvod u Kini.

U proljeće 2013. godine unijete su ispravke u poresko zakonodavstvo prema kojima porodica koja prodaje jedan od svojih objekata nepokretnosti treba da plati 20 posto ovog iznosa kao porez na prodaju.

U slučaju razvoda, svako od bivših supružnika registruje na sebe samo jedan objekat nepokretnosti i, ako ga prodaje, ne plaća ništa.

Ova zakonska inicijativa kao posljedicu ima povećanja broja razvoda iz računa - navode kineski mediji.