Istraživanje
0

TV reklame za brzu hranu bude želju za njom

FENA
Televizijske reklame za brzu hranu zaista kod djece bude želju za njom, posebno ako puno gledaju televiziju.

Istraživanje je provedeno u trenucima kad, u sklopu borbe protiv pretilosti, jačaju pozivi na zabranu reklama za "junk food" namijenjenih djeci.

Posljednja je to učinila američka Akademija pedijatrije kad je u ponedjeljak objavila uputstvo o reklamama za brzu hranu.

Ispitivanja provedena na ciljanoj grupi djece u dobi od 6 do 13 godina, koje je vodila ekipa na čelu s Emmom Boyland s Liverpoolskog univerziteta, pokazala su da su DVD-i s reklamama za brzu hranu i slatkiše kod djece pobuđivali glad za tim proizvodima.

"Izloženost TV reklamama za hranu kod osoba koje puno gledaju televiziju pojačala je sklonost prema reklamiranim prehrambenim proizvodima u odnosu na osobe koje televiziju gledaju rjeđe", stoji u završnom izvještaju nakon ispitivanja.

Djeca obuhvaćena istraživanjem iskazivala su veću želju za slatkom i masnom hranom nakon gledanja reklama za "junk food" nego onih dana kad su gledala reklame za igračke.

To se posebno odnosilo na djecu koja su svakodnevno gledala puno televiziju, s tim što se pod "puno" smatra više od 21 sata gledanja televizije sedmično.

No, autori istraživanja napominju da se reklame za lošu hranu ne mogu smatrati odgovornim za rast broja pretile djece, jer predstavljaju tek mali dio velikog broja faktora koji utječu na to.

"Nikad neće biti moguće eksperimentalnim istraživanjem pokazati da oglašavanje hrane pridonosi pretilosti. To jednostavno ovisi o previše faktora", napisala je Boyland.