Somelijeri tvrde da će mineralna voda biti luksuz: "Niko više ne želi šampanjac"

Ta procjena je bila na takmičenju u sklopu ove godine pokrenutog Samita fine vode (Fine Water Summit) u otmjenoj četvrti Buckhead, u Atlanti, američkoj saveznoj državi Georgiji. S 1.100 boca iz 35 država ovo je najveći događaj ove vrste.
Njegovi učesnici su iz različitih dijelova svijeta - od Hong Konga do Francuske i Californije. Platili su 975 dolara za konverzaciju i degustaciju koju je koordinirao Austrijanac Michael Mascha, osnivač grupacije FineWaters, koji živi u teksaškoj dolini Rio Grande.
Većina učesnika samita su sredovječni ljudi koje je list Economist opisao kao gurmanima, ali neobično fit. Mnogi od njih su među 250 somelijera Maschove akademije. Za mjesec dana su naučeni procijeniti kako mineralnost mijenja okus vode, kako silicij utječe na osjećaj vode u ustima i veličinu mjehurića.
Mineralne vode se razlikuju po okusu, baš kao i vina. Jedna od njih je s glečera norveških otoka Lofoten, koja, kako navodi Economist, zaista ima okus otopljenog snijega. Tu je i mineralna voda s najvišeg vulkana na Andima u Peruu, koja je gorka i slana. Somelijer Nico Pieterse tvrdi da zbog češke vode "Fromin" više niko ne želi šampanjac.
Mascha je antropolog hrane koji se ranije bavio vinskim kolekcionarstvom, a onda mu je ljekar preporučio da odustane od toga. U 10 godina je ismijavan što je vino zamijenio finom mineralnom vodom. Sada 40 restorana, među kojima su oni s Michelinovim zvjezdicama, imaju "vodene menije". I mladi su počeli obraćati pažnju na ovu vodu, i to zahvaljujući somelijeru Doranu Binderu, koji je prepoznatljiv na društvenoj mreži TikTok.
Lake, kompanija za kriptovalute koja želi decentralizirati industriju vode, sponzorira Samit fine vode. Elena Berg, somelijerka koja kao naučnica na Pariškom koledžu radi na zaštiti životne sredine, smatra da je ovo način da se govori o tome koliko je čista voda dragocjena jer je ugrožena usljed klimatskih promjena, piše Economist.