BAT u mreži kioska u BiH uveo jedinstvenu tehnologiju utvrđivanja punoljetstva kupaca
BAT, jedina kompanija u Bosni i Hercegovini koja punoljetnim korisnicima nudi sve kategorije duhanskih i bezdimnih proizvoda, pokrenula je konkretan korak u zaštiti javnog zdravlja, a učinili su to implementiranjem tehnologije za verifikaciju starosne dobi kupaca na kioscima širom zemlje.
Precizna provjera bez prikupljanja podataka
Rješenja su postavljena na preko 400 iNovina i Lafka kioska u BiH, a omogućavaju brzu i jednostavnu procjenu da li je osoba punoljetna - bez narušavanja privatnosti.
Sistem funkcioniše putem kamere koja skenira lice kupca, ali pritom ne pohranjuje fotografiju, niti identifikuje osobu. Umjesto toga, koristi algoritme koji, na osnovu karakteristika i parametara lica, ocjenjuju je li osoba mlađa ili starija od 18 godina.

BAT se odlučio za sistem koji ne narušava identitet korisnika upravo iz razloga što tehnologija često izaziva nepovjerenje po pitanju privatnosti. U testnoj fazi, preciznost ovog alata bila je iznad 99%, što je pokazatelj kako tehničke sofisticiranosti, tako i ozbiljnosti pristupa problemu.
Prevencija prije svega: Uloga zaposlenih i edukacije
Kako bi razumjeli i efikasno koristili ovu tehnologiju, više od 800 zaposlenika iNovina i Lafke prošlo je potrebne edukacije, a projekat je potom proširen na sve prodajne lokacije. To je posebno važno jer se radi o jednoj od najprisutnijih maloprodajnih mreža, koja svakog dana ima direktan kontakt s velikim brojem kupaca.
Sami projekat ne predstavlja zamjenu za odgovornost zaposlenih na kioscima, već služi isključivo kao podrška u provođenju zakonske obaveze zabrane prodaje maloljetnicima.

O važnosti prevencije, posebno kada je riječ o maloljetnicima i konzumaciji duhanskih proizvoda, osvrnuo se i dr. Branislav Lolić, pulmolog i pedijatar.
"Kao ljekar koji se godinama bavi zdravljem djece i mladih, mogu reći da je prevencija prvog kontakta s nikotinom ključna za očuvanje javnog zdravlja. Pozdravljam svaki dodatni mehanizam koji sprečava da maloljetnici dođu u kontakt s ovim proizvodima. Ako tehnologija može pomoći da se precizno i bez zadiranja u privatnost identifikuje starosna dob kupca, onda govorimo o odgovornom i konkretnom doprinosu zaštiti djece i adolescenata. To nije samo zakonska obaveza, već i moralna i zdravstvena odgovornost svih nas", kazao je Lolić.
Digitalna transformacija s društvenim fokusom
Ova aktivnost dio je šire strategije društveno odgovornog poslovanja BAT-a u BiH, koji se ne pozicionira samo kao proizvođač i distributer duhanskih i bezdimnih proizvoda, već i kao aktivni sudionik u standardima koji oblikuju budućnost industrije.
"Ne želimo da maloljetnici ikada koriste bilo koji od naših duhanskih ili drugih nikotinskih proizvoda. BAT tu ima nultu stopu tolerancije. Naši proizvodi su isključivo za odrasle pušače, što je jasno istaknuto na oznakama proizvoda. Ponosan sam što je nakon Hrvatske, Bosna i Hercegovina izabrana kao druga zemlja u BAT grupi za pokretanje ovog vrijednog projekta koji dodatno ističe našu društvenu odgovornost i transparentnost pri komunikaciji i prodaji naših proizvoda", istakao je Johan Baguca, direktor BAT-a BiH.

BAT u BiH danas direktno zapošljava preko 1.000 osoba, a kroz mrežu dobavljača i lokalnih partnera dodatno podržava stotine radnih mjesta. S istim pristupom, kompanija provodi politiku održivosti, kroz reciklažu elektronskog otpada, odgovorno korištenje resursa i primjenu ESG standarda na razini cijele BAT grupe.
Njihova transformacija započela je u Hrvatskoj, gdje je od 2015. godine, BAT investirao preko 700 miliona eura. Tamo su otvorili i jedan od najmodernijih proizvodnih pogona bezdimnih proizvoda u Evropi. On danas povezuje cijelu Adria regiju, a stvoreni su i temelji za slične iskorake i u BiH.
Osim na poslovnu efikasnost, tehnološke inovacije unutar BAT-a, usmjerene su i na transformaciju industrije u pravcu smanjenja štetnosti i povećanja sigurnosti potrošača.
Ako samo jedan maloljetnik ne kupi proizvod koji zakonski ne bi smio - sistem je već postigao svoj cilj. Jer, modernizacija industrije, osim "pisanog", treba ostaviti trag i na mjestu gdje kupac zaista dolazi u kontakt s proizvodom.