Sistem i zakon su propisali ko i kako treba platiti dug "Viaductu": Zašto se ne postupi po zakonu?

Dodatni problem je činjenica što je sud u Belgiji naredio automatsku blokadu finansiranja Državne agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), čime je ugrožen rad te institucije. Republika Srpska se oglušila o plaćanje, odnosno traže načina kako da država plati dug kao međunarodni faktor te predlažu naknadno poravnanje unutar BiH.
Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto danas je predložio privremeno finansiranje za BHANSA-u, kao dio privremenog rješenja te tom prilikom poručio: "Treba nam sistem gdje će štetu platiti onaj koji je prouzrokovao štetu", istakao je on.
No, taj sistem postoji i to u Zakonu o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda.
"Ako entiteti podmire svoje obaveze u pogledu finansiranja svojih međunarodnih obaveza, dio prihoda koji je obračunat za ovaj entitet u cijelosti se isplaćuje tom entitetu", glasi član zakona koji definiše uslove za raspodjelu novca od Uprave za indirektno oporezivanje.
Dakle, prioritet su međunarodne obaveze, a u konkretnom slučaju to je dug prema "Viaductu" po arbitražnoj presudi koju je BiH izgubila.
Konkretno, aktuelni problem se može riješiti tako što će se dug pokriti od raspodjele novca od UIO-a i to na štetu RS-a, koji je i prouzrokovao spomenuti dug. Sistem i zakon postoje, samo je pitanje političke volje da se to i implementira.