Auto testovi
62

Testirali smo novi Škoda Superb: Razlog zašto ljubitelji Passata ne trebaju tugovati

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Škodina perjanica u kategoriji nepodignutih automobila stigla je do četvrte generacije, a u češkoj automobilskoj kompaniji pod okriljem VW-a i ovaj put su se potrudili da fizičkim i pravnim licima ponude udoban, opremljen i izrazito prostran automobil s praktičnim petim vratima koji je i dalje povoljniji od konkurencije.
Posmatrano iz tadašnje i sadašnje perspektive, Škodin ulazak u društvo kompanija koje nude automobile iz D segmenta bio je prilično nespretan, zbog čega bi se prvenstveno moglo kriviti tadašnje rukovodstvo VW-a, jer je Superb prve generacije (ako se nećemo vraćati na istoimeni model prije Drugog svjetskog rata) koji je na scenu stigao početkom 21. stoljeća bio suhoparna opcija na razvučenoj platformi tadašnjeg redizajniranog Passata (B5.5) na koji je izvana previše ličio, pa nam je prvi Superb nekako bio automobil bez identiteta. S drugom generacijom Škodinog najvećeg modela stigao je i identitet i još praktičnija karavanska karoserijska verzija (Combi), a uz također dvije karoserijske opcije treća generacija pojačana je i s odličnom karavanskom verzijom Scout koja je s integralnim pogonom i većim razmakom između podnice i tla asocirala na slične crossover karavane Audija i Volkswagena koji su se u svakodnevnici pokazali mnogo ugodnijim i zahvalnijim partnerima od klasičnih SUV-ova.

Vrijeme sadašnje. Četvrti Superb koji se izvana ne razlikuje mnogo od prethodnika sa sobom i ovaj put donosi skladnu trovolumensku karoseriju bez nepotrebnih kičastih detalja na kojoj se ne vide praktičnija peta vrata umjesto klasičnog poklopca prtljažnika, što značajno olakšava ubacivanje kabastijih predmeta u prtljažnik na koji otpada pozamašan dio skoro pet metara duge karoserije. Palac gore za Škodine aerodinamičare, jer su uspjeli da značajno smanje otpor zraka karoserije u odnosu na rezultat koji je ostvaren s prethodnom generacijom, što je pomoglo manjoj potrošnji goriva i dodatno doprinijelo tišini u putničkom prostoru.

Natpis na prednjim blatobranima (Laurin & Klement) sugeriše da je testni primjerak sa sobom donio najviše "igračaka" u naglašeno prostranoj dvobojnoj kabini koja je obložena kvalitetnim i profinjenim materijalima, među kojima se posebno ističe smeđa koža. Suvišno je i spominjati da će putnici na zadnjim sjedištima imati više nego dovoljno prostora u svim pravcima, ali vrijedi spomenuti da će ukupnoj udobnosti dvojcu na prednjim elektropodesivim grijanim/hlađenim sjedištima s masažnom funkcijom pomoći i produžeci na površini za sjedenje čiji se ugao može mijenjati uz koje će natkoljenice dugonogih osoba imati optimalan oslonac. Da mogu vidjeti, Václav (Laurin) i Václav (Klement) zasigurno bi bili ponosni i na ovaj Škodin model koji se kao vrh ponude nudi iza njihovih prezimena iza kojih se prije Prvog svjetskog rata krila najveća austrougarska automobilska kompanija koja je 1925. godine došla pod kišobran Škode.

Jednostavnost i preglednost su u serijskoj opremi i najbolje opremljenog Superba, pa osobi iza kožom obloženog multifunkcionalnog volana neće trebati mnogo vremena da se navikne na radni prostor koji se ne razlikuje od prostora koji je sa sobom donio novi Kodiaq. Među novostima je ručica za upravljanje automatskim mjenjačem koja je sada smještena na desnoj strani stuba upravljača, pa je na lijevoj ručici pored uobičajenih funkcija sada i upravljanje brisačima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Adaptivna i pregledna digitalna instrumentna tabla mala je u poređenju s površinom novog centralnog displeja za upravljanje multimedijalnim sistemom koji sa sobom donosi vrhunski audio-sistem, pametnu navigaciju, stalnu povezivost i mogućnost glasovnog upravljanja/komunikacije s nevidljivom „gospođicom Laurom“. Recimo da je crvenokosa. Pored jednostavnog upravljanja radom automatskog klima-uređaja, tri rotaciona prekidača ispod centralnog displeja služe i za upravljanje s još nekoliko funkcija, što u Škodi nazivaju Smart Dial. Nivo opreme, izbor materijala, dovoljno otvorenih i zatvorenih pretinaca, besprijekorna zvučna izolacija... Sve zajedno jasno stavlja do znanja da će Superb osigurati zavidnu udobnost za svih pet putnika na dugim „turama“ za koje je, prvenstveno zbog svojih dimenzija, i namijenjen. Za noć koja se pretvori u dan zaslužna su vrhunska adaptivna LED svjetla s kojima profitira i vozač u vozilu ispred Superba, a osoba iza upravljača može računati i na sklopivi „head-up“ display.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Snažnija varijanta VW-ovog poznatog dvolitarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora koji sa sobom donosi 193 KS i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta i dalje se nameće kao optimalna pogonska opcija za Škodinu reprezentativnu limuzinu čija najveća dozvoljena masa uveliko premašuje dvije tone. Dijelom i zbog činjenice da veliki i prilično težak automobil na otvorenoj cesti pri brzinama do 90 km/h troši nešto više od pet litara na 100 kilometara. S posljednjom generacijom start/stop sistema i asistiranjem radnog programa Eco, Superb se ne rasipa s gorivom ni u gradskim uslovima. Možda bi u jurnjavi protiv štoperice na kružnoj stazi bilo drugačije, ali na javnim cestama/autocestama nema situacija u kojima bi vozač mogao pomisliti da provjerena dvolitarska "dizelka" ne osigurava dovoljno snage i potiska.

Pored četiri radna programa (Eco, Normal, Comfort i Sport) s kojima se reguliše rad motora, mjenjača, upravljača, prijenosa snage i ovjesa, za sve koji žele više tu je i dodatni peti program (Individual) s kojim se mogu kombinovati opcije spomenuta četiri programa uz koje na kraju stiže i adekvatna boja ambijentalnog osvjetljenja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Superb je bez zadrške pokazao da se veoma dobro snalazi u različitim situacijama i okretniji je više nego što se očekuje od 5-metarskog automobila, ali smo pomislili da bi uz moderan adaptivni ovjes sve zajedno preko pojedinih neravnina ipak moglo biti i malo uglađenije, što dijelom otpada na prilično nizak profil guma na opcionim 19-inčnim dvobojnim aluminijskim felgama. Uz nešto veći otpor na upravljaču i bržu reakciju 7-stepenog automatskog mjenjača s dva kvačila (DSG) kojim se može upravljati preko poluga ispod upravljača, u radnom programu Sport zabavi doprinosi i raspodjela obrtnog momenta koji je tada, čini se, mnogo više usmjeren na zadnju osovinu, pa je bezobrazno isprovocirana široka limuzina tu i tamo znala kliznuti u blagi i lako kontrolisan "oversteer".

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ako im se uopšte ne dopada ideja koja uključuje samo karavansku karoseriju, ljubitelji Passata svoju će klasičnu limuzinu srednje klase sada morati da potraže negdje drugo, jer Volkswagen u ponudi više nema trovolumenski Passat s kojim godinama „ratuje“ prvenstveno protiv njemačke konkurencije. Ne znamo je li potez u Wolfsburgu namjeran ili slučajan, ali se čini da bi četvrti Superb mogao biti odlična alternativa, jer je ionako nastao na platformi globalno popularnog Passata s kojim, na kraju krajeva, dijeli većinu komponenti. Da, Česima u prilog idu i ranije/pogrešne odluke u nekoliko automobilskih kompanija da iz svoje ponude izbace klasične trovolumenske modele D segmenta.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Superb L&K 2.0 TDI DSG 4x4
  • Cijena osnovnog dizelskog modela (Superb Essence 2.0 TDI DSG 150): 73.565 KM
  • Cijena testnog modela: 104.538 KM
  • Motor: Četverocilindarski, dizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 142 kW – 193 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.250 obr/min.

  • Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 19-inčne aluminijske felge, gume 235/40 R19 (Good Year Eagle F1).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 7,5 s. Najveća brzina – 238 km/h. Potrošnja na testu – od 5,4 do 8,2 l/100 km. Prosječna potrošnja (WLTP) – 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 l. Prosječna emisija CO² – 149 g/km. Euro6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.912 mm. Širina – 1.849 mm. Visina – 1.511 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.837 mm. Zapremina prtljažnika – od 645 do 1.795 litara. Masa praznog vozila – 1.659 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.290 kg.

  • Serijska oprema: Škoda Superb L&K 2.0 TDI DSG 4x4

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Family/Business paket (paket za spavanje + rolo zavjese na zadnjim prozorima i zadnjem vjetrobranu + kanta za otpatke + bočni zračni jastuci i zračne zavjese naprijed i nazad), SUITE L&K cognac unutrašnjost, VERITATE polirane aluminijske antracit felge 8Jx19, električna kuka za vuču s adapterom, Paket asistirane vožnje PLUS 2 (Area View sistem kamera + Lane assist + adaptivni tempomat + inteligentni parking asistent), Klima paket (MF kožni upravljač sa DSG komandama i grijanjem + grijano vjetrobransko staklo + grijana prednja i zadnja sjedišta), Infotainment 13" PLUS (Head-up display + navigacioni uređaj).

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 km.