Testirali smo Jeep Compass: Usavršen i privlačan na prekretnici generacija
Malo prije nego je predstavljena treća generacija Compassa imali smo priliku isprobati finalno izdanje Compassa treće generacije koji, čini nam se, nije imao nikad bolji izbor tehnologije, motora i opreme. Najbolje od svega, i dalje izgleda vrlo svježe i privlačno.
Još uvijek aktuelni Compass "iz aviona" je prepoznatljiv kao Jeep, kako zbog prednje maske sa 7 otvora koja jasno i glasno podsjeća na Cherokee, Wrangler ili čak i Willys, tako i zbog samih proporcija karoserije i visine od tla. Najbolje od svega, na kraju karijere druge generacije Compassa, koja je trajala nekih osam godina, još uvijek izgleda privlačno i moderno, odlično kombinujući robusnost koja se neminovno veže za svaki Jeep i savremenost koja je "must" u ovom segmentu SUV-ova.
Elektrifikacija kao prioritet
Iako je ova generacija Compassa u svom zenitu to ne znači da nudi zastarjelu tehnologiju, naprotiv. Silom prilika Jeep je, pa tako i Compass, kroz svoju historiju imao raznoliku ponudu pogonskih jedinica, od američkih do italijanskih pa sada i do francuskih, gdje su neke bile manje dobre i uspješne a neke nešto bolje.
Još uvijek aktuelni Compass je tako ostao na dvije opcije motora, ali vrlo privlačne i sposobne i, naravno, elektrificirane. Snažniju i kapacitetniju koja nudi i pogon na sve točkove (zahvaljujući elektromotorima a ne kardanu) smo vozili ranije, a sada smo isprobali hibrid koji ima veći benzinski motor ali je nominalno slabiji.
Podsjetimo se da i ovaj 1,5-litarski benzinac u hibridnoj verziji i manji 1,3-litarski benzinac u priključnom hibridu u stvari imaju iste korjene. Oba pripadaju "FCA Global Small Engine" porodici koja je promišljenom tehnologijom omogućila da motori različite zapremine i broja cilindara dijele iste komponente i proizvode se na istoj "traci".
U izdanju s 1,5 litarskim turbobenzincem koji je dopunjen remenskim starter generatorom ali i mjenjačem s dvostrukim kvačilom u koji je "spakovan" P2.5 elektromotor od 15 kW Compass je jedan od najuvjerljvijih "klasičnih" hibrida koje smo vozili u zadnje vrijeme iako nije zadnji "krik" tehnologije. Uz zračno hlađeni baterijski paket kapaciteta tek 0,8 kWh Compassa smo neočekivano dosta vremena koristili u potpuno električnom načinu rada, bez obzira da li je riječ o parkiranju, kretanju u koloni ili umjerenoj gradskoj vožnji. Sistem rekuperacije energije odlično funkcioniše i pokazuje da se i sa skromnom baterijom može napraviti odličan posao.
Tako smo na testu u gradskim uslovima i u gužvama s lakoćom trošili oko 6 litara benzina na 100 kilometara, a uz malo truda sigurno može i manje. Očekivano, kao i sa ostalim sličnim hibridima koje smo testirali i ovdje na otvorenoj cesti potrošnja zavisi od aspiracija vozača. Umjeren tempo će znati nagraditi potrošnjom od oko 5 litara, dok uz veća i duža opterećenja taj prosjek može značajno porasti. Ne treba zaboraviti da motor ipak ima 130 KS i ne treba očekivati neka čuda. Sasvim je dovoljan za sva putovanja i ugodan tempo, ali ko želi brže i jače neka gleda u smjeru PHEV modela s 190 ili 240 KS.

Ovaj hibridni Compass definitivno je kao riba u vodi prilikom gradske vožnje, gdje do izražaja dolazi i elastičnost ali i tiha i ugodna vožnja. Dio zasluga za to ide i na račun dobrog mjenjača s dvostrukim kvačilom koji je dovoljno brz i uglađen, a nama se posebno svidjela velika "odl school" ručica mjenjača koja je čvrsta i daje utisak kontrole za razliku od SUV-ova noe generacije koji umjesto nje uglavnom imaju minijaturne i osjetljive prekidače.
Sam ovjes Compassa je vrlo čvrst i daje ovom SUV-u neočekivanu upravljivost i stablinost uz umjerenu količinu naginjanja pri naglim promjenama pravca. Uz to je udoban i ugodan i što je najvažnije nema suvišnih zvukova, kako iz podvozja tako ni iz kabine, što ostavlja utisak kvalitetnog i robusnog automobila. Naravno, iako je Jeep svima je jasno da ovaj SUV nema terenskih aspiracija. Imate povišenu podnicu i to je u suštini to. Uz prednji pogon, minimalnu artikulaciju ovjesa koji je prilično tvrdo podešen za bilo kakve vožnje van asfalta, jasno je da je ovo SUV kao i većina svih drugih na tržištu gdje je bitna visoka pozicija sjedenja i praktičnost za porodične potrebe.
Još uvijek savremen i ugodan unutra
S zadnjim redizajnom Jeep je napravio odličan posao na Compassu, pogotovo u ureženju unutrašnjosti. To potvrđuje kokpit i armaturna tabla koji i danas izgledaju vrlo moderno i pregledno. Ne nedostaje digitalizacije, ekrana i aplikacija, ali ni fizičkih prekidača niti USB utičnica. Uz bogatu opremu Compass također ne zaostaje niti za najmodernijim konkurentima u klasi, te ima i sve asistente za vožnju i parkiranje koji su postali standard u ovoj klasi.
Za pohvalu su i sjedišta koja su dobro dimenzionisana ali i profilisana, dok smo idealan položaj iza upravljača donekle teže našli i na kraju se navikli da se u Compassu sjedi visoko. Na kraju krajeva, to se većini vozača sada i sviđa. Sviđa im se i digitalizacija instrumenata i kokpita, što nudi i Compass, ali baš i nismo oduševljeni preglednošću i grafikom digitalnih pokazivača koji bi mogli biti pregledniji i logičniji, te bismo i ovdje radije vidjeli analogne pokazivače.

Ponuda prostora u Compassu nije rekordna ali je sasvim u skladu s klasom i potrebama kupaca ovakvih SUV-ova. Možda se tek u širini kabine otkrivaju godine Compassa jer noviji SUV-ovi su nešto "komotniji" u tom smjeru. Na zadnjim sjedištima Compassa je vrlo ugodno, ima dovoljno mjesta za glave i koljena putnika, te imaju svoje odvojene ventilacijske otvore i priključke za USB pa čak i utičnicu.
Prtljažnik zapremine 424 litra nije među rekorderima klase, ali sve preko 400 litara zapremine više je nego dovoljno za objektivne želje i potrebe prosječne četveročlane porodice, čak i za duža putovanja. Uz velik otvor i pravilne stranice lako je prevesti velike predmete, dok je donekle neobično rješenje srednjeg naslona koji je ujedno i otvor za skije ili duge predmete s tim da otvori za čaše ostaju vidljivi i iz prtljažnika.
Privlačan i u cjenovniku
Kako je nasljednik već poznat, Jeep je za aktuelni Compass pripremio privlačne cijene i pakete opreme, s tim da treba naglasiti da su ostali dostupni samo modeli s bogatim Summit paketom opreme koji donosi i detalje poput ventilisanih sjedišta, parking senzora, električno podesivih sjedišta, 19-inčnih felgi i sličnog, a što se kod konkurenata nalazi na listama skupih doplata.
S ovim pogonskim sklopom koji je vrlo efikasan i štedljiv i uz ovako bogatu opremu s cijenom od nekih 67 hiljada maraka Compass je privlačna ponuda među kompaktnim SUV-ovima, dok je imidž Jeepa tu svakako dodatni bonus koji donosi prepoznatljivost u moru sličnih modela. Jasno, ima i jeftinijih modela, ali ne uz ovakvu opremu i ne uz dobar hibridnih motor s automatskim mjenjačem.

Kako smo i pretpostavili, i Compass nam je potvrdio da je s automobilima ipak najbolje sačekati punu zrelost jer su do tada otklonjene sve mane a proizvođači budu "šire ruke" s opremom i cijenama. Za one koji ipak vole najnovije i najsvježije preostaje da sačekaju još malo na Compass treće generacije.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Jeep Compass 1.5 DCT7 e-Hybrid SUMMIT
-
Cijena osnovnog benzinskog modela: 60.190 KM
-
Cijena testnog modela: 67.490 KM - popust uz finansiranje kod Raiffeisen Leasing d.o.o.
-
Motor: Benzinski-hibridni motor smješten naprijed poprečno, radne zapremine 1.469 ccm, redni, četverocilindarski, turbo. Maksimalna snaga - 130 KS pri 5.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment - 240 Nm pri 1.500 okr/min. Električni motor smješten u mjenjaču. Maksimalna snaga elektromotora - 20 KS. Maksimalni okretni moment elektromotora- 55 Nm.
-
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Mjenjač 7-stepeni automatski s dvostrukim kvačilom i integrisanim elektromotorom. Točkovi i gume - felge prečnika 19 inča sa gumama 235/45 R19.
-
Šasija: Prednji ovjes – McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – neovisni, multilink, stabilizatori. Električni servo-upravljač.
-
Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10 sec. Najveća brzina – 193 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,2 l/100 km. Kombinovana prosječna potrošnja goriva po WLTP - 5.6-6.0 l/100 km. Emisije CO2 po WLTP mjerenju - 128 - 136 g/km.
-
Dimenzije: Dužina – 4.398 mm. Širina – 1.874 mm. Visina – 1.649 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.636 mm. Razmak između podnice i tla – 201 mm. Zapremina prtljažnika od 420 do 1.230 litara. Masa praznog automobila – 1.860 kg.
-
Serijska oprema: Jeep Compass 1.5 DCT7 e-Hybrid SUMMIT
-
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara, 2 godine bez ograničenja kilometara, 2 godine na lak, 7 godina na antikorozivnu zaštitu.