Auto testovi
43

Testirali smo Hyundai Konu: Egzotika među kompaktnim mješancima

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Hyundai Kona poprilično kasno stiže u uzavrelu borbu malih kompaktnih crossovera. Ipak, Hyundai se pobrinuo da dođe naoružana do zuba. Neobičan i sigurno poseban izgleda, izuzetno bogata oprema, odlična ponuda motora, mjenjača pa čak i mogućnost izbora pogona na sve točkove čine je jednim od najraznovrsnijih izbora u klasi. Da li su u Hyundaiju zaista našli savršen recept?

Već samo ime Kona, koje nije dobila prema nekoj komšinici nego prema Havajskom otoku, zvuči egzotično, ali u Hyundaiju su sa imenom tek počeli. Prvo i najvažnije, za razliku od većine crossovera ovog formata Kona nije nastala na osnovi nekog poznatog gradskog mini kompakta, nego je iznova konstruisana kao potpuno zaseban model u ponudi Hyundaija. Iako je mnogo sličnih crossovera na tržištu, ovakav pristup imaju tek rijetki, kao što je na primjer Nissan Juke.

Dakle, Kona je važan novitet u Hyundai porodici, te s obzirom na popularnost ovog segmenta opravdane su i velike ambicije. Nisam slučajno spomenuo Nissan Juke, slično kao i Nissan prije više od sedam godina i Hyundai je shvatio da treba ponuditi zaista poseban auto u ovoj klasi, skoro pod svaku cijenu. Naravno, biti poseban u vrijeme kada imamo toliko automobila i klasa nije baš lako, a klasičnu automobilsku ljepotu treba, u tom slučaju, ostaviti po strani.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Na prvi pogled Hyundai Kona šokira svojom pojavom, pogotovo u ovakvoj "skakavac zelenoj" boji. Teško je proći neprimjećeno u Koni, dakle prvi zadatak su dizajneri uspješno obavili. Dalje, pregršt oblika, svjetala, odbojnika i spojlera čine se na prvi pogled kao da su bez nekog reda poredani po kompaktnoj karoseriji. Zaista, Hyundai nije slijedio konvencionalan izgled, ali kada počnete svaki element gledati zasebno onda i cijeli "paket" dobija smisao. Kompaknta i mišićava bočna linija ipak dobija najviše ocjena od nas, dok ostale dizajnerske elemente možete voljeti ili ne voljeti. Također, mnoštvo boja i kombinacija dozvoljava da od Kone napravite diskretan auto onoliko koliko vi želite da bude. Uvijek dižemo palac gore za one koji se trude biti posebni, a uz to Kona uživo izgleda i puno bolje nego na fotografijama.

Približna konkurencija za Hyundai Kona 1.0 T-GDi Desire It (120 KS) - 39.990 KM: Citroen C3 Aircross Shine PureTech 110 (110 KS) - 34.794 KM Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna (115 KS) - 36.800 KM Mazda CX-3 G120 Attraction (120 KS) - 39.980 KM

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 Allure (130 KS) - 35.393 KM Renault Captur Outdoor Energy TCe 120 (120 KS) - 33.800 KM SEAT Arona 1.0 TSI Xcellence (115 KS) - 34.157 KM Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Style (115 KS) - 40.850 KM

Nakon eksplozije oblika i boja na karoseriji unutra Kona ostaje zanimljiva ali mnogo konvencionalnija. U skladu sa ostalim modelima aktuelne generacije kokpit je uređen moderno sa dominantnim "tabletom" na centralnoj konzoli. Ergonomija i položaj sjedenja su dobri, što uz odličan kvalitet izrade ostavlja vrlo dobar utisak. Ipak, Hyundai cijenom ovog crossovera ali i cijelim nastupom ulazi u nešto viši cjenovni rang, pa bismo u skladu sa time voljeli malo manje glatke i krute plastike u unutrašnjosti. Također, nije nam se posebno svidjela ni činjenica da centralni otvor za ventilaciju nije baš optimalno dimenzioniran i smješten jer je prilično teško naći dobar položaj i usmjerenost zraka iz ventilacije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Prijatno iznenađenje je ponuda prostora na zanjim sjedištima. Vjerovatno zbog kompaktne i mišićave karoserije Kona izgleda kao da i nije baš pretjerano prostrana. Srećom to nije tako. I na zadnjim sjedištima ima sasvim dovoljno mjesta, te tek nešto viši položaj sjedenja otkriva pametnu konstrukciju karoserije Kone koja koristi dvostruki pod kako pogonski sklop i kompaktni nezavisni ovjes nazad ne bi negativno utjecali na prostor u kabini. Prtljažnik je također dobro odmjeren, iako ima i većih u klasi. U našem slučaju spas je bio u onih par centimetara dubine koje dobijete kada ispod dvostrukog dna izvadite pregradu za sitnice i iskoristite punu dubinu prtljažnika. Tada će primiti sve što je potrebno i za, na primjer, putovanje do morske obale za četveročlanu porodicu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kona se ističe i bogatom opremom, pa broj opcija i mogužnosti je zaista iznenađujući za ovu klasu. Detalji poput "head-up" displeja ili hlađenje prednjih sjedišta i grijanje upravljača donedavno su bili rezervisani isključivo za visoku klasu limuzina. Istina, to dolazi i uz ne tako skromnu cijenu, ali svakako ističe Konu među njenom konkurencijom.

Sviđa nam se: ponuda prostora na zadnjim sjedištima, vozne osobine, kvalitet izrade, bogata oprema, performanse motora i potrošnja...

Kona svojom mišićavom i kompaktnom karoserijom izgledai kao auto koji bi morao biti zabavan za voziti. Još kada znamo da postoji i Kona sa pogonom na sve točkove i skoro 180 KS, teško je ne pomisliti da bismo možda mogli biti i svjedoci rađanja prvog crossovera koji je uspio u svoj miks ubaciti i gene jednog "hot hatcha".

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ipak, naša jarko zelena Kona bila je nešto skrominije i razumnije pogonjena. Kao prvo, treba znati da trenutno u ponudi za Konu postoje samo benzinski motori, ali zato vrlo moderni, elastični i štedljivi benzinski motori. Litarski turbobenzinac iz tri cilindra istiskuje 120 KS i 172 Nm, ali definitivno spada među motore koji su u praksi mnogo uvjerljviji nego što to izgleda "na papiru". Naime, sa ovih 172 Nm T-Gdi zaostaje za sličnim motorima kod konkurecije za nekih 20 do 30 Nm, što uz masu Kone od 1.233 kg, čime je oko 120 kg teža od nekih konkurenata, najavljuje da bi ovaj motor mogao biti nedovoljno uvjerljiv. Srećom, u vožnji to uopšte nije tako. Mali turbobenzinac ima veliko srce, te se zaista lako "vrti", a Kona vrlo dobro ubrzava, opet, bolje nego što to piše u njenoj specifikaciji. To se može zahvaliti i dobro proračunatom mjenjaču, koji je uz to i dovoljno brz, pa ga je lako i ugodno koristiti. Odličan moderni turbobenzinac podbacio je jedino na polju uglađenosti. Iskreno, pri prvom hladnom startu ostali smo zatečeni čudnim zvukom i primjetnim vibracijama. Srećom, trocilindraš se brzo zagrije i postane dovoljno tih i uglađen.

Ne sviđa nam se: cijena, grub rad ovjesa preko oštrih neravnina, lagan i bezosjećajan upravljač, pozicija ventilacijskih otvora, zvuk i vibracije hladnog motora.

Dakle, ovaj motor, iako osnovni u ponudi, biće dovoljan za većinu kupaca, a uz solidne performanse može se pohvaliti i umjerenom potrošnjom. Nama je uz dosta vožnje na otvorenoj cesti ali sa punim prtljažnikom i četiri osobe trošio u prosjeku 7,4 litra na 100 kilometara. Uz malo pažnje može i dosta niže od toga, što je već teritorija turbodizelaša.

Vozački Kona je također zanimljiva. Vozačima i putnicima koji cijene komfor prije svega neće se svidjeti činjenica da je ovjes, ipak, nešto tvrđe podešen. Nije neudoban, ali oštre neravnine prilično grubo prenosi u kabinu, te je sreća da Kona ima zaista vrlo ugodna sjedišta koja kompenziraju ovakav rad ovjesa. S druge strane, kada se želite zabaviti u zavojima Kona može biti neočekivano dobar partner. Vrlo malo naginjanja pri naglim promjenama pravca uz vrlo malu masu prednjeg dijela znači da nema problem sa podupravljanjem, te se može vrlo brzo voditi kroz zavoje. Tu jedino ne pomaže upravljač koji je poprilično bezosjećajan i previše olakšan servo uređajem. Opet, oni koji žele prava sportska uzbuđenja možda bi ipak trebali razmisliti o Koni sa 177 KS, a ostalima će vjerovatno i ove performanse biti više nego dovoljne.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Hyundai je sa Konom napravio zaista pravo osvježenje u segmentu koji već ionako nudi pregršt izbora. Mali crossoveri, voljeli ih ili ne, imaju razloga za popularnost. Dovoljno su kompaktni i okretni za gradsku upotrebu, ujedno imaju taman prostora i komfora da povedu četiri putnika i njihov prtljag, a ako baš poželite snaći će se i na nekim "light" izletima van asfalta.

Ipak, kao što možete vidjeti u našoj tablici poređenja, ovaj segment je vrlo raznovrstan, a u zadnje vrijeme tu dolaze i premium marke. Hyundai, čini nam se, traži neku "ničiju zemlju" između premiuma i ostalih modela. Naime, izgledom koji je svakako poseban i ponudom tehnologije i opreme svakako se ističe u segmentu, ali s druge strane Hyundai ovaj put nije baš skroman sa cijenom. Tako potpuno opremljena Kona poput testne lako prelazi cijenu od 50 hiljada maraka. U tom slučaju mislimo da je za nekih 57 hiljada maraka bolje odabrati top model sa 177 KS i pogonom na sve točkove, ili biti nešto skromniji sa izborom opreme pa sa ovim 1,0 motorom doći do i dalje dobro opremljene Kone za cijenu od oko 40 hiljada maraka. U svakom slučaju, Kona je jedan od najozbiljnijih automobila u ovom segmentu, iako to svojim razigranim izgledom možda ne daje naslutiti na prvi pogled.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Kona 1.0 T-Gdi 2WD 6MT Love It Cijena osnovnog modela: 36.990 KM Cijena testnog modela: 51.690 KM

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 998 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 93,8 kW – 120 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 172 Nm pri 1.500 do 4.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7J x 18, gume dimenzija 235/45 R18 (Hankook Ventus Prime 3).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Zadnji ovjes - Torzioni tip (CTBA) s hidraulično-gasnim amortizerima. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,0 s. Maksimalna brzina - 181 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,7 l/100 km, kombinovano 5,2 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 117 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.165 mm. Širina - 1.800 mm. Visina - 1.565 mm. Međuosovinski razmak - 2.600 mm. Zapremina prtljažnika od 361 litara. Masa praznog automobila - 1.233 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, AIRBAG zračni jastuk za vozača i suvozača, 2 x AIRBAG bočni sa zračnim zavjesama, ABS - Sistem spriječavanja blokade točkova prilikom kočenja, ESP – elektronički program stabilnosti, DBC - kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima, HAC – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici, uporišta za dječiju sjedalicu straga, ISG – Idle Stop & Go (Start stop system), Imobilizer (elektronska blokada motora), sistem kontrole pritiska u gumama, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, el podešavanje vanjskih ogledala, vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, stakla tonirana, zadnji spojler sa LED kočionim svjetlom, vozačevo sjedište podesivo po visini - manuelno, nasloni za glavu podesivi po visini (sprijeda i pozadi), djeljivi naslon drugog reda sjedišta (60:40), naslon za ruku na zadnjoj klupi sa držačima za čaše, podsjetnik za vezivanje pojaseva, priključci za USB i AUX, komande za audio uređaj na upravljaču, svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, svjetlo u unutrašnjosti – drugi red sjedenja, centralno zaključavanje, ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom, elektro podizači prozora – prednji i zadnji, štitnici za sunce vozač i suvozač sa ogledalom i osvjetljenjem, trip kompjuter 3,5“ mono LCD, svjetlo u prtljažnom prostoru, rešetka prednje maske u crnoj boji, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, krovne lajsne, kit set za popravak gume, LED prednja poziciona svjetla, projekciona halogena prednja dnevna svjetla, 4“ Radio + RDS+ 4 zvučnika+2 visokotonska zvučnika, digitalni sat, tempomat, indikator niskog nivoa tekućine za stakla, el grijanje vanjskih ogledala, prednja svjetla za maglu, Aeroblade intervalni brisači, pomoćni rezervni točak, Bluetooth sa prepoznavanjem glasa, električno podešavanje sjedišta vozača u lumbalnom dijelu, mrežica u prtljažnom prostoru, Cluster tabla 3,5“ sa podešavanjem osvjetljenja, kamera za pregled vozila iza sa dinamičkim linijama, zaštitne zavjesice - blato, audio uređaj 7“ color sa integrisanim LCD osjetljiv na dodir + RDS, automatski klima uređaj sa automatskim odmagljivanjem, senzori za parkiranje unazad, senzori za kišu, LED prednja svjetla sa statičkim svjetlima prilikom skretanja, zadnja LED svjetla, rešetka prednje maske u crnoj boji sa kromiranim obrubom, SUV look bočne lajsne i odbojnici (crno srebrena boja), supervision tabla 4,2“ sa reostatom, el. unutrašnje ogledalo sa zatamnjenjem, bežični punjač za pametni telefon, navigacija (8“ touch screen), premium zvučnici Krell, sistem asistencije zadržavanja vozila između traka na cesti (LKAS), sistem kontrole pritiska u gumama (high line), nezavisno kočenje u hitnim situacijama (AEB), stakla sa zaštitom od UV zračenja, el preklapanje vanjskih ogledala, krovni otvor – električni pogon, alu felge 18“, el podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, kožni paket sjedišta, el grijanje prednjih sjedišta, ventilisana prednja sjedišta, džepovi u leđima prednjih sjedišta, kutija u prtljažnom dijelu ispod poklopca, el grijanje volana, unutrašnja obloga krov platno, HUD – Head up display – projekcioni informacioni zaslon, sistem detekcije objekata u mrtvom uglu - BSD, senzori za parkiranje naprijed, pokretanje motora bez umetanja ključa.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije - 700 KM

Garancije: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Vezani članci