Auto testovi
37

Testirali smo hibridni MG3: Razlog zbog kojeg mali dizeli nemaju budućnost

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Jedan od samo tri "full" hibridna automobila iz (pri)gradskog B segmenta dolazi iz kineske automobilske kompanije MG (koja je davno bila jedan od ponosa britanske autoindustrije) i sa sobom donosi pogonsko rješenje zbog kojeg mali dizelski motori više nemaju smisla.

Sve je već rečeno i napisano, pa se ovaj put nećemo baviti razlozima zbog kojih stara automobilska kompanija MG (Morris Garage) više nije jedna od najpoznatijih britanskih automobilskih kompanija, jer je već odavno u vlasništvu kineske automobilske grupacije SAIC u kojoj su nakon određenog perioda odlučili da svoje modele koji se kriju iza prepoznatljivog amblema MG-a ponude i Evropljanima.

U posljednjoj ofanzivi etabliranih automobilskih kompanija iz Kine na naše tržište stigli su prvi, a u aktuelnoj ponudi modela koji se (svi do jednog) mogu pohvaliti s odličnim omjerom uloženo/dobijeno odnedavno imaju i treću generaciju modela koji je premijerno predstavljen prošle godine i krije se iza broja 3. Svoje mjesto pod suncem traži među nepodignutim (pri)gradskim automobilima iz B segmenta koji se, prema statistikama, za sada još uvijek dobro nose s trendovskim podignutim SUV/crossover varijacijama na temu spomenutog segmenta.

O ukusima se ne raspravlja, možda je kriva i siva boja ispod sivog neba, ali nama se učinilo da se MG-ov 5-vratni dvovolumen, koji vanjskim mjerama pomalo koketira sa za broj većim automobilima, ne može pohvaliti posebno zanimljivim izgledom karoserije u poređenju s nekolicinom modela koje nudi pretežno evropska konkurencija. Monotoniju donekle razbijaju neobično profilisani bočni paneli, a neobično je i rješenje "nosa" na kojem dominira jednodijelni odbojnik s povećim lažnim otvorima za zrak na krajevima u koji je inkorporirana crna maska hladnjaka. Simpatičan je i "carbon look" usmjerivač zraka ispod odbojnika, a ne bi nam smetali ni za broj veći točkovi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Mnogo bolji utisak MG3 je ostavio iznutra. Kabina u tamnijim tonovima sa sobom donosi prilično udobna sjedišta koja su uz paket Luxury grijana i obložena kombinacijom tkanine i vještačke kože. Koža je svoje mjesto našla i na multifunkcionalnom dvokrakom upravljaču, ali i dijelovima panela ispred vozača i suvozača. Bilo bi idealno da je s njom stiglo i malo manje tvrde plastike koja na dodir ne odiše posebnim kvalitetom, a korištena je na donjim dijelovima centralne konzole i panelima na vratima. Prija što je sve precizno spojeno.

Ponuđeni prostor optimalan je za četiri odrasle osobe, uz pretpostavku da iza natprosječno visokog vozača ne mora da sjedi natprosječno visok putnik. Iza naslona sjedišta u drugom redu krije se solidan prostor za prtljag, ali naslon zadnjih sjedišta nažalost nije djeljiv, pa se s eventualnim ubacivanjem kabastijih stvari gube oba zadnja sjedišta iza dodatno zatamnjenih stakala.

Iza (grijanog) upravljača koji se ne može podešavati i po dubini (?!) postavljen je 7-inčni display minimalistički dizajnirane instrumentne table koji nas je veličinom i oblikom podsjetio na rješenje iz VW-ovog elektropokretanog modela ID.3, a na vrhu centralne konzole je 10,25-inčni display multimedijalnog sistema koji sa sobom donosi audio-sistem/DAB radio, navigaciju, povezivost s aplikacijama Apple CarPlay/Android Auto i upravljanje pojedinim funkcijama automobila.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Tu je i adaptivni tempomat, ali i sistem MG Pilot s kojim stiže nekolicina sistema zaduženih za aktivnu sigurnost i asistenciju u koju spada i kamera za parkiranje koja pokriva 360º. Osrednja grafika pada u sjenu zbog činjenice da oblik i smještaj displeja idu u prilog estetici, jer nije previše podignut u odnosu na pozadinu na koju je naslonjen. Ispod displeja je smješteno i nekoliko uredno poredanih prekidača za aktiviranje prednjeg/zadnjeg grijača stakla, ulazak u funkcije klimatizacije i podešavanje jačine zvuka iz zvučnika.

MG3 se na nekim tržištima nudi i u kombinaciji s 1,5-litarskim četverocilindarskim atmosferskim benzinskim motorom koji je kombinovan s ručnim mjenjačem, što se zbog cijene ne dopada ljudima u Citroënu i Daciji, ali se mnogo zanimljivijom čini opcija u kojoj je spomenuti motor (102 KS) pojačan s elektromotorom (136 KS). Samodopunjivi hibridni paket u kombinaciji nudi 194 KS i mnogo obrtnog momenta, što se najbolje osjeti prilikom oštrijeg polaska i međuubrzanja. Za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je 3-stepeni automatski mjenjač koji u hibridnom okruženju radi onako kako zapravo rade CVT mjenjači.

Bez kablova, čekanja i gubljenja vremena na i dalje rijetkim i uglavnom sporim javnim punjačima, za napunjenost baterije (1,83 kWh) ispod zadnjih sjedišta zadužen je benzinski motor, a tu su i tri nivoa rekuperacije kinetičke energije koja se pretvara u električnu i deponuje u bateriju u kretanju „bez gasa“ i sa svakim kočenjem/usporavanjem. Ako izuzmemo ritam koji priliči autocesti, uz mnogo vremena u kojem MG3 pokreće samo elektromotor, rezervoar u koji stane samo 36 litara dovoljan je za prelazak više od 1.000 kilometara, što osigurava duže vremenske periode između posjeta benzinskim pumpama.

Superštedljiv u gradu koji je njegovo optimalno okruženje, ali i na otvorenim cestama pri brzinama do 90 km/h, MG3 se s gorivom nije rasipao ni na autocesti, jer smo se pri brzinama nešto iznad 130 km/h, kad su u pogonu oba motora, na kraju vozili s manje od šest litara na 100 kilometara. Jedno je sigurno, pored ovakvih hibridnih pogonskih opcija u malim „pakovanjima“ nije čudno što su uzorno štedljivi malolitražni dizelski motori u automobilima B segmenta postali suvišni.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Tamnija strana mjeseca u slučaju MG-ove pogonske grupe pokazala se na dužim i naglašenijim uzbrdicama, jer nam se učinilo da se baterija koja pokreće elektromotor nije punila dovoljno brzo, pa smo nakon nekoliko kilometara uspona pod desnim stopalom osjetili da se automobil suštinski oslanja samo na raspoloživi potencijal benzinskog motora. To nakon dostizanja prevoja nije previše utjecalo na potrošnju goriva, ali je utjecalo na performanse (potisak) kojima u prilog ide veoma dobro podešen ovjes uz koji MG3 lako izlazi na kraj s različitim zavojima u kojima, bez podupravljanja i uz idealno namještanje/popuštanje zadnje osovine, postaje mnogo zabavniji nego što izgleda.

Samodopunjivi hibridni automobili (među koje ne spadaju modeli s blagim hibridnim sistemima koji postaju standard u skoro svim kategorijama) nisu česta pojava u B segmentu. Pored MG-ovog predstavnika tu su samo još dva jednako koncipirana modela koje nude Renault (Clio) i Toyota (Yaris). S približno jednakim paketima opreme oba su skuplja od MG-a što bi, uz osvrt na veoma povoljne garantne uslove, moglo ići na ruku jednostavnom, opremljenom i izuzetno štedljivom automobilu.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: MG3 Luxury 1.5 Hybrid+

  • Cijena osnovnog modela (MG3 Standard 1.5 Hybrid+): 39.000 KM

  • Cijena testnog modela: 44.900 KM

  • Motor: četverocilindarski, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.498 ccm, MPI, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 75 kW – 102 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 128 Nm pri 4.500 obr/min. Elektromotor: 100 kW – 136 KS i 250 Nm obrtnog momenta. Najveća kombinovana snaga/obrtni moment: 143 kW – 194 KS/378 Nm. Kapacitet baterije: 1,83 kWh.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. Automatski mjenjač s tri stepena prijenosa. Aluminijske 16-inčne felge, gume dimenzija 195/55 R16 87H (Kumho Solus HS63).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8 s. Najveća brzina – 170 km/h. Prosječna potrošnja prema WLTP normama: 4,4 l/100 km. Potrošnja na testu: od 3,2 do 5,9 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 100 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.113 mm. Širina – 1.797 mm. Visina – 1.502 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.570 mm. Zapremina prtljažnika: od 293 do 983 litara s preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta. Masa praznog automobila: 1.308 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.766 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 36 litara.

  • Serijska oprema testnog automobila: MG3 Luxury 1.5 Hybrid+

  • Garancija: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.