Auto testovi
0

Testirali smo hibridni DS 4: Zaboravljena francuska umjetnost

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Francuski automobili uvijek su imali poseban šarm i originalnost, a DS Automobiles najbolji je moderni primjer toga. Francuska premium marka nudi poznatu tehnologiju uz dozu prestiža i dodatnog komfora, a sada smo kompaktni DS4 isprobali i uz štedljivi hibrid.
DS Automobiles kao zasebna marka postoji već 11 godina i istrajala je u svom cilju da ponudi posebne i drugačije automobile koji su posebno fokusirani na umjetnost komfora i putovanja. To su ujedno i osnove koje je zacrtao originalni DS, kod nas poznatiji kao Ajkula, a koji i dan danas glasi za jedan od najudobnijih ali i najljepših automobila ikada.

Moderni DS sada nudi čitav niz različitih modela, od malih gradskih, preko crossovera do velikih i luksuznih limuzina ili SUV-ova. Nama je ipak za oko opet zapeo kompaktni DS4 kao model koji je dovoljno raznovrstan za sve potrebe i većinu kupaca, a koji sada nudi novu dozu uglađenosti uz hibridni motor.

Nakon što smo prethodni DS4 prije dvije godine isprobali s poznatim turbobenzincem i Trocadero paketom opreme, ovaj put stigao nam je DS4 Hybrid koji ima revidirane pakete opreme i obnovljenu ponudu motora, a Pallas izdanje testnog modela je u suštini početni paket opreme, iako je to teško zaključiti po njegovom izgledu.

Iako je na tržištu već neko vrijeme prisutan DS 4 bio je i ostao jedan od najprivlačnijih ali i najoriginalnijih kompaktnih crossovera. Zanimljiv spoj elegantnih detalja i neobično izlomljenih linija savršeno funkcioniše kao skup, što uz nisku liniju krova i širok trag točkova istaknut velikim LED denvnim svjetlima garantuje da se i danas DS 4 zaista ističe u saobraćaju.

Tu svakako pomaže i Pallas paket opreme koji ne štedi s upotrebom hroma, a uz elegantnu crnu boju i LED svjetla naprijed i nazad DS 4 nam i dalje ostaje jedan od najprivlačnijih modela u segmentu.

Udobnost uz osjećaj posebnosti

Unutra DS 4 otkriva pravo umijeće udobnosti kojim se DS dodatno ističe od bratskih modela iz Citroena ili Peugeota. Iako je lako prepoznati neke zajedničke detalje, poput prekidača i kontrola automatskog mjenjača, već i na prvi dodir jasno je da su ovdje materijali znatno kvalitetniji i ugodniji.

Uz bolje materijale tu je i dizajn koji čini zanimljiv spoj ekstravagantnog s praktičnim, pa tako na centralnom tunelu dominira ekran osjetljiv na dodir na kojem, ustvari, sistemom DS Smart Touch "crtate" prstom i tako kontrolišete funkcije i dostupne aplikacije na glavnom ekranu infotainmenta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što je pored materijala posebno pohvalno je i zvučna izolacija koja je u DS4 definitivno na nivou automobila koji su za barem klasu veći ili skuplji. Naravno, kada ruke spustite malo niže po kabini naći ćete plastične obloge lošije kvalitete, kao što to svi rade, a posebno nam i je sada zapeo za oko detalj prekidača bočnih stakala koji kao dizajnerski element odlično izgleda ali je ergonomski nespretno izveden i zahtjeva neprirodan položaj ruke kada želite podići ili spustiti "prozor".

Uz odlična prednja sjedišta komfor se podrazumijeva i na kraćim i dužim putovanjima, a jednako je ugodno i na zadnjim sjedištima. Tu bismo ipak poželjeli nešto više prostora i prozračnosti, a pogotovo može biti skučeno za noge i koljena ako su na prednjim sjedištima viši saputnici. S druge strane, prtljažnik od 430 litara je iznad prosjeka kompaktne klase pa će biti sasvim dovoljan za sve potrebe, pa čak i duža putovanja s više prtljaga.

Efikasan, tih i uglađen hibrid

Iako nije zvanično imao redizajn DS 4 je dobio svježiju i napredniju tehnologiju, a tu se svakako ističe hibridni motor koji je ujedno i najprivlačnija opcija za ovaj crossover jer nudi odlično odmjeren spoj dobrih performansi i uzorne štedljivosti.

Jasno, riječ je o hibridnom sklopu koji kombinuje poznati benzinski motor PureTech od 136 KS sa sinhronim elektromotorom maksimalne snage 28 KS, a tu je i novi elektrificirani mjenjač sa 6 stepeni prijenosa i dvostrukim kvačilom.

Uz 48-voltnu litijum-jonsku bateriju i ukupnu sistemsku snagu od 145 KS ovaj hibrid nam se od prvog kilometra učinio kao savršena mjera za DS 4. Zbog tišine i uglađenog rada, ali i značajnog napretka kojeg donosi brži mjenjač, savršeno se uklapa u imidž DS-a, te smo većinu kilometara laganim tempom u gradu napravili na pogon elektromotora i u savršenoj tišini.

S druge strane, kompaktna i ne previše teška karoserija nisu velik teret za 145 KS te se DS 4 s ovim motorom može voziti iznenađujuće dinamično. Ubrzanja su vrlo dobra, a odlično održava i visoke brzinske prosjeke na autoputu bez previše naprezanja i buke, te definitivno dobro sakriva činjenicu da bazu čini 1,2-litarski benzinac.

Elektromotor uz dodatni obrtni moment i bolja ubrzanja pomogao je i u smanjenju potrošnje goriva, pa smo u prosjeku s lakoćom trošili između 5 i 6 litara benzina na 100 kilometara, a najbolje od svega je što smo u stvari manje goriva trošili u dosadnoj gradskoj vožnji nego u bržoj vožnji na otvorenoj cesti.

Privlačna i posebna alternativa

DS Automobiles od svog početka želi i uspjeva ponuditi potpuno drugačiji pristup luksuzu i avangardi, te rade to u najboljim francuskim manirima, gdje spajaju originalan i privlačan dizajn s naprednom tehnologijom.

Ono na šta smo mislili u naslovu pod zaboravljena francuska umjetnost je činjenica da su skoro sve marke u ovo vrijeme zaboravile praviti udobne automobile. Svi stavljaju prevelike točkove s gumama preniskog bočnog profila, a uz to nisu dorasli zadatku da tehnologijom ovjesa "ispeglaju" tako velik točak i malu gumu na lošoj cesti.

Upravo zbog toga nam je ovaj DS 4 došao kao pravo osvježenje i pokazao da još uvijek na svijetu postoje ljudi koji znaju napraviti privlačan i moderan auto koji je prije svega udoban. Bez skrivenih i skupih trikova, adaptivnih ili zračnih amortizera DS 4 se vozi kao što i očekujemo od luskuznog Francuza. Uz ugodna sjedišta odlično podešeni amortizeri i na najlošijim cestama koje smo našli savršeno mekano i tiho upijaju neravnine i pokazuju nam kako se DS vozi sa stilom u svim uslovima.

Zanimljivo, to ne znači da se DS 4 naginje kao Spaček, naprotiv. Lagan motor u "nosu" automobila i širok trag točkova uz odlično podešen ovjes elementi su zbog kojeg je DS 4 vrlo siguran i predvidiv pri naglim promjenama pravca, te vrlo teško ga je dovesti u situaciju gdje podupravlja. Napominjemo, ovo je praktično osnovni DS 4 sa standardnim ovjesom, a pretpostavljamo da skupe verzije sa DS Active Scan sistemom ovjesa, koji uz pomoć kamera skenira podlogu i prilagođava amortizaciju u dijelu sekunde, daju još veću dozu komfora i uglađenosti.

Uz novu hibridni motor i nove pakete opreme koji su sada još bogatiji i raznovrsniji DS 4 i dalje ostaje vrlo privlačan izbor među kompaktnim crossoverima. Originalan, prije svega udoban i ugodan, idealno odmjerenog formata za grad i putovanja, daje mnogo toga u jednom pakovanju.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz novosti koje je donio, dobio je i nove cijene, pa je sada DS 4 nešto skuplji nego kada smo ga zadnji put testirali, tačnije osnovna verzija je poskupila za oko 7 hiljada maraka, iako, mora se napomenuti, da je uz to dobio i više opreme. S druge strane, kada pogledamo konkurenciju kao što su CX-30 ili Formentor, onda je lako doći do zaključka da je to cijena kojom DS 4 drži prosjek ove klase. U svakom slučaju DS sa "četvorkom" nastavlja nuditi hvale vrijednu opciju pa i alternativu u odnosu na uobičajene izbore, a one koji se tako odluče itekako će znati nagraditi osjećajem ugodnosti i posebnosti.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: DS 4 Pallas 1.2 Hybrid 145 eDCT6

  • Cijena osnovnog modela: 64.616 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 67.992 KM

  • Motor: Hibridni sklop s trocilindarskim, turbobenzinskim motorom smještenim naprijed poprečno i elektromotorom. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga benzinskog motora 136 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment benzinskog motora 230 Nm pri 1.750 obr/min. Najveća snaga elektromotora - 22 kW i 55 Nm. Ukupna sistemska snaga- 145 KS.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač s dovstrukim kvačilom. 19-inčne aluminijske felge, gume 205/55 R19 97V.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Najveća brzina – 203 km/h. Potrošnja na testu – od 5,3 do 7,6 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u kombinovanim uslovima (WLTP) – 5,2 - 5,3 l/100 km. Zapremina rezervoara – 60 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 116 g/km. Euro 6.

  • Dimenzije: Dužina – 4.400 mm. Širina – 1.866 mm. Visina – 1.470 mm. Međuosovinski razmak – 2.675 mm. Razmak od tla – 189 mm. Zapremina prtljažnika – 430 litara. Masa praznog vozila –1.486 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.920 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: DS 4 Pallas 1.2 Hybrid 145 eDCT6

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Crna Perla Nera, Paket Techno - 3.376 KM

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.