Auto testovi
60

Testirali smo DFSK Fengon 500: SUV savršenog formata po cijeni gradskog minija

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
U cijelom nizu noviteta sa dalekog istoka koji posljednjih nekoliko godina dolaze na naše tržište postaje vrlo izazovno prepoznati pravu priliku koja nudi najviše za najmanje novca. Mislimo da smo ovaj put ipak pronašli favorita.
Pored same količine noviteta i marki koje se prvi put pojavljuju kod nas, kupcima izbor među kineskim automobilima ne olakšava ni činjenica da su imena marki i modela često zbunjujuća ali i ne pretjerano zanimljiva ili prepoznatljiva. Veliko tržište poput Kine se takvim stvarima ne zamara pretjerano, ali u Evropi kupci ipak nešto drugačije precipiraju automobile i žele znati i pozadinu neke marke i modela.

Tako je jedan od važnih noviteta iz Kine koji je u skorije vrijeme stigao u našu zemlju i marka DFSK, koja je ranije nastala saradnjom Dongfeng Motor grupacije i Sokon grupacije. U međuvremenu Sokon je promijenio ime u Seres Group i preuzeo potpuno vlasništvo nad markom DFSK. Ono što je znatno važnije od tih korporacijskih transfera je činjenica da je kroz Bunjo Grupaciju DFSK sada dostupan u Bosni i Hercegovini i nudi svoju vrlo privlačnu i pristupačnu Fengon liniju SUV modela, a kompaktni Fengon 500 smo izabrali za prvo upoznavanje.

Odlične proporcije i dovoljno moderan dizajn

Kako je Fengon 500 potpuni novitet na našem tržištu, za početak trebamo ga smjestiti među već poznatu konkurenciju, a u Evropi pa i na našem tržištu proporcijama najsličniji su mu automobili poput Škode Kamiq, Volkswagena T-Roc, Hyundai Kone, Renault Captura i sličnih kompaktnih crossovera ili SUV-ova.

Već u tom segmentu DFSK dolazi s blagom prednošću u nešto raskošnijim dimenzijama, što mu uz dobru ponudu prostora donosi i dojam većeg i robusnijeg automobila. Dizajnerski 500-tka donosi kompilaciju već viđenih i provjerenih rješenja koja je tržište dobro prihvatilo. Tako se ističu visoki bokovi karakteristični za većinu SUV-ova, ali i dodatno naglašeni zadnji blatobrani, što uz padajuću liniju krova i kompaktan zadnji dio daje ukupan izgled privlačnog SUV-a. Naprijed dominira velika maska koja bi bila dovoljna i mnogo većim automobilima, dok je sam prelaz maske na također velika prednja svjetla mogao biti i bolje dizajnerski dorađen. Ukratko, DFSK 500 izgleda moderno i privlačno, a istovremeno je i dovoljno konzervativan da ne bi dizajnerski prebrzo ispao iz trenda i zastario.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Unutra velika karoserija otkriva svoje prave prednosti. Ponuda prostora i velike staklene površine ostavljaju utisak da ste ušli u znatno veći i skuplji auto, te iako spada među kompakte ovaj SUV svojom ponudom prostora definitivno može biti i jedini auto u porodici, te će s lakoćom smjestiti cijelu porodicu i njen prtljag i na dužim putovanjima. Prostora na zadnjim sjedištima ima i za visoke putnike, uprkos padajućoj liniji krova, dok je prtljažnik zapremine 385 litara u očekivanim okvirima ove klase.

Samo uređenje unutrašnjosti je vrlo ugodno, pa tako dizajn kokpita jasno koristi neke evropske recepte ergonomije i estetike, gdje je očito da podsjeća na kokpit Audija A3 prethodne generacije, što svakako nije nedostatak jer je upravo u tom periodu Audi pravio najbolje kokpite. Tako je i rješenje infotainment ekrana ovdje preuzeto, s tim da je pozicioniran iznad centralne konzole, ali ujedno otkriva da se, ipak, negdje moralo uštedjeti. Naime, iako ima sve potrebne savremene funkcije, sam dizajn menija 7-inčnog ekrana osjetljivog na dodir i njegova preglednost opcija nisu nešto što s obara s nogu. Dakle, tu se treba zadovoljiti činjenicom da sve opcije pouzdano funkcionišu i nude sve što je potrebno u modernom automobilu, kao što je Bluetooth i AM/FM/DAB radio.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ostatak fizičkih komandi je prilično logično i dobro raspoređen, dok je položaj iza upravljača visok i ugodan, mada bismo tu voljeli imati i opciju podešavanja stuba upravljača i po dubini. Ono što je važno, kvalitet i preciznost izrade i sastavljanja elemenata unutra je vrlo dobar i sve djeluje vrlo solidno, dok svoj pristupačni cjenovni rang DFSK 500 ipak otkriva kvalitetom plastičnih obloga koje su nešto grublje obrađene nego što bismo to voljeli vidjeti u modernom SUV-u.

S druge strane, nivo i količina opreme je prilično fascinantna za ovaj cjenovni rang, pa tako bez previše oklijevanja DFSK u svoju 500-tku već u seriji "ubacuje" umjetnom kožom obložena sjedišta, klima uređaj, panoramski krovni otvor ali i potpunu elektrifikaciju i sve potrebne asistente za vožnju. Tu teško da iko može parirati s odnosom uloženog i dobijenog.

Udobnost kao prioritet u vožnji

Ono što je uz izgled i povišenu poziciju jedna od prednosti SUV-ova je svakodnevna udobnost, a DFSK je kod 500-tke to ozbiljno shvatio. Za razliku od nekih koji ovakve automobile pokušavaju učiniti donekle sportskim što rezultira samo neudobnom vožnjom DFSK se nije zamarao time, nego je jednostavan ovjes podesio tako da je prije svega ugodan i predvidiv u vožnji.

Mekano podešen ovjes uz dovoljnu visinu podnice znači da ovaj SUV možete bezbrižno i udobno voziti i po izrazito lošim cestama i podlogama, dok mu u prilog ide i gradska vožnja gdje je uz kompaktne dimenzije vrlo okretan i omogućava rasterećenu vožnju. Pohvalu i ovdje zaslužuje činjenica da i na lošim cestama iz ovjesa nema suvišnih zvukova i lupanja, što uz jednostavnu konstrukciju prednjeg McPherson ovjesa i zadnje torzione osovine daje povjerenje u kvalitetu izrade i ukupnu inžinjeriju. Naravno, oštre promjene pravca rezulitraju nešto izraženijim naginjanjem, te to jednostavno nije stil vožnje koji odgovara ovom SUV-u.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za pokretanje DFSK 500 zadužen je jednostavan atmosferski 1,5-litarski četverocilindraš od 106 KS koji je uparen s automatskim CVT mjenjačem, što znači da je lišen suvišne i komplikovane tehnologije koja bi mogla biti izvor problema i kvarova, ali ujedno znači i da ima skromne performanse. Ipak, za namjenu kompaktnog gradskog SUV-a ovaj motor bi trebao biti sasvim dovoljan većini prosječnih kupaca, pa je tako i na našem testu u gradskim uslovima bio sasvim dovoljno poletan, ali i ugodan, zahvaljujući automatskom mjenjaču.

Otvorena cesta pod punim opterećenjem, očekivano, predstavlja veći izazov, pa na većim brzinama atmosferski benzinac postaje prilično glasan, dok ubrzanja i međuubrzanja zahtjevaju znatno više strpljenja. Ipak, njegova namjena je primarno udobna i elastična vožnja, pa kada tome prilagodite svoj vozački stil DFSK će nagraditi prilično ugodnim putovanjem ali i potrošnjom koja se može održavati na oko 6 do 7 litara benzina na 100 kilometara.

Cijena koja konkurenciju baca na koljena

Uz udobnost, veliku i prostranu karoseriju ali i impresivnu količinu serijske opreme najveći argument koji ide u prilog DFSK 500 je svakako njegova cijena. Val porasta cijena na kojem već odavno plovimo, ne svojom voljom, doveo je do toga da bazne gradske kompakte kao što su Fabia ili Clio s oskudnim početnim paketima opreme plaćamo oko 30 hiljada maraka, a to su kao savršenu priliku prepoznali zastupnici novih kineskih marki koji za sličnu cijenu mogu ponuditi potpuno opremljen gradski SUV.

Upravo tu se svrstava DFSK 500 koji u osnovnoj verziji s ručnim mjenjačem košta svega 35.500 KM, dok za verziju s automatskim CVT mjenjačem treba dodati 3.000 KM. Takvoj ponudi je teško ili praktično nemoguće naći alternativu i među kineskom konkurencijom, a kamoli evropskom.

Uz odličnu alternativu koju čine modeli poput ovog za pohvalu je i jačanje prisutnosti ali i povjerenja kupaca u BiH, gdje je ključna distributerska i servisna mreža koju Bunjo Grupacija gradi sa svojim partnerima u cijeloj Bosni i Hercegovini. To je važno iz perspekrtive kupca jer se daje jasna poruka da su sve ove marke tu da ostanu za svoje sadašnje i buduće kupce, ali i da se potvrdi da će svi kupci imati modernu i efikasnu servisnu mrežu za svoje automobile.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: DFSK Fengon 500

  • Cijena osnovnog modela: 35.500 KM

  • Cijena testnog modela: 38.500 KM

  • Motor: četverocilindarski, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.498 ccm, višetačkovno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga - 78 kW/106 KS. Najveći obrtni moment - 147,5 Nm.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. Automatski CVT mjenjač. 17-inčne felge, gume dimenzija 215/60 R17 -

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 15 s. Najveća brzina - 185 km/h. Prosječna potrošnja prema fabričkoj specifikaciji u kombinovanim uslovima - 6,4 - 7,2 l/100 km. Potrošnja na testu: od 6,8 do 8,2 l/100 km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.385 mm. Širina – 1.850 mm. Visina – 1.650 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.655 mm. Zapremina prtljažnika: 380 litara. Masa praznog automobila: 1.485 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: DFSK Fengon 500

  • Garancija: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.