Auto testovi
31

Testirali smo Chery Tiggo 8 Pro: Uvjerljiv razbijač predrasuda

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Dok čekamo njihov najveći SUV model Tiggo 9, testirali smo decentno redizajnirano izdanje odlično opremljenog SUV-a iz D segmenta koji kineska automobilska kompanija Chery nudi iza naziva Tiggo 8 Pro. Sedam dana poslije jednoglasno smo zaključili da je "Osam" u koji se može smjestiti sedam osoba uvjerljivo razbio predrasude na temu automobila iz Kine.
Jesmo, pomislili smo da je neko za kinesku kompaniju Chery (koja ne prodaje ni trešnje ni višnje, niti se zove po njima) mogao osmisliti mnogo originalniji logo koji neće izgledati kao logo luksuznog podbrenda Nissana koji se krije iza naziva Infiniti, ali nismo pomislili da će jedna od pet-šest kineskih automobilskih kompanija koje su prisutne (i) na našem tržištu imati SUV iz D segmenta koji sa sobom donosi mnogo više od primamljive cijene zbog koje bi odgovorni u Cheryju onda imali osnovu za pravdanje kojekakvih nedostataka.

Toga ovdje nema, pa smo zaključili da bi evropski proizvođači automobila, jer u aktuelnom trenutku Evropljani sve više cijene svoj novac, u dogledno vrijeme mogli imati sve više problema u uvjeravanju spomenutih kupaca da za njihove automobile vrijedi platiti znatno više nego za mjerama i opremom komparativne modele koje nudi nekolicina kineskih automobilskih kompanija koja je uveliko izašla na međunarodnu scenu.

Foto: E. L./Klix.ba
Foto: E. L./Klix.ba

Među njima je i kompanija Chery kojoj za sada ide odlično, jer su od izlaska na tržišta izvan Kine prodali blizu 14 miliona automobila, što i nije čudno podsjetimo li se na omjer uloženo/dobijeno, što je transparentno i u slučaju Cheryjevog nedavno redizajniranog SUV-a Tiggo 8 Pro s kojim stižu tri reda sjedišta i mnogo opreme.

Pogled na 4,7 metara dugu karoseriju trebao bi biti prvi korak u razbijanju predrasuda i sumnji prema kineskim automobilima, za šta su ponajviše krivi kineski poluproizvodi koji su u BiH stizali u poslijeratnom periodu, jer Tiggo 8 Pro posmatrano iz svih uglova izgleda sasvim pristojno. Konfekcijski proizvod koji bi, bez natpisa proizvođača, mogao biti i japanski, i južnokorejski, čak i evropski, čemu u prilog ide i dizajn kućišta prednjih i zadnjih LED svjetala.

Bez suvišnih dizajnerskih akrobacija koje su počesto kontraproduktivne, Tiggo nam se učinio oku mnogo prihvatljiviji od nekolicine modela koje proizvode (ne)kineske kompanije. "Tačka na i" je dizajn dvobojnih 19-inčnih aluminijskih felgi. Tu su i dodatno zatamnjena stakla iza B nosača, a svidjeli su nam se i aktivni četverostruki završeci ispušnog sistema zbog kojih bi, uz crveno slovo T na prednjim blatobranim, slabiji poznavaoci autoindustrije mogli pomisliti da Tiggo pokreće mnogo veći motor s mnogo više "konja".

Zbog naglašenog razmaka između podnice i tla šteta je što se kod nas ne prodaje verzija 8 Pro Max s kojom stiže veći dvolitarski turbobenzinski motor i pogon preko obje osovine, jer je s pogonom preko prednje osovine i bez ikakvih elektronskih pomagala za distribuciju obrtnog momenta testni primjerak posustajao u pojedinim situacijama na neasfaltiranim podlogama koje bi mu s integralnim pogonom bile bezbolne.

Da se Kinezi zaista ne šale ponajbolje se vidi iza velikih vrata. S bogatim paketom opreme (Luxury) kupci mogu računati na kožom obložena sjedišta i mnogo standardne opreme u prostranoj i solidno izolovanoj kabini u tamnim tonovima koja je obložena prilično kvalitetnim materijalima, a u koju se može smjestiti sedam osoba. Bez obzira na uzdužno pomicanje sjedišta u drugom redu, za pristup sjedištima u trećem redu treba malo gimnastike, a ponuđeni prostor na zadnjoj osovini može ponuditi dovoljno komfora samo djeci i nižim odraslim osobama. Sa svim sjedištima u funkciji, kao i kod drugih, za prtljag će trebati adekvatan krovni kofer, jer iza naslona u trećem redu ostaje prtljažni prostor u koji će stati manje od 200 litara. Ako za njima nema potrebe, sjedišta iz trećeg reda čiji su nasloni tada „stopljeni“ s podnicom prtljažnika osiguravaju mnogo prostora za prtljag.

S posljednjim redizajnom stigao je široki 24,6-inčni jednodijelni display koji je podijeljen na preglednu adaptivnu instrumentnu tablu iza multifunkcionalnog kožom obloženog upravljača i multimedijalni sistem ispod kojeg su i dodatni tasteri za upravljanje klimatizacijom. S obzirom na svijetlu podlogu, umjesto bijele bilo bi preglednije da je boja na ikonicama spomenutih „touch“ tastera crne boje. U sklopu prilično intuitivnog multimedijalnog sistema koji je poveziv s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay je i podešavanje mnogo sistema za asistenciju i podršku aktivnoj sigurnosti. One iritantne jednostavno smo isključivali.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dvojac na prednjim elektropodesivim/grijanim sjedištima može računati na mnogo upotrebljivih pretinaca za sitnice, ugodan/širok oslonac za ruke i platformu za bežično punjenje mobitela, a udobnosti putnika u drugom redu doprinosi i podešavanje nagiba naslona sjedišta. Prozračnosti doprinosi i veliki elektropokretan stakleni krov, a u Cheryju su se pobrinuli za pretince, konektore i zasebnu klimatizaciju i za dvije osobe u trećem redu. Elektropokretana su i peta vrata.

Kako rade drugi, tako rade i u Cheryju. Kvalitetan audio-sistem sa osam zvučnika "potpisuje" Sony, a još važnije je što iza uglađenog 7-stepenog automatskog mjenjača sa dva kvačila koji radi besprijekorno stoji njemačka kompanija Getrag čije mjenjače koriste i pojedini evropski proizvođači automobila čiji su modeli, po pravilu, mnogo skuplji od Cheryjevih.

Mjenjač upravlja potencijalom i obrtnim momentom 1,6-litarskog četverocilindarskog turbobenzinskog motora koji u prigušenoj varijanti (zbog emisije ispušnih gasova) umjesto 186 razvija 147 konjskih snaga. Uz činjenicu da nam se u pojedinim trenucima činilo da je snaga smanjena samo na papiru, raspoložen motor koji raspolaže s 273 Nm obrtnog momenta solidno se snalazi u svim situacijama u okruženju koje s putnicima prelazi dvije tone.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz naglašeniju buku koja do putnika dolazi samo blizu crvenog radnog područja na obrtomjeru, četverocilindarski proizvod Cheryja i austrijske kompanije AVL u ležernom ritmu na neopterećenoj otvorenoj cesti može se zadovoljiti s manje od sedam litara na 100 kilometara, a start/stop sistem i radni program Eco pomoći će mu da gorivo ne rasipa ni u gradu. Pored radnog programa Sport s kojim za promjenu stepena prijenosa treba više obrtaja, tu je i radni program Normal koji će optimalno odgovoriti na sve zahtjeve na otvorenoj cesti. Ono što Cheryju ne ide u prilog je činjenica da većina od mnogobrojne konkurencije u ponudi ima više pogonskih rješenja među kojima su i hibridne i dizelske opcije.

S mekše podešenim ovjesom čiji je primarni zadatak da uz raskošno odmjerena/obložena sjedišta prvenstveno osigura visok nivo udobnosti stiže i umjereno naginjanje karoserije u dinamičnijem ritmu kroz zavoje, što muči i većinu slično koncipiranog društva, ali ni ovdje nije utjecalo na održavanje željene putanje. Više nam je smetala distribucija obrtnog momenta koji je, uz iole snažniji pritisak na papučicu gasa pri polasku, doprinosio da se prednji točkovi zavrte u prazno.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ozbiljnost Cheryja potvrđuje i sedmogodišnja garancija s kojom na pojedinim tržištima čak nema ni ograničenja kilometraže, a svima koji nisu imuni na predrasude i sumnje mogla bi pomoći činjenica da za 66.000 KM kod evropskih, japanskih i južnokorejskih proizvođača ne trebaju ni pitati za SUV iz D segmenta s nivoom opreme koja stiže uz skladni Tiggo 8 Pro, jer za takvu priču kod spomenutih proizvođača treba izdvojiti znatno više novca.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Chery Tiggo 8 Pro Luxury

  • Cijena testnog modela: 66.000 KM

  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje, međuhladnjak, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 108 kW – 147 KS pri 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 273 Nm od 1.750 do 2.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila. 19-inčne aluminijske felge, gume 235/55 R19 105V (Dunlop Winter Sport 5 SUV).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,1 s. Najveća brzina – 190 km/h. Potrošnja na testu – od 6,9 do 8,9 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja: 7,5 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 57 l. Prosječna emisija CO² – 171 g/km. Euro6.

  • Dimenzije: Dužina – 4.722 mm. Širina – 1.860 mm. Visina – 1.705 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.710 mm. Zapremina prtljažnika – od 193 do 1.930 litara. Masa praznog vozila – 1.704 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.275 kg.

  • Serijska oprema: Chery Tiggo 8 Pro Luxury

  • Garancija: 7 godina ili 150.000 km.