Diskretno savršen?
128

AUTO TEST / Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline DSG

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Mario Šimić/Klix.ba)
Volkswagen Golf je neosporno važan auto, kako u okvirima marke, tako i u samom segmentu. Još od prve generacije slovi za lidera klase i svi priželjkuju uspjeh poput njegovog. Sedma generacija sada je dobila svoje drugo i modernije izdanje pa smo provjerili da li je i dalje mjerilo klase.

Sedmom generacijom Golfa, iako to možda ne izgleda tako, Volkswagen je zaista napravio veliki odmak. Ne govorimo, naravno, tu o dizajnu koji je uvijek bio i uvijek će biti klasičan i prepoznatljiv. Dolaskom MQB platforme Golf je postao zaista potpun, gotovo savršen, porodični kompakt. Ovaj put nije nedostajalo ni prostora, ni kvaliteta pa čak ni uglađenosti i udobnosti. Čak i nakon pet godina na tržištu Golf sedme generacije bio je uvjerljiv kao i prvog mjeseca kada je došao.

Naše utiske pri testiranju Volkswagen Golfa sedme generacije od prije skoro pet godina možete opet pogledati ovdje.

Ipak, Golf je počeo kaskati po pitanju savremenih tehnologija i povezivosti pa je Volkswagen pripremio detaljno osvježenje za svoj bestseller. Detaljno prema standardnima Volkswagena, valjda ste do sada naučili da ne treba očekivati drastične vizuelne promjene. Auto kojeg Volkswagen samo u Evropi proda godišnje 500 hiljada primjeraka zahtijeva veliku pažnju pri usavršavanju, a to je i dobio.

Sviđa nam se: Kvalitet izrade, ponuda prostra, vozne osobine, savremen infotainment....

Diskretnost i sklonost provjerenim rješenjima uvijek je bila oznaka Volkswagena, pa je prema tim postulatima napravljen i blagi redizajn "sedmice". Drugačija prednja LED svjetla s karakteristično povijenim dnevnim svjetlima te LED zadnja svjetla nove generacije ujedno su i najveće novosti koje Golf donosi spolja. Jasno, efekt je potpun tek uz fenomenalnu "Kurkuma Yellow" zlatnu boju karoserije, 18-inčne felge i R-Line paket koji donosi odličan aerodinamički i vizuelni komplet.

Foto: Mario Šimić/Klix.ba
Foto: Mario Šimić/Klix.ba

Unutrašnjost Golfa donosi nešto više novosti, iako je osnovna forma, također, ostala nepromijenjena. Ono što je najvažnije, nivo kvaliteta i završne obrade još su bolji, pogotovo u Highline bogatom paketu opreme. Iako nominalno ne spada u premium društvo, Golf bi zahvaljujući tom utisku kvaliteta mogao lako proći i među A klasom, BMW Serijom 1 i bratskim Audijem A3.

Novost unutra je, dakle, primarno naglašena kroz novu tehnologiju. Tako je sada i Golf dobio nove instrumente koji pod imenom "Active Info Display" donose kombinaciju klasičnog izgleda i preglednost i prilagodljivost ekrana. Rješenje koje smo već vidjeli u drugim Volkswagenima jednako je dobro integrisano i u Golf, te koliko god voljeli analogne instrumente, moramo se pomiriti sa činjenicom da ovakvo "hibridno" rješenje ipak nudi bolju preglednost svih informacija, a na kraju i veću sigurnost.

Foto: Mario Šimić/Klix.ba
Foto: Mario Šimić/Klix.ba

Još veća novost dolazi na centralnoj konzoli. U svom najraskošnijem izdanju infotainmenta za Golf ponuđen je sistem "Discover Pro" koji donosi svojevrsnu revoluciju u ovaj segment. Takozvani "modular infotainment matrix" zamijenio je prethodnu generaciju infotainment sistema u Golfu, a u najmoćnijem izdanju kao na testnom modelu dolazi uz veliki ekran dijagonale 9,2 inča, prekirven je kvalitetnim staklom uz tipke osjetljive na dodir sa strane. Uz to, "hi-tech" ugođaj u Golfu upotpunjen je visokom rezolucijom ovog ekrana od 1280 x 640 pixela. Ovo je Volkswagenov prvi sistem koji je objedinio mogućnosti kontrole pokretom, dodirom i glasom uz senzor blizine i u ponudi Volkswagena te definitivno nudi ugođaj i mogućnosti koje za sada ne nudi niko drugi u segmentu.

Ne sviđa nam se: bučan zadnji ovjes u kombinaciji s 19-inčnim felgama, cijena, djelimično bezosjećajan upravljač...

U praksi ovaj sistem je vrlo ugodno koristiti te veliki displej nudi izvrsnu preglednost. Upravo velike dimenzije ekrana omogućavaju da na jednom ekranu možete u isto vrijeme gledati, naprimjer, navigaciju, radio i funkcije telefona. Jedine zamjerke idu na račun lakog prljanja velike staklene plohe te činjenice da kontrole pokretom ipak zahtijevaju duže navikavanje. Budite spremni, bar ispočetka, da ćete često mahati ispred centralne konzole bez efekta, ali kada upoznate položaj i blizinu ruke gdje uređaj najbolje prepoznaje, onda je poprilično neobičan ugođaj kao magijom promijeniti radijsku stanicu ili pojačati jačinu zvuka.

Foto: Mario Šimić/Klix.ba
Foto: Mario Šimić/Klix.ba

U vožnji, golf je ostao prepoznatljiv i jednako ugodan i upravljiv. U kombinaciji s prilično potentnim 2,0-litarskim turbodizelašem, sa sportskim izgledom R line paketa i velikim 18-inčnim točkovima, lako se zaigrati. Pregršt obrtnog momenta i dobro podešen ovjes daju povjerenje vozaču kroz brze zavoje, dok je istovremeno auto i dalje vrlo ugodan za duge puteve ili svakodnevne gradske vožnje.

Kod dinamičnije vožnje jedine zamjerke idu na račun upravljača koji je ostao jednako bezosjećajan kao i ranije pa iako je vrlo precizan vozaču ne daje dovoljno povratnih informacija sa ceste. S druge strane, udobnost je uz ovaj paket opreme, tačnije 18-inčne točkove. Najveći problem predstavljaju kratke i oštre neravnine, preko kojih zadnji ovjes sa ovim točkovima prelazi znatno neuglađenije nego što smo navikli te pritom i nešto bučnije radi.

Foto: Mario Šimić/Klix.ba
Foto: Mario Šimić/Klix.ba

Još jedna novost u Golfu je sada i DSG mjenjač sa sedam umjesto sa šest stepeni prijenosa. Osim efikasnijeg iskorištavanja potencijala motora i posljedično manje potrošnje goriva, nema nekih velikih razlika, a zamjerki na brzinu rada i uglađenost promjena stepena prijenosa nismo imali ni u prethodnoj verziji.

Praktičnost i upotrebljivost skoro uvijek su bile jače strane Golfa pa iako sada ima konkurenciju koja nudi i znatno veće prtljažnike, u kompletu Golf nudi sasvim dovoljno prostora za prosječnu porodicu te dovoljan broj praktičnih i velikih pretinaca.

Sve ovo koketiranje s premium klasom i nivo opreme i kvaliteta Golf je uvijek znao dobro naplatiti, a to nikada nije utjecalo na njegovu popularnost. Ako se zaigrate s modernom opremom ili skupim detaljima kao što su panoramski krov, sportski paketi i slično lako ćete doći do cijene kao na testnom modelu, koja je za jedan dizelski kompakt na granici astronomske. Ipak, ako izbacite tek nekoliko stavki dodatne opreme cijena Golfa ostaje u vrlo razumnim okvirima. Naprimjer, između 35 i 40 hiljada maraka možete dobiti odlično opremljen Golf s dizelskim motorom. Uz to, ako želite pratiti trendove Evrope koja je napokon shvatila prednosti modernih turbobenzinaca i posegnete za odličnim novim 1,5 TSI motorom, možete proći još povoljnije uz još bolje performanse.

Ono što je sigurno, Golf je uvijek višu cijenu znao opravdati izvrsnim držanjem vrijednosti, u čemu nema premca, kako na našem, tako i na Evropskim tržištima, a jednako je sigurno i to da je ovim redizajnom samo dodatno istakao svoje kvalitete. Konkurenciji opet neće biti lako da nadmaši klasik iz Wolfsburga.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG Highline Cijena osnovnog modela: 34.574 KM Cijena testnog modela: 73.647 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 1.968 ccm, "common-rail" ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač DSG, gume dimenzija 225/40 R18. Gume Bridgestone Turanza T001.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,6 s. Maksimalna brzina - 214 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 114 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.356 mm, širina - 1.799 mm, visina - 1.492 mm. Međuosovinski razmak - 2.620 mm. Zapremina prtljažnika - 350 litara. Masa praznog automobila - 1.316 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 50 litara.

Serijska oprema testnog automobila: dvozonski automatski klima uređaj Climatronic, "Front Assist" uklj. City Emergency Braking, radio "Composition Colour“, "Rest Assist" - sistem za detekciju umora vozača, zadnja svjetla u LED tehnici, ACC adaptivni tempomat za brzine do 210km/h, halogena prednja svjetla s dnevnim svjetlima u LED tehnici, multifunkcionalni i kožni volan, ambijentalno osvjetljenje interijera, alu točkovi "Hita" 6,5Jx16 sa gumama 205/55 R16, Connectivity paket: Bluetooth interfejs za mobilni telefon i USB priključak s podrškom i za iPod/iPhone...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Navigacioni sistem "Discover Pro", Active Info Display, kamera za parkiranje "Rear Assist", panoramski krov, el. pokretan po dužini i nagibu, zadnja bočna stakla i zadnje staklo zatamnjeni sa 65-postotnom apsorpcijom svjetlosti, zimski paket: grijanje prednjih sjedala i automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla, "Keyless Access" – otključavanje vozila i pokretanje motora bez upotrebe ključa, alu točkovi "Jurva" 7.5Jx18 sa gumama 225/40 R18, senzor za kišu i svjetlo sa "Leaving Home" i "Coming Home" funkcijom, LED prednja svjetla s dinamičnim zakretnim svjetlima za Dynamic Light Assist, R-line "Exterior", Volkswagen R, asistent za paralelno parkiranje "Park Assist" uključujući Park distance control sa senzorima naprijed i nazad, Driving Profile Selection.