Tržište novih automobila
24

Rekordna prodaja novih automobila u junu u BiH, Škoda ostvarila jedan od najboljih rezultata ikada

A. M.
Foto: A. M./Klix.ba
(Foto: A. M./Klix.ba)
Bosanskohercegovačko tržište novih automobila vapi za prodajom kakva je bila prošli mjesec. Čak 1.366 prvi put registrovanih novih vozila u junu rekord je za skromno i konzervativno tržište. Škoda je ostvarila jedan od najboljih tromjesečnih rezultata od kada se prati tržište putničkih vozila u BiH.

Kako je godina počela, rezultat iz juna, ali i šestomjesečne prodaje, djeluju da je oporavak moguć. Skoro 6.500 registrovanih novih vozila za šest mjeseci u ovoj godini pokazuju i oporavak i ujedno napredak u odnosu na prvo polugodište lani, s obzirom da tržište nezasito "ždere" polovnjake.

Raduje činjenica da je broj najčešće uvezenih polovnih vozila iz 2011. godine tek par desetina veći od potpuno novih automobila koji su proizvedeni u ovoj 2025. godini. Juni je ujedno bio mjesec s najvećom stopom prodatih novih vozila (15,3%) u odnosu na polovne (84,7%). Istovremeno, benzinci su učvrstili status lidera kada je odabir pogonskog goriva u pitanju, dok su hibridi stigli na prag od 20 posto. Deficit ponude dizelaša smanjuje njihov udio na tržištu i povećava udio benzinaca i hibrida.

Bez ikakve dileme, Škoda vedri i oblači našim tržištem. Rekordni juni nabildao je šestomjesečnu brojku, koja je za 235 vozila ili 20,5 posto veća od prošle godine u istom periodu. Škodin rezultat je više nego fascinantan. Uvoznik je na polugodištu plasirao skoro jednak broj vozila kao Volkswagen i Toyota zajedno te postigao jedan od najboljih kvartalnih rezultata ikada u BiH, što nam je potvrdio Ismir Omeragić, brand manager Škode u BiH.

"Junski rezultat sa 326 registrovanih novih Škoda vozila ostvaren je zahvaljujući djelovanju nekoliko faktora i svakako predanom angažmanu 14 ovlaštenih Škoda partnera u BiH. Radi se o drugom najboljem prodajnom rezultatu u 2025 godini, dok u kumulativu Škoda za svega tri mjeseca od aprila do juna bilježi 900 isporuka. To predstavlja jedan od najboljih tromjesečnih rezultata od kada se prati tržište putničkih vozila u BiH."

Ismir Omeragić, brand manager Škode u BiH (Foto: E. Z./Klix.ba)
Ismir Omeragić, brand manager Škode u BiH (Foto: E. Z./Klix.ba)

"Značajan broj rent-a-car i flotnih isporuka, te odličan prodajni rezultat modela Octavia (115 isporuka u junu) doprinjeli su tome da Škoda dosegne više od 27 posto tržišnog udjela u ukupnom BiH tržištu. Ove rezultate simbolično bilježimo na Škodin veliki rođendan, '130 godina' jedne od najstarijih automobilskih marki na svijetu koja već skoro tri pune decenije nalazi na liderskoj poziciji u BiH zahvaljujući povjerenju koje nam ukazuju kupci i na kojem im srdačno zahvaljujemo", zaključio je Omeragić.

Volkswagen se sa skoro 200 novih vozila vratio na drugu poziciju, dok je trećeplasirana Toyota napravila najveći kumaltivni rast ove godine (+23%) od brendova s vrha. Japanska marka je ujedno i dalje lider u prodaji fizičkim licima, kao i po prodaji hibrida, budući da su i prošli mjesec činili tri petine Toyotine prodaje u BiH. Renault kao četvrta najprodavanija marka u BiH, i šesti mjesec je bila na nivou zadatka, a trocifrenu brojku su pogurale flotne isporuke pravnim licima u koja je prošli mjesec prednjačio Captur pretvoren u teretni model.

Foto: A. M./Klix.ba
Foto: A. M./Klix.ba

Najbolji od ostalih koji se bore za fizičke kupce je Hyundai. Čini se da je zlatno doba za Tucsona nepresušno. Opet ih je registovano više od 50 prošli mjesec, a ukupno 262 za pola godine, što čini više od 75 posto prodaje korejske marke. Benzin, dizel ili hibrid, potpuno je svjedno. Ovaj nenadmašni SUV s odličnim omjerom cijena, pogona i opreme još uvijek nema konkurenciju na tržištu.

Dacia, Peugeot, Kia, Fiat i Opel su marke s najvećim padom. Recimo da je Opelova prodaja dvostruko manja nego lani, a brend koji je tradicionalno visoko kotirao, zadnjih godina pokušava povratiti nekadašnji status. Svi ovi brendovi, vode borbu s novim i skupljim modelima, suočavaju se s nestankom dizela, ali se istovremeno nadmeću s novopridošlim kineskim markama od kojih se neke "oči u oči" kanibaliziraju pod istim krovom.

Foto: A. M./Klix.ba
Foto: A. M./Klix.ba

Kada smo već kod "istočnjaka", Chery i Geely su dva najozbiljnija kineska brenda ove godine. Kao što smo naveli, oni već žanju beneficije nudeći standardno veći "komad lima" po prihvatljivijoj cijeni od evropskih marki koje se zadnjih godina prodaju u maltene istim salonima i očigledno sklanjaju ustranu pred najezdom kineskih brendova. Oba brenda su unutar 25 najprodavanijih, a najveći gubitnik je MG. Iako je utro put kineskim markama, bivši britanski brend uz probleme s uvozničkom logistikom i promjenu asortimana, tek stvara novu mrežu i hvata novi zalet.

Skok Seata na 15. poziciju samo je blic efekat na račun povećane potražnje za rent-a-car vozilima, gdje je ključnu ulogu odigrala Arona, jedan od cjenovno najprivlačnijih B-SUV modela na tržištu. S druge strane, Cupra s relativno osvježenim i čini se nikad atraktivnijim asortimanom, nedavno dopunjenim s električnim Tavascanom, nezaustavljivo utire put kao najprivlačnija nova marka. Španski brend je nakon šest mjeseci zabilježio rast od 88 posto, što je nakon Cheryja, Forda i Mazde, četvrti najveći rast na tržištu.