Samostalni projekat
28

Lada prebrodila sankcije: Azimut kao prvi SUV u zadnjih 30 godina i to u stilu Dacije

A. M.
Foto: Lada
U jednom trenutku kada je AvtoVaz zbog međunarodnih sankcija ostao bez dobavljača dijelova, prodavani su modeli s Euro 2 normom. Međutim, tri godine poslije Lada doživljava renesansu. Ne samo da su obnovili Nivu Travel, vratili običnu Nivu na neka jaka evropska tržišta, već su predstavili i novi SUV Azimut, kao najozbiljniji rad do sada.

Međunarodne sankcije zbog rata u Ukrajini ne zaustavljaju ruski AvtoVAZ, koji gleda naprijed i predstavlja Azimut, prvi novi Ladin SUV u gotovo 30 godina. SUV će debitovati iduće godine, s projektom u potpunosti razvijenim i proizvedenim u Rusiji.

U vrijeme kada nova generacija Nive izgleda kao fatamorgana, Lada mijenja kurs i nudi model koji namiguje evropskom dizajnu. Napete linije, čvrste proporcije i prefinjeni detalji: na prvi pogled, Azimut bi lako mogao biti Dacia Duster ili Bigster.

Moderni svjetlosni potpis

Prednji dio je uspravan, s kratkim prevjesom i tipičnim motivom "X" koji se već vidi na drugim Ladinim modelima. LED prednja svjetla integrisana su u rešetku i usisnike zraka na braniku, za prilično moderan izgled. Sa strane se ističu 18-inčne aluminijske felge, izraženi lukovi točkova i dvobojna boja. Stražnji dio ima LED traku pune širine i aluminijske ukrasne letvice na braniku, s ukrasnim terminalima.

Unutar putničkog prostora stil je ozbiljniji. Kontrolna ploča ima dva ekrana: jedan za instrumente i 10-inčni ekran osjetljiv na dodir za infotainment, s integrisanom navigacijom i glasovnim asistentom. Sistem je razvijen zajedno sa Sberom i Naviom, dvije ruske tehnološke kompanije.

Standardne karakteristike uključuju šest zvučnika, kameru za vožnju unazad i otključavanje bez ključa. Dodatna oprema uključuje panoramski krov, bežično punjenje, dvozonsku klimu, električna vrata prtljažnika, grijane bočne prozore i kameru s 360 stepeni. Tu je i prekidač za odabir režima vožnje na različitim terenima, znak da se duša SUV-a shvata ozbiljno barem u marketinškom smislu.

Samo benzin, zasad bez elektrifikacije

Prilikom lansiranja, Azimut će se nuditi samo s benzinskim motorima. Planirane su tri opcije: 1.6 atmosferski motor od 120 KS, 1.8 sa 132 KS i, kasnije, 1.5 turbo sa 150 KS. Planirani mjenjači su šesterostupanjski ručni, CVT i automatski za najsnažniju verziju.

SUV koristi ažuriranu verziju Vestine platforme, koja je već u proizvodnji od 2015. i revidirana 2022. godine. Udaljenost od tla je 208 mm, dovoljno za savladavanje rupa i neravnih površina bez problema. Šasija je revidirana na zadnjem ovjesu i postoji oko 1000 novih ili modifikovanih komponenti u usporedbi s Vestom. Unatoč terenskom stilu, pogon će u početku biti samo na prednje točkove. Međutim, Lada ostavlja vrata otvorena za buduću verziju s pogonom na sva četiri točka.

"Vruća" cijena za Ladine standarde

Proizvodnja će započeti 2026. godine u tvornici u Togliattiju. S obzirom na geopolitičku situaciju i sankcije, teško je zamisliti da će se Azimut izvoziti van Rusije u kratkom roku.

Cijena? Prema Prema lokalnim medijima, početna cijena iznosit će 2,5 milijuna rubalja, oko 29.000 eura, do procijenjenog maksimuma od 35.000 eura. Visoka cijena za Ladine standarde, što Azimut čini najskupljim modelom u trenutnoj ponudi.

Za referencu, Niva Legend počinje s nešto više od 12.000 eura, Niva Travel s oko 15.300 eura. S druge strane, Azimut želi podići ljestvicu, barem što se tiče ambicija brenda. Hoće li to moći učiniti u praksi saznat ćemo za nešto više od godinu dana.