Dio velikih planova
3

Mazda razvija novi Skyactiv-Z motor i sljedeću generaciju modela CX-5

D. B.
Naredne godine se navršava osma godišnjica otkako je Mazda predstavila drugu generaciju modela CX-5 na sajmu automobila u Los Angelesu 2016. godine. To je dug period, no crossover je i dalje popularan. Iako se CX-50 smatra nasljednikom modela CX-5, to ipak nije slučaj. Naprotiv, Mazda je objavila neke detalje o sljedećoj generaciji.

Redizajnirani crossover će igrati centralnu ulogu u Mazdinom Phase 2 planu, koji uključuje tranziciju na elektrifikaciju između 2025. i 2027. godine. Kao dio ovog napora, CX-5 će dobiti novi hibridni pogon koji je razvila Mazda, dok npr. CX-50 Hybrid koristi Toyotine dijelove.

Osim hibridnog pogona, sljedeća generacija modela CX-5 bit će 60 posto manje kompleksna u odnosu na današnji model. Kako bi se to postiglo, Mazda će pojednostaviti specifikacije i opremu, što znači da se može očekivati manja i manje komplikovana ponuda.

Japanska kompanija će 2027. godine predstaviti novo električno vozilo bazirano na namjenskoj platformi. Vrše se istraživanja plug-in hibridnih varijanti baziranih na ovoj platformi te se vjeruje da će njihov razvoj biti relativno jeftin. To bi moglo pomoći kompaniji u vrijeme slabog usvajanja električnih vozila.

Govoreći o električnim vozilima, kompanija je ponovila planove za električni crossover iz Changan Mazde, koji je najavljen konceptom Arata predstavljenim na sajmu u Pekingu ranije ove godine.

I dok je veliki dio fokusa na elektrifikaciji, Mazda je potvrdila razvoj novog Skyactiv-Z motora, koji bi trebao stići 2027. godine. Detalja nema mnogo, no ovaj motor obećava "idealnije sagorijevanje" i unaprijeđene "ekološke i vozne performanse".

Skyactiv-Z će biti četverocilindrični nasljednik Skyactiv-G i Skyactiv-X motora. Koristit će "lambda jedan metodu sagorijevanja", koja obećava postizanje "visoke toplinske efikasnosti realizacijom super siromašnog sagorijevanja u širokom rasponu od niskih do visokih obrtaja".

Iz Mazde su također ponovili namjeru da pojednostave ponudu SUS motora s ciljem da "konsoliduju i pojednostave ukupnu složenost motora". Uprkos ovom pokušaju pojednostavljenja, ipak je tu i dalje posvećenost rotacionim motorima te se ostvaruje napredak kada je riječ o njihovoj usklađenosti s restrikcijama emisije.

I dok će se Mazdina ponuda smanjiti u godinama koje dolaze, nova tehnologija sagorijevanja će biti uvedena i u 6-cilindrični motor, a očekuje se da će unaprijediti "ekološke performanse" i pomoći motoru da bude u skladu s budućim emisionim standardima.

Mazdin plan za treću fazu je na rasporedu između 2028. i 2030. godine. Malo se zna o ovom periodu, no kompanija obećava lansiranje električnih vozila.