Manje registracija novih vozila u martu, ali zato prodaja polovnih ne jenjava
Prošli mjesec na bosanskohercegovačkom tržištu je prvi put registrovano 7.170 automobila. Od toga tek 838 novih ili samo 11,7 posto, dok kod polovnih čak više od polovine (51,2 %) od ukupno 6.332 vozila čine vozila proizvedena između 2011. i 2013. godine, skoro pa većina (88,5 %) s dizelskim motorima.
Prema podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine evidentno je da tržište novih četverotočkaša tone sve dublje, dok broj polovnjaka doživljava pravi procvat. Naime, čak 201 novi automobil manje u martu je registrovan u našoj zemlji, što je dramatičan pad u komparaciji s istim mjesecom lani. Ako posmatramo kvartalnu prodaju, i tu je tržište u deficitu od 260 vozila spram istog perioda prošle godine, odnosno 9,4 odsto manje nego za prva tri mjeseca 2024. godine.

Na ovako nestabilnom tržištu u trećem mjesecu najbolje su se snašli Toyota, Renault, Audi, Mazda i Chery. Škoda je i dalje lider, ali na kontu u prvom kvartalu ima manje registracija nego lani, a slično je i sa Volkswagenom, Hyundaijem, Citroenom, Peugeotom, Dacijom, Kijom, Opelom, Seatom itd. Opel je u prvom kvartalu zabilježio najveći pad, a riječ je o 66,4 posto ispred Kije s 53,4 posto manje registracija nego lani.
U prodaji po modelima, Octavia (69 jedinica), Tucson (50) i C3 (31) su predvodili karavan prošli mjesec. Sva tri modela su nosioci prodaje u svojim brendovima, pa je za očekivati da tako ostane do kraja godine. Ono što se godinama ističe kao svojevrsni izazov za ostale, Tucson je i dalje nezaobilazna adresa kod privatnih lica. S druge strane, što je nekad bio Sandero Stepway to je danas novi Citroen C3, koji nudi isti koncept gradskog vozila sa SUV elementima. Rumunski bestseller, čija proizvodnja ponovo seli u Maroku, zbog uvećane carine ne može isporučiti prijašnje brojke.

Kod premium brendova treba istaći rast Audija od 25 posto. Gospodar prstenova na krilima novog A5 može ovu godinu ležerno ploviti ispred BMW-a i posebno Mercedesa čije prodajne brojke bildaju i laka komercijalna vozila.
Benzici su već uspostavili stabilnu lidersku poziciju ispred dizelaša, dok su se shodno sve većoj ponudi i hibridi ustabilili na 20 posto tržišnog udjela. Tržište električnih vozila je suviše minorno za bilo kakvu dublju analizu.

Nastup kineskih brendova djeluje po sistemu toplo-hladno, osim kod Cheryja. Što je ranijih godina, zbog privlačnih cijena starih modela ZS i HS, na tržištu bio MG, to je ove godine najveći kineski izvoznik Chery, čiji broj registracija je u prvom kvartalu veći za čak 440 posto nego lani. To je i razumljivo. U sveopštem rastu cijena, SUV model sa sedam sjedišta - Tiggo pro 8, koji je ujedno i najtraženiji, nudi nenadmašan odnos cijene, ponude i garancije.
Mazda odavno nije bila ovako visoko. Njen rast se primijeti iz mjeseca u mjesec, a u prvom kvartalu skok od 282 posto je drugi najveći na tržištu. Ozbiljnija dilerska mreža uz atraktivne modele poput CX-30 i CX-60 lakše pronalaze put do kupaca nego u prethodnim godinama.