Retrovizor na Veyronu
68

Bugatti mu tražio 13.300 eura za popravak prekidača, vlasnik ga popravio za jedan euro

A. M.
Foto: Bugatti/Klix.ba
Foto: Bugatti/Klix.ba
Troškovi održavanja i popravka automobila su sve veći, ali kada je riječ o superautomobilima, brojke vrtoglavo rastu. Jedan vlasnik Bugatti Veyrona to je iskusio iz prve ruke kada je otišao u servis zbog olabavljenog točkića vanjskog retrovizora.

Veyron je bio prvi moderni hiperautomobil u historiji automobilizma i prvi koji je premašio granicu od 1.000 "konja", a koštao je cijelo bogatstvo. Mnogi od njih su i danas na cesti, s W16 motorom koji im pulsira u utrobi, ali s tipičnim tegobama starosti. Problem je cijena popravaka.

Kada kupite automobil od milion eura, pridružujete se ekskluzivnom klubu vlasnika. Ono što vam niko ne kaže kada potpisujete račun jest da je prva uplata samo djelić preostalog bogatstva koje ćete potrošiti na popravke. Ne radi se samo o kupovini automobila, radi se o održavanju istog u dobrom stanju. Neki kupci procjenjuju da održavanje automobila u dobrom stanju košta više od 250.000 eura, a da ne spominjemo troškove osiguranja, guma, pa čak i benzina.

Pri najvećoj brzini, Veyron je mogao ostati bez goriva za samo 12 minuta. Moglo bi se pomisliti da je logično da bi automobil poput ovog toliko koštao, ali ponekad troškovi graniče s pretjeranim i smiješnim. Samo pitajte Carla Hartleyja, direktora salona superautomobila u Velikoj Britaniji. U ovom konkretnom slučaju, za popravak prekidača, odnosno točkića za podešavanje retrovizora na njegovom starom Veyronu koji je posjedovao, ovlašteni servis je tražio više od 13.000 eura za popravak, ali je na kraju uspio otkloniti problem za jedan euro.

Tokom godina, prekidač je postao malo labaviji, iako je bio u funkciji. Hartley je posjetio Bugattijevog dilera u Velikoj Britaniji, a servis je za zamjenu neispravnog dijela izbacio predračun od 9.500 funti plus PDV, odnosno 11.400 funti ili oko 13.300 eura po trenutnom kursu. Navodno je zahvat zahtijevao zamjenu cijele obloge vrata, kao i motora retrovizora i svih žica.

Odlučan da ne plati astronomski račun, Hartley se oslonio na svoju domišljatost i prijatelje. Jedan od njih, s iskustvom iz Formule 1, smislio je rješenje. Kao što vjerovatno već znate, Bugatti je dio Volkswagen grupe, dijeleći dijelove s mnogim drugim automobilima u konglomeratu. Hartley je koristio originalne Volkswagenove dijelove. Kompletan set točkića u pakovanju od pet komada košta nešto više od jednog eura. Njegov prijatelj mu nije ni naplatio popravak, a trebalo mu je jedva 20 minuta da zamijeni dotrajali dio.