Svijet
10

Zašto je pao Airbus A320: U zoru nastavak potrage i početak identifikacije

Klix.ba
Akcija potrage za tijelima poginulih na mjestu pada putničkog aviona Germanwingsa u francuskim Alpama večeras je obustavljena i bit će nastavljena u zoru, javili su francuski mediji.
Foto: AFP
Foto: AFP

"Uslovi potrage su otežani, pa su helikopteri spasilačkih ekipa prestali nadlijetati zonu pada aviona, a u zoru će nastaviti sa operacijama", kazao je potpukovnik žandarmerije Jean-Marc Meninchini.

Velike nade u otkrivanje uzroka tragedije koja je zavila u crno dvije zemlje polažu se u crnu kutiju koja je danas popodne pronađena.

U srijedu bi trebala početi i identifikacija tijela nastradalih u nesreći koja se dogodila na letu Airbusa A320 između Barcelone i Dizeldorfa, manje od sat nakon polijetanja. Svih 150 putnika i članova posade smatraju se mrtvima, a među njima su bile i dvije bebe te grupa od 16 njemačkih gimnazijalaca sa dvoje profesora koji su se vraćali sa razmjene učenika u Kataloniji.

Ima li crna kutija odgovore?

Sa padanjem mraka i usljed otežanih vremenskih uslova spasilački timovi i istražioci su se povukli sa mjesta na kojem se u krugu od više kilometara prostiru rasparčani dijelovi letjelice, a najveći od njih su tek veličine manjeg automobila.

Slabe su šanse da bi među krhotinama moglo biti preživjelih posebno ako se uzme u obzir da je avion počeo padati sa visine od oko 11.500 metara. Ostalo je nejasno zbog čega piloti nisu poslali poziv za pomoć, kao i zašto nisu promijenili kurs da izbjegnu udar u planinski masiv pri brzini od oko 700 km/h,te se istražioci nadaju da će odgovore naći u zapisima crne kutije.

Avion kompanije Germanwings bio je star 24 godine i redovno servisiran. Ipak, samo minutu nakon dostizanja visine na kojoj je trebao letjeti počeo je padati, a pad do visine 2.000 metara je trajao osam minuta. Potom je nestao s radara i kontrolori aviosaobraćaja su izgubili svaki kontakt s njim, nakon čega je zaključeno da se srušio.

Foto: AFP
Foto: AFP

Pilot koji je upravljao avionom koji slovi za najsigurniji na svijetu imao je više od 6.000 sati iskustva u letenju i desetogodišnju karijeru. Osim toga, loši vremenski uslovi su isključeni kao mogući uzrok pada. Zasad nema ni dokaza da bi se moglo raditi o terorizmu, a pad aviona tretira se kao nesreća.

Horor na mjestu tragedije

Istražioci su mjesto pada opisali riječju "horor", a političar Christophe Castaner je vidno potresen novinarima rekao kako je zona pada aviona teško dostupno područje na kojem je vidio strašne prizore: "Vidjeli smo katastrofu. Vidjeli smo žene, muškarce, djecu i bebe. Da, vidjeli smo bebe".

Planinski vodič Jean-Louis Bietrix je također potvrdio da od aviona nije ostalo ništa.

"Ostala je krhotina, ali da biste bilo šta vidjeli morate prići bliže. Kao da je avion u potpunosti nestao", rekao je on.

Njemački ministar vanjskih poslova Frank-Walter Steinmeier je mjesto nesreće opisao "prizorom iz horora" i dodao: "Žalost porodica i prijatelja stradalih je nemjerljiva. Moramo biti zajedno, ujedinjeni u našoj velikoj tuzi".

Mjestu tragedije može se prići samo nakon trosatnog pješačenja od najbliže ceste, piše Guardian.

Foto: AFP
Foto: AFP

Ovo je najveća avionska nesreća u Francuskoj od 1974. godine kada se avion Turskih Airlinesa srušio u blizini Pariza, a živote je izgubilo 345 osoba. Konkord aviokompanije Air France je 2000. godine pao ubrzo nakon polijetanja sa aerodroma Charles de Gaulle u Parizu, kada je poginulo 100 njemačkih državljana, devet članova posade i četvero ljudi na tlu.

Posade Germanwingsa odbile letjeti

Nekoliko letova Germanwingsa u utorak je otkazano jer su posade odbile da lete nakon informacija da je letjelica koja se srušila na Alpama dan prije sat vremena bila prizemljena zbog popravke. Piloti i kabinsko osoblje stoga su odbili letjeti strahujući da je pad povezan sa popravkom vrata za točkove, navodi magazin Spiegel.

Međutim, iz Lufthanse negiraju da postoji bilo kakva veza između popravki i otkazanih letova, već ističu da su posade odbile letjeti zbog "ličnih razloga", odnosno "duboke potresenosti nesrećom".

O popravci koja se dogodila u ponedjeljak tvrde da se ticala umanjivanja buke koju su ta vrata pravila, te da je avion već u 10 sati ponovo bio spreman za letenje.