Kamen temeljac projekta koji će koštati 2,5 milijarde dolara, a po planu treba biti završen do 2008., položio je premijer Turske Recep Tayyip Erdogan.
Podvodni tunel na Bosforu dug 1,3 kilometra bit će sastavni dio 70 kilometarske željezničke pruge i nadzemnog metroa koji će povezivati dvije krajnje točke Istanbula u Europi i Aziji, Halkali i Gebze.
Za realizaciju projekta koji financira japanska vlada, formiran je konzorcij "Euroazija" koji sačinjavaju četiri turske i japanske firme.
Kredite je po izuzetno povoljnim uslovima dala Japanska banka za međunarodnu kooperaciju, koja se u Turskoj već dokazala financiranjem i izgradnjom dijela postojećeg metroa u Istanbulu.
Projekt "Marmaraj", će zajedno s tunelom ispod Bosfora koji će imati po šest željezničkih kolosijeka u oba smjera, biti u stanju osigurati prevoz 150 hiljada putnika u jednom satu.
"Marmaraj" je od velikog značaja ne samo za Tursku, koja će konačno povezati željezničku prugu od Jedrena do Ankare, nego i za Evropu i Aziju, kojima će konačno biti osiguran promet ljudi i robe željeznicom bez prekida.
Ipak, očekuje se da najveću korist ima Istanbul, 11-milionski megapolis u kojem je jedan od glavnih problema prometna gužva.
Procjenjuje se da će izgradnja podvodnog tunela i nadzemnog metroa riješiti sadašnje muke velegrada.