{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Svjetska zdravstvena organizacija upozorava da se 'milijarde ljudi debljaju'

F
15.3.2008. u 08:25
0
0
Svjetska zdravstvena organizacija upozorava da se 'milijarde ljudi debljaju'
0
Svjetska zdravstvena organizacija upozorava da se 'milijarde ljudi debljaju'
Već neko vrijeme primjetan je globalni trend gojaznosti, čak i u zemljama s niskim i srednjim primanjima. Svjetska zdravstvena organizacija kaže da se milijarde ljudi debljaju.
Do 2015. godine, ova organizacija predviđja da će oko dvije i po milijarde ljudi biti gojazne, a oko 700 miliona njih bili bi ekstremno debeli. Čest problem je i gubljenje te ponovno dobivanje kilograma.

Istraživanja u Sjedinjenim Državama pokazuju da najbolji način da se izgubi kilograme i da se ta težina održi jest da se radi s nekim ko vas motivira.

Amerikanci to nazivaju rezervna guma – onaj pojas suvišnog sala koje se najčešće gomila oko srednjeg dijela tijela. Neovisno o tome gdje se nalazi – oko struka, na stražnjici ili drugdje – vrlo ga je teško izgubiti jednom kad se nataloži na tijelu.

Robert Sanders borio se s tim problemom godinama, bez stvarnog uspjeha: "Pokušao sam nekoliko različitih dijeta, i uvijek bih uspio izgubiti kilograme. No, uvijek bih ih ponovno dobio – i to ne samo ono što sam izgubio nego i dodatnih 3, ili 5, pa i 10 kilograma."

Sanders je jedan od 1.600 ljudi uključenih u istraživanje koje su provela četiri klinička centra u Sjedinjenim Državama. Rezultati tog istraživanja objavljeni su u časopisu Journal of the American Medical Association.

Autorica studije, doktorica Laura Svetkey s Medicinskog centra pri sveučilištu Duke, i njene kolege analizirali su načine na koje bi se moglo pomoći Sandersu i milionima ljudi poput njega da, nakon što jednom izgube suvišne kilograme, očuvaju tu težinu. Naglasak je bio, objašnjava ona, na unašanju promjena u način života koje bi bile održive. Neke od tih promjena uključuju nutricionističko prosvjećivanje, dakle najbolji način da se smanji unos kalorija i da se smanje porcije – te uključivanje tjelovježbe u dnevnu rutinu.

Neki sudionici istraživanja morali su nadgledati sami sebe, dok su drugi ubacivali svoje informacije na interaktivne web stranice, a treća se grupa sastajala sa savjetnicima. "Nakon dvije i po godine ovakvog nadgledanja, oko 70 posto sudionika težilo je manje nego na samom početku studije, a taj je postotak bio i veći u onoj grupi koja se osobno sastajala sa savjetnicima."

Robert Sanders bio je u toj trećoj grupi, i kaže da mu je sastajanje sa savjetnikom bila velika motivacija, te da se osjećao kao da neko navija za njega. Studija je također zaključila da je ukupni gubitak težine bio mali, bez obzira na upute koje su sudionici dobili. No, stručnjaci kažu da su uspješni sudionici bili oni koji su se stalno vraćali osnovnim principima.

Promjenite stil života. Nemojte ići na dijetu.

Ovo je istraživanje pokazalo da čak i mali gubitak težine može utjecati na zdravlje. Niži krvni tlak te smanjeni holesterol su samo od nekih čimbenika koji mogu pomoći u sprečavanju srčanih bolesti, dijabetesa i raka.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: