{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Strane agencije o izborima u Hrvatskoj

F
10.1.2010. u 19:47
0
10
Strane agencije o izborima u Hrvatskoj
0
Strane agencije o izborima u Hrvatskoj
Foto: AP
Drugi krug predsjedničkih izbora u Hrvatskoj popratile su u nedjelju sve vodeće strane novinske agencije ističući nešto veći odaziv birača u odnosu na prvi krug i predstavljajući dvojicu kandidata.
U drugom krugu se za najviši politički položaj u Hrvatskoj nadmeću pravni stručnjak i gradonačelnik Zagreba narodnjačke retorike te dvojicu kandidata obilježava izrazita razlika u stilovima, primjećuje agencija Associated Press. AP kandidata socijaldemokrata Ivu Josipovića predstavlja kao pravnika i kao skladatelja klasične glazbe koji je u prvom krugu osvojio dvostruko više glasova od Milana Bandića, "popularnog zagrebačkog gradonačelnika". Agencija također primjećuje da je u drugom krugu odaziv birača nešto veći nego u prvom.

Reuters podsjeća da je Ivo Josipović u prvom krugu odnio uvjerljivu pobjedu nad ostalim kandidatima te da uživa solidnu prednost i po posljednjim ispitivanjima javnog mišljenja u odnosu na Milana Bandića. Bandić je, međutim, "odbio baciti ručnik u ring" i na kraju kampanje krenuo u "juriš, pridobivši potporu moćne rimokatoličke crkve i mnogih ratnih veterana", piše Reuters.

Bandić je također nastojao iskoristiti strahove konzervativnih glasača od "povratka komunizma" u slučaju Josipovićeve pobjede. Odmjereni Josipović, koji je svojom "antikorupcijskom platformom pridobio mnoge liberalne i glasače iz urbanih sredina", za uzvrat je Bandića optuživao za zloporabe tokom njegovog upravljanja prijestolnicom, piše Reuters.

Unatoč kampanji koja je bila obilježena međusobnim blaćenjem kandidata mnogi Hrvati ostali su ravnodušni spram ideologija i žele samo bolji život, ocjenjuje Reuters. Oba kandidata podupiru nastojanja Hrvatske da se pridruži Europskoj uniji 2011. ili 2012., navodi agencija.

Talijanska agencija ANSA izvješćuje da je odaziv na glasanje do 11 sati bio dva posto veći nego u prvom krugu što objašnjava "snažnom ideološkom polarizacijom koju je napravio Bandić u posljednja dva tjedna predizborne kampanje pozivima da se ne dopusti da Hrvatska postane 'crvena', što je aluzija na "lijevi" program njegovog protivnika". Josipović je pak Bandića napao kao osobu "dvojbenog morala" te tvrdnjama o širenju korupcije tijekom njegovog upravljanja Zagrebom, bilježi ANSA.

Hrvatska u nedjelju glasuje u drugom krugu za izbor trećeg predsjednika republike čija će misija biti i integracije zemlje u Europsku uniju, izvješćuje francuska agencija AFP. Milan Bandić je u kampanji svoju retoriku približio konzervativnijim biračima, sastao se sa zagrebačkim nadbiskupom koji mu je dao svoju potporu i pokušao pridobiti 270.000 glasača iz BiH gdje je i rođen, primjećuje AFP.

"Dvojica kandidata iznosila su slične programe", ističući rad na integraciju Hrvatske u EU, "oživljavanje gospodarstva pogođenog teškom recesijom" i borbu protiv korupcije, navodi AFP.

Njemačka agencija DPA također bilježi da je po podacima od 16 sati odaziv birača četiri posto veći nego u prvom krugu te da posljednja ispitivanja javnog mišljenja predviđaju pobjedu Ive Josipovića s 56 do 59 posto glasova.

U drugom krugu predsjedničkih izbora bilježi se i znatno veći odaziv birača u Bosni i Hercegovini, izdvaja austrijska APA i podsjeća da je na izborima 27. prosinca u BiH Ivo Josipović, kojem ankete u Hrvatskoj daju prednost od desetak posto glasova, bio tek peti osvojivši 5,7 posto glasova. Josipović je u kampanji ostavio jači dojam "državničkog držanja", a Milan Bandić se više obraćao nacionalističkim krugovima, ratnim veteranima i Hrvatima u BiH, ocjenjuje APA.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: