{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Rekordnih dvije milijarde dolara za predizbornu kampanju

F
28.10.2010. u 09:25
0
0
Rekordnih dvije milijarde dolara za predizbornu kampanju
0
Rekordnih dvije milijarde dolara za predizbornu kampanju
Foto: AFP
Kandidati na izborima za Predstavnički dom američkog Kongresa i Senat prikupili su rekordna sredstava u ovogodišnjoj kampanji i očekuje se da će prvi put potrošiti više od dvije milijarde dolara, prema novim podacima Savezne izborne komisije (FEC).
Ako se računa pojedinačno, za svako zastupničko mjesto u Kongresu potrošit će se oko četiri miliona dolara.

Kandidati su ubrzano prikupljali sredstva, a to je u posljednjih nekoliko sedmica zasjenila plima potrošnje vanjskih interesnih grupa, čije bi potrošnja po procjenama mogla premašiti 400 miliona dolara do izbora 2. novembra.

Podaci FEC-a pokazuju da su kandidati za Kongres do prošle sedmice izvijestili da su prikupili više od 1,5 milijardi dolara. Taj iznos premašuje ukupno prikupljena sredstva kongresnih kandidata na izborima 2006. i 2008. godine, pokazuju podaci FEC-a. Većina tog novca već je uložena u oglašavanje i druge troškove.

Istraživanje udruženja građana Public Campaign Action Fund, predviđa da bi samo kandidati za Predstavnički dom, gdje se bira svih 435 mjesta, mogli potrošiti gotovo 1,5 milijardi dolara do dana izbora, a kandidati za Senat, gdje se bira trećina od 100 mjesta, preko 550 miliona dolara.

Time bi ukupna potrošnja do kraja predizborne kampanje premašila dvije milijarde dolara.

Rekordna potrošnja u kampanji povezuje se s procjenom da su neizvjesne utrke za 90 mjesta u Predstavničkom domu, od kojih gotovo sva drže većinski demokrati. Izloženi kampanjama negativnog oglašavanja, koje finansiraju interesne grupe povezane s opozicionima republikancima, oni ulažu velike napore i sredstva kako bi odgovorili na te napade.

"I članovi Kongresa i njihove izazivači trebaju skupiti ogroman novac kako bi odgovorili tim vanjskim grupama. Kandidati gube kontrolu nad izborima, osim ako ne prikupe novac za vlastito oglašavanje", izjavio je David Donnelly, direktor Public Campaign Action Funda, koji se zalaže za javno finansiranje izbora u SAD-u.

Kongresni izbori 2010. mogli bi postati prijelomnim, ne samo zbog promjene vladajuće većine u Kongresu, već i zbog količine novca utrošenog u kampanji, osobito u godini kada se na izborima ne bira i predsjednik, pa je manji interes i odziv birača.

U kampanji za predsjedničke izbore 2008, kandidati Barack Obama i John McCain zajedno su potrošili oko 1,8 milijarde dolara.

Ovogodišnje izbore obilježava i znatan broj bogatih kandidata koji kampanje djelomično finansiraju vlastitim sredstvima. Tako je, naprimjer, republikanska kandidatkinja za Senat u Connecticutu, Linda McMahon, potrošila gotovo 40 miliona dolara svoga novca.

U utrci za guvernera Kalifornije, republikanska kandidatkinja Meg Whitman, bivša predsjednica uprave eBuy-a, u kampanju je uložila 140 miliona dolara vlastitih sredstava.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: