Svijet
3

Reklame su "ubile" štampane medije

SRNA
Američki magazin "Atlantik" objavio je statistiku propadanja štampanih medija - prošle, 2012. godine, novine su izgubile 16 dolara u štampanim izdanjima u odnosu na jedan dobijeni dolar u digitalnim medijima.

Prije dvije godine omjer je bio 10 prema 1, da bi danas, za samo godinu dana, "narastao" na omjer 16 prema 1.

Digitalna revolucija ostaje izvan dometa većine štampanih medija, a to objašnjava zašto su New York Times i Wall Street Journal odlučili da prebace pretplatu na web-stranice da bi ojačali rast digitalnih oglasa.

Atlantic je objavio grafikon, odnosno presjek smanjenja oglasa u printanim izdanjima u korist povećanja oglasa u digitalnim medijima.

Tako je od 2003. godine do danas prihod sa 45 milijardi dolara od oglasa u štapanim svjetskim medijima pao na svega 19 milijardi dolara.

U istom periodu digitalni oglasi povećali su se sa 1,2 milijarde dolara na 3,3 milijarde.

Ko je ubio novine? Odgovor glasi: oglasi.

Web-stranice nude direktne informacije o nekretninama, automobilima i ostalom robom i uslugama koje su nekada imale mjesto na specijalizovanim novinskim stranicama.

Atlantic u analizi dodaje da su štampani mediji od 2000. godine izgubili više od tri četvrtine prihoda, koji su dolazili od malih oglasa.

Ali, većina gubitaka od 2003. pa dalje odnosi se na pad prihoda od maloprodajnih oglasa i nacionalnog oglašavanja.

U toku deset godina u ovakvom oglašavanju izgubljeno je oko 25 milijardi dolara.