Privremeno rješenje
0

Počela zamjena poklopca bušotine u Meksičkom zalivu

SRNA
Foto: Reuters
Foto: Reuters
Kompanija "British Petroleum" započela je zamjenu poklopca bušotine na dnu Meksičkog zaliva, kako bi se u potpunosti zaustavilo isticanje nafte u more koje je dovelo do najveće ekološke katastrofe u istoriji SAD.

Robot podmornica na dubini od oko 1,5 kilometara skinuo je stari poklopac, tako da će, dok se ne postavi novi čep, nafta slobodno isticati u more još najmanje dva dana.

Za takvu delikatnu operaciju nema garancija uspješnosti, kažu zvaničnici i napominju da će do trajnog rješenja doći tek sredinom avgusta. 

"To neće biti samo: staviš poklopac i gotovo. Nije to vraćanje zatvarača na tubu pastu za zube", izjavio je portparol Obalske straže.

Robot podmornica je 4. juna postavio i prethodni poklopac na oštećenu cijev iz koje je nafta nekontrolisano isticala od 20. aprila, kada je došlo do eksplozije na platformi ispred obala Luizijane, u kojoj je poginulo 11 radnika.

BP namjerava da novi čep, koji će bolje nalijegati, postavi već u ponedeljak.

Ako se pokaže da poklopac može da izdrži pritisak nafte i da nastavi da radi, to bi bila najbolja vijest za sve na obali Meksičkog zaliva još od aprila.
Narednih četiri do sedam dana, u zavisnosti od toga kako se stvari budu odvijale, trebalo bi da poklopac pude postavljen. To je naš plan, izjavio je potpredsjednik BP-a Kent Vels.

To, ipak, ostaje privremeno rešenje za katastrofu u kojoj je dosad, prema procjenama federalne vlade, u more isteklo između 87 i 172 miliona galona nafte.

Za trajno rješenje potrebno je da se naprave još dvije bušotine na istom podmorskom naftnom polju. Prva od njih treba da bude završena do sredine avgusta.

Procjene su da je dnevno iz te bušotine isticalo 1,5 do 2,5 miliona galona nafte dnevno, od čega je prethodni poklopac uspijevao da sakupi oko milion galona.

Sa novim čepom preko izvora nafte, i sa novim brodom koji treba da stigne na mjesto u nedjelju, moći će da se sakupi 2,5 do 3,4 miliona galona, što praktično znači sva nafta.