Najnoviji podaci kompanija, koje su iskoristile povlačenje arktičkog leda za nekoliko plovidbi uz obale sjeverne Rusije, pokazuju da ruta po Sjevernom moru može srednje velikom teretnom brodu uštedjeti 18 dana i 58 tona goriva na putu između sjeverne Norveške i Kine.
Još veće uštede u vremenu i gorivu prijavila je ove sedmice danska kompanija Nordic Bulk Carriers, koja tvrdi da je uštedjela trećinu uobičajenih troškova i polovicu vremena prevozeći preko Arktika različite proizvode iz Kine.
Na ruti, koja je 4.000 nautičkih milja kraća od južne rute Sueskim kanalom, od juna su jako rijetko korišteni ledolomci, jer je otapanje leda doseglo rekordne godišnje vrijednosti.
Brodovlasnici, koji predviđaju da bi sjeverna ruta mogla biti postupno otvorena između četiri i šest mjeseci godišnje, razmatraju mogućnost redonih ljetnih prolazaka kroz Arktički okean, što bi im, kako procjenjuju, uštedjelo 180.000 do 300.000 eura po svakoj plovidbi, prenose agencije.