{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Njadulji štrajk u povijesti Njemačkih željeznica donio pomak u pregovorima

F
17.11.2007. u 19:34
0
0
Njadulji štrajk u povijesti Njemačkih željeznica donio pomak u pregovorima
0
Njadulji štrajk u povijesti Njemačkih željeznica donio pomak u pregovorima
Najdulji štrajk u povijesti Njemačkih željeznica (Deutsche Bahn) koji je od srijede do subote ujutro u velikoj mjeri otežao promet u Njemačkoj urodio je popuštanjem uprave željeznica i djelomičnom udovoljenju zahtjeva Sindikata njemačkih strojovođa (GDL).
Kako javlja tjednik Spiegel u svom online izdanju, uprava Njemačkih željeznica odlučila je udovoljiti najspornijem zahtjevu GDL-a, onom o sklapanju zasebnog tarifnog ugovora.

Naime GDL, osim 30-postotnog povećanja plaća za strojovođe, koji u prosjeku zarađuju oko 1500 eura neto, traži i zasebni tarifni ugovor što je uprava željeznica dosad striktno odbijala s obzirom na to da su unutar same tvrtke već sklopljeni tarifni ugovori s ostalim sindikatima koji predstavljaju zaposlenike pri željeznici.

Šef GDL-a Mafred Schell izrazio je skepsu ponudom uprave željeznica jer je, "poučen dosadašnjim iskustvima", oprezan. "Očekujem sve i ništa" rekao je Schell.

GDL je upravi željeznica dao rok do ponedjeljka za novu pregovaračku ponudu. Ukoliko željeznice ne podnesu "konstruktivni prijedlog", GDL će, kako je najavljeno, od srijede stupiti u novi štrajk koji bi ovog puta mogao biti vremenski neograničen.

Upravo završeni štrajk nije donio očekivani potpuni kolaps prometa zbog toga jer je željeznica uvođenjem izvanrednih redova vožnje pojačano uključila one strojovođe koji posjeduju status državnog službenika i kojima je kao takvima štrajk zabranjen, javila je Hina.

U slučaju vremenski neograničenog štrajka izvanredni red vožnje ne bi funkcionirao s obzirom na relativno mali broj strojovođa sa statusom državnih službenika.

Već je sad, pogotovo na istoku zemlje gdje su većina strojovođa članovi GDL-a štrajk pokazao pojačani učinak, pogotovu u teretnom željezničkom prometu.

U međuvremenu se gomilaju kritike na račun savezne vlade koja se dosad nije htjela uplitati u sukob pozivajući se na autonomiju tarifnih partnera, ali koja, po mišljenju promatrača, kao 100-postotni vlasnik Deutsche Bahna nije neutralni čimbenik u ovom sukobu.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: