Sumnja na krađu podataka
0

Nijemci mijenjaju kreditne kartice

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Više od 100.000 vlasnika kreditnih kartica u Njemačkoj dobilo je obavještenja da će im kartice biti zamijenjene "preventivno" zbog sumnje na krađu podataka, javljaju agencije.

Mediji prenose da su osjetljivi podaci ukradeni od jednog partnera u Španiji, ali je još nejasno šta to zapravo znači i kolika je opasnost da ljudima budu "opelješani" računi u bankama, prenosi Dojče Vele.

Najviše "viza" i "master" kartica su svojim klijentima zamijenile banke "Folks" i "Rajfajzenbank" - oko 60.000.

Slično su, s nešto manjim brojem kartica, postupile i "Komercbanka" i "Dojče bank".

I "Lufthanza" je povukla iz opticaja veliki broj svojih kartica kojima klijent prikuplja popust prema broju milja koje je preletio jer te kartice također mogu da se upotrijebe kao kreditne.

Svi kažu da je to samo preventivna mjera i da niko nije pokraden, ali dodatnih objašnjenja nema.

Za mnoge je to dovoljan razlog za zabrinutost. Pogotovo u Njemačkoj, gdje najveći broj štediša po navici uvid u svoje rashode ne stiče odmah.

"Njemačke kreditne kartice su takozvane čardž karte, što znači da se čitav iznos koji je skidan obračunava krajem mjeseca", kaže bankarski stručnjak Peter Emke.

Prevare s kreditnim karticama su odavno unosan posao iza koga stoje dobro organizovane međunarodne bande.

Nedavno je uhapšena osmočlana banda istočnoevropskih hakera koja je s interneta uspjela da skine podatke o velikom broju kreditnih kartica. Zatim su napravili kopije s kojima su u 280 gradova širom svijeta napravili "štetu" od devet miliona dolara.

U Njemačkoj još nije bilo krađa velikih razmjera. To se donekle može objasniti i ponašanjem vlasnika kreditnih kartica, ističe Dojče vele.

"Njemačke štediše imaju vrlo razvijenu svijest o kontroli. Uglavnom prate šta se dešava s računom a nema ni prebacivanja duga s jedne kreditne kartice na drugu", objasnio je njemački bankarski ekspert Jakob Peters.

I pored toga, sam vlasnik kreditne kartice gotovo da nema načina da se zaštiti od krađe njegovih podataka. Jer, kradljivci do podataka dolaze na samom izvoru: hakeri uspijevaju da "upadnu" u radnje na internetu.

I u restoranima, hotelima ili samoposlugama, podaci nisu sigurni i mogu relativno lako da se kopiraju.