{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Michelle Obama pokrenula kampanju protiv dječije pretilosti

F
10.2.2010. u 11:40
0
2
Michelle Obama pokrenula kampanju protiv dječije pretilosti
0
Michelle Obama pokrenula kampanju protiv dječije pretilosti
Michelle Obama (Foto: AP)
Prva dama SAD-a Michelle Obama u utorak je pokrenula nacionalnu kampanju suzbijanja dječije pretilosti, koja pogađa oko trećine najmlađih Amerikanaca.
Predstavljajući u Bijeloj kući kampanju pod nazivom "Pokrenimo se!", Michelle Obama je upozorila da se SAD suočava s pravom "epidemijom dječije pretilosti", jer se tokom posljednjih 30 godina utrostručila stopa pretilosti kod djece, pa je sada svako treće dijete prekomjerne težine ili pretilo.

Po riječima Judith Palfrey, predsjednice Američke akademije za pedijatriju, SAD prednjači među razvijenim zemljama po brojnosti pretile djece. Ona je najavila da će akademija poticati redovito praćenje indeksa tjelesne mase kod djece starije od dvije godine.

Kampanja "Pokrenimo se!" poticat će više fizičke aktivnosti za djecu, izbacivanje slatkiša i zaslađenih napitaka iz škola, tačnije označavanje sastojaka hrane, porezne olakšice za otvaranje trgovina prehrambenom robom u siromašnim četvrtima i drugo.

Cilj kampanje je da se promjene ostvare "unutar jednog naraštaja", odnosno da djeca koja se sada rađaju uđu u odraslu dob s normalnom težinom.

"Ne radi se o politici… ja govorim o zdravorazumskim koracima koje mogu poduzeti naše porodice i zajednice kako bi pomogli našoj djeci da vode aktivne, zdrave živote", kazala je Michelle Obama u Bijeloj kući.

Četrdesetak predsjednika uprava vodećih prehrambenih i poljoprivrednih kompanija u otvorenom je pismu najavilo da će se pridružiti prvoj dami u promicanju zdravije ishrane u SAD-u. U pismu su istakli da su već razvili više od 10.000 proizvoda sa smanjenom količinom masnoća, šećera, soli i kalorija.

Velike medijske kompanije, uključujući NBC, Universal, Walt Disney Company i Viacom, izrazile su spremnost da se pridruže tim naporima s kampanjom osvješćivanja javnosti i educiranja roditelja i djece.

Američka udruga proizvođača bezalkoholnih napitaka obavezala se da će staviti jasne oznake kalorijske vrijednosti na prednju stranu boca i limenki u roku od dvije godine.

Glavni opskrbljivači školskih kantina obećali su da će smanjiti količine šećera, soli i masnoća, te povećati udio integralnih žitarica i udvostručiti broj svježih proizvoda.

Kampanja "Pokrenimo se!", najveća je koju je do sada potaknula Michelle Obama, a nastavlja se na tradiciju društvenih inicijativa američkih prvih dama. Tako je Lady Bird Johnson vodila kampanju za uređenje Washingtona, Nancy Reagan kampanju protiv ovisnosti o drogama i alkoholu, a Laura Bush za poboljšanje pismenosti i obrazovanja.

Predsjednik Barack Obama u utorak je potpisao memorandum o osnivanju nove savezne radne grupe koja će se baviti rastućim problemom dječije pretilosti, te u roku od 90 dana pripremiti plan za koordinaciju napora savezne vlade, te privatnog i neprofitnog sektora na tome području.

Kod debele djece i adolescenata veća je vjerojatnost za razvoj ozbiljnih zdravstvenih problema kasnije u životu, kao što su visoki kolesterol i dijabetes. Na zdravstvene probleme izazvane pretilošću trenutno odlazi 9,1 posto ukupnog budžeta za zdravstvo u SAD-u, prema 6,5 posto u 1998.

Drugi problem u SAD-u su tzv. prehrambene pustinje, područja u kojima nema samoposluživanja s hranom, i jedini su izbor restorani brze hrane. Više od 23 miliona Amerikanaca s niskim prihodima, uključujući 6,5 miliona djece, žive u urbanim i ruralnim naseljima koja su više od 1,6 kilometara udaljena od prvog samoposluživanja.

U kampanji se poziva na više tjelesne aktivnosti za djecu, minimalno 60 minuta aktivnog igranja na dan, jer prosječno američko dijete provodi više od 7,5 sati dnevno gledajući televiziju i filmove, koristeći mobitele i računara ili igrajući videoigrice.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: