{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kina zabranila rad Al Jazeeri

8.5.2012. u 10:09
2
8
Kina zabranila rad Al Jazeeri
2
Kina zabranila rad Al Jazeeri
Kineske vlasti su u ponedjeljak zabranile rad kineskom ogranku satelitske televizijske mreže Al Jazeera. Ovo je prvi slučaj ove vrste u posljednjih 14 godina.
Melissa Chan, dopisnica mreže iz Kine, je morala napustiti Peking u ponedjeljak navečer, nakon što je Vlada odbila rutinski zahtjev za izdavanje novih akreditacija. Vlada je zabranila i postavljanje novog dopisnika na njeno mjesto.

Chan je odbila dati izjavu o odlasku, a Vladini motivi nisu sasvim jasni. U drugim medijima kruže priče da je Vladu razljutio dokumentarni film na engleskom jeziku o kineskoj reedukaciji osoba u radnim kampovima koji je Al Jazeera snimila van granica Kine.

U radnim kampovima disidenti često služe svoju kaznu, a u dokumentarnom filmu su ti kampovi označeni kao oblik robovlasništva gdje milioni zatvorenika prave proizvode koje širom svijeta prodaju velike kompanije.

U zvaničnoj izjavi Kluba stranih dopisnika u Kini je rečeno da Chan nije imala direktnu ulogu u stvaranju dokumentarnog filma koji je naljutio Kineze i da Vlada nije dala jasan razlog zbog čega su odbili da joj obnove vizu, piše New York Times.

Zvaničnici Al Jazeere su izrazili žaljenje zbog zatvaranja ogranka u Kini i rekli su kako su i ranije sprečavani u proširivanju svojih operacija u ovoj azijskoj zemlji.

Ukoliko se ova odluka ne poništi, zatvaranje kineskog ogranka će donijeti velike gubitke Al Jazeeri, koja se u 15 godina postojanja proširila na šest kontinenata.

''Mi dajemo glas onima koji nemaju pravo glasa, a to nekada znači da moramo prikazati veoma teške vijesti iz bilo kojeg dijela svijeta. Nadamo se da Kina cijeni naš integritet i novinarstvo. Mi cijenimo naš novinarski integritet koji pokazujemo pokrivanjem svih zemalja na svijetu'', rekao je Salah Negm, direktor za vijesti na engleskom jeziku Al Jazeere.

Restrikcije za strano novinarstvo u Kini su se povećale u posljednjih 18 mjeseci. Kineske vođe pokušavaju zaštititi auru stabilnosti i zajedništva u vremenu globalne političke krize.

Restrikcije su postale primijetne od 2011. godine, kada su sigurnosne snage uhapsile strane novinare koji su željeli pratiti proljetne proteste organizovane u ime podrške Arapskom proljeću, valu protesta na Srednjem istoku. Jedan novinar je tom prilikom pretučen.

Ovo je prvi put u posljednjih 14 godina da je jedan novinar protjeran iz Kine, nakon što je 1998. godine japanski novinar Yukihisa Nakatsu protjeran pod optužbom da je došao u posjed državnih tajni.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: