{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kelnski nadbiskup na udaru kritika zbog upotrebe pojma "izopačena umjetnost"

F
18.9.2007. u 17:10
0
0
Kelnski nadbiskup na udaru kritika zbog upotrebe pojma "izopačena umjetnost"
0
Kelnski nadbiskup na udaru kritika zbog upotrebe pojma "izopačena umjetnost"
Najnoviji istupi kelnskog nadbiskupa, kardinala Joachima Meisnera, u kojem je upotrijebio nacističku terminologiju o "izopačenoj umjetnosti", nalaze se ovih dana na udaru oštrih kritika njemačke javnosti, a spornog kardinala u utorak su prvi put kritizirali i visoki predstavnici njemačke Katoličke crkve.
"Upotreba pojma 'izopačen' u kontekstu odnosa između umjetnosti i religije je potpuno neprihvatljiva", rekao je rothenburški biskup Gebhard Fürst.

Dijelovi Katoličke crkve od Mesinera traže da se ogradi od svoje izjave koja je uzbunila njemačku javnost. "Ako je napravio grešku, onda se treba ispričati i izraziti žaljenje", rekao je osnivač isusovačkog umjetničkog centra u Koelnu Freiedhelm Mennekes za jedan lokalni radio.

Glasnogovornik Središnjeg vijeća njemačkih katolika Thomas Sternberg smatra da Meisnerovu izjavu, koja nije prva takve vrste u posljednje vrijeme, treba povezati sa starošću kelnskog nadbiskupa. "Meisner je jednostavan star čovjek kojem se tu i tamo nešto omakne", reko je Sternberg za dnevnik "Koelner Stadt Anzeiger".

Prije toga su političari svih parlamentarnih stranaka s ogorčenjem reagirali na nedavni Meisnerov govor prilikom otvaranja Muzeja sakralne umjetnosti u Koelnu. On je tom prilikom izjavio da, u trenutku kada umjetnost nema poveznice s religijom, umjetnost postaje "izopačena".

Pojam "izopačene umjetnosti" usko se povezuje s
nacionalsocijalističkim pojmom umjetnosti i veže se uz zloglasnu izložbu "Izopačena (degenerirana) umjetnost", održanom 1937. u Muenchenu, na kojoj je Hitlerov režim pokazao djela koja, prema nacističkim svjetonazorima, nisu bila u "germanskom" duhu. Na izložbi su se našla djela klasika moderne umjetnosti poput Vasilija Kandynskog ili Maxa Beckmanna, a kao "degenerirani" su, između ostalih, vrijedili i moderni umjetnički pokreti nadrealizam, dadaizam, ekspresionizam, prenijela je Hina.

Meisner, koji unutar Njemačke biskupske konferencije slovi kao konzervativni tvrdolinijaš, prije nekoliko tjedana dodatno je uzbudio njemačku javnost kada je za apstraktni vitraj jednog od najpoznatijih umjetnika današnjice, Gerharda Richtera, kojeg je umjetnik poklonio Koelnskoj katedrali, podcjenjivački rekao da bi "mogao isto tako stajati i u nekoj džamiji".

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: