{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Katar koristi Al-Jazeeru kao pregovarački alat"

S
6.12.2010. u 09:49
0
3
"Katar koristi Al-Jazeeru kao pregovarački alat"
0
"Katar koristi Al-Jazeeru kao pregovarački alat"
Foto: AFP
Uprkos tvrdnjama da je najutjecajnija arapska televizija Al-Jazeera urednički nezavisna, ona je jedan od najvrednijih političkih i diplomatskih alata Katara, koji ova zemlja koristi u pregovorima. Ovaj stav američkih diplomatskih krugova objavio je WikiLeaks na svojoj web-stranici.
Katar je prošle sedmice proglašen domaćinom Svjetskog fudbalskog prvenstva 2022. godine, a Guardian prenosi napise WikiLeaksa u kojima stoji da su u Al-Jazeeri pristali da prestanu sa kritičkim osvrtima u zamjenu za ustupke i da se tom TV-kućom pokušava udovoljiti stranim liderima.

U američkoj depeši iz novembra 2009. predviđa se da će ova TV-stanica biti iskorištena kao alat za pregovore s ciljem unaprjeđenja odnosa s drugim zemljama, posebno onima koji se ne slažu sa Al-Jazeerinim emitovanjem, uključujući Sjedinjene Američke Države.

Od osnutka 1996. godine, Al-Jazeera je unijela revoluciju u medije na arapskom govornom području i izvještavanje sa Bliskog istoka.

Ipak, američki zvaničnici uvjereni su da katarska vlada direktno utječe na rad ove televizije, što se, tvrde one, pokazalo u odnosima Katara sa Saudijskom Arabijom, Jordanom, Sirijom i drugim zemljama.

Američka ambasada zvaničnom Washingtonu u februaru je pisala kako su se "odnosi između Katara i Saudijske Arabije općenito popravili nakon što je Al-Jazeera smanjila sa kritikama prema saudijskoj kraljevskoj porodici".

Američki ambasador Joseph LeBaron u svom izvještaju naveo je da ova TV-kuća javlja o događajima na Bliskom istoku "relativno otvoreno i slobodno", ali je u zaključku naveo da je "uprkos protestima vlade Katara Al-Jazeera ostala jedan od najvrednijih političkih i diplomatskih alata".

Kao primjer korištenja kanala u političke svrhe ambasada u Dohi navodi prijedlog pogodbe između katarskog premijera šeika Hamada bin Jassema bin Jabr al-Thanija i egipatskog predsjednika Hosnija Mubaraka.

Iz Al-Jazeere i američkih diplomatskih krugova nisu komentarisali izvještaje WikiLeaksa.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: