Svijet
18

Je li aviosaobraćaj (ne)siguran: U sedam dana pala tri aviona

Klix.ba
U samo sedam dana dogodile su se tri strašne avionske nesreće u kojima je poginulo više od 460 osoba. Ta dešavanja zadala su težak udarac svim aviokompanijama u svijetu, no stručnjaci ističu da je aviosaobraćaj i dalje jedan od najsigurnijih.
Tragedija u Ukrajini (Foto: AFP)
Tragedija u Ukrajini (Foto: AFP)

U Ukrajini, 17. jula, oboren je avion Malaysia Airlinesa. Stradalo je svih 298 putnika i članova posade.

Za obaranje aviona Ukrajinci optužuju proruske separatiste, dok oni negiraju odgovornost. Tijela preminulih odvezena su s mjesta nesreće i izuzete su crne kutije koje će poslužiti da se otkrije više detalja o ovoj velikoj tragediji.

I dok je svijet bio u šoku i oplakivao stradale, nova nesreća dogodila se na Tajvanu 23. jula.

Pad Malaysia Airlinesa u Ukrajini (Foto: AFP)
Pad Malaysia Airlinesa u Ukrajini (Foto: AFP)

Putnički avion kompanije TransAsia se srušio pri pokušaju prinudnog slijetanja za vrijeme tajfuna.

Poginulo je 48 osoba, a 10 ih je povrijeđeno. Do nesreće je došlo kada je avion pokušao obići aerodrom Magong pri čemu se srušio na ostrvo Penghu u selo Sisi, a tokom pada "zakačio" je i uništio nekoliko kuća i vozila.

Pad aviona na Tajvanu (Foto: EPA)
Pad aviona na Tajvanu (Foto: EPA)

A, samo nekoliko sati kasnije uslijedila je još jedna strašna vijest. Avion Swiftaira, koji je djelovao u okviru kompanije Air Algerie, nestao je s radara na putu iz Burkine Faso za Alžir.

Odmah je aktiviran hitni plan i pokrenuta je potraga za avionom u kojem je bilo 110 putnika i članova posade. Nakon višesatne potrage alžirske vlasti su saopćile da je olupina aviona pronađena u Maliju.

Smatraju da su stradali svi putnici i članovi posade. Kako su naveli, uzrok pada aviona je također bilo nevrijeme.

A, podsjetimo, prije nekoliko mjeseci s radara je nestao i avion Malaysia Airlinesa na letu MH370 iz Kuala Lumpura za Peking. Ostaci aviona još uvijek nisu pronađeni.

Foto: AFP
Foto: AFP

No, uprkos čestim nesrećama u aviosaobraćaju u posljednje vrijeme, koje zadaju teške udarce aviokompanijama, a posebno malezijskoj firmi, stručnjaci tvrde da je aviosaobraćaj jedan od najsigurnijih.

"Tri avionske nesreće u nekoliko dana zaista izazivaju jezu i takvo nešto jeste neobično da se desi. No, ja ne mogu reći da je razlog tome nesigurnost u aviosaobraćaju. BIlo je razdoblja u novijoj historiji kada je svijet bio manje sigurno mjesto nego danas. Naravno, nije ni danas sigurno mjesto, ali ne mogu reći ni da je nesigurno. Prisjetite se samo 1980. godine kada je bilo nekoliko bombaških napada na komercijalne avione i aerodrome. Ipak, ova posljednja dešavanja su tragična, posebno što su se dogodile tri nesreće u tako kratkom vremenu, no ne znam koliko to utječe na sigurnost aviosaobraćaja", kazao je za MarketWatch pilot Patrick Smith.

Dodao je i to, da uprkos svemu, ljudi moraju imati povjerenja u aviokompanije koje uvijek rade u njihovom najboljem interesu.

Istakao je i to da dnevno hiljade aviona prelijeće područja koja su na kopnu nesigurna, odnosno zahvaćena ratovima ili sukobima, ali svaka kompanija ima jasne protokole i naređenja u vezi sa prelijetanjem takvih područja.

Foto: AFP
Foto: AFP

Ipak, u vezi sa nesrećom u Ukrajini je kazao da to nije bila greška aviokompanije već vladine agencije koja nadzire zračni prostor.

"Taj zračni prostor nije smio biti otvoren. Vladine agencije nadziru zračni prostor, to nije posao avioprijevoznika", istakao je on.

Smith je napomenuo i to da, uprkos svemu, smatra da aviosaobraćaj nikada nije bio sigurniji.

"Jesu se dogodile te strašne nesreće, ali ako posmatrate široku sliku vidjet ćete da aviosaobraćaj nikada nije bio sigurniji. Danas najmanje dva puta više aviona leti nebom nego prije 25 godina. Prošla godina proglašena je najsigurnijom u historiji vazduhoplovstva i broj nezgoda i nesreća će se možda i povećavati, ali treba činiti sve da se broj stope smrtnosti smanji", kazao je.