Svijet
0

Hollywood stvara imidž arapskog svijeta

FENA
Amerikanci su mnogo naučili o Arapima i muslimanima, poslije terorističkih napada 11. septembra 2001. Međutim, mnogi američki Arapi kažu da je i način na koji su sada predstavljeni isto tako jednodimenzionalan.

Profesor novinarstva Džek Šahin proučava portretiranje Arapa u američkim filmovima više od 20 godina. Kao što često govori svojim studentima na Univerzitetu Južnog Ilinoja, Šahinu se ne dopada ono što vidi:

“U filmovima su Arapi predstavljeni kao podljudi, a Islam kao vjera nasilja. U skoro svim tim filmovima molitve muslimana su praćene nasiljem. Holivud se uglavnom fokusira na ludilo ekstremista”, prenosi VOA.

U knjizi pod nazivom “Uistinu loši Arapi”, profesor Šahin ukazuje na, kako je naveo, atmosferu prezira prema Arapima i muslimanima u Holivudu. Međutim, to se sada mijenja, uporedo sa dolaskom mladih producenata, muzičara i pisaca arapskog porijekla. Jedan od njih je Omar Naim, rodom iz Jordana.

“Mislim da je umjetnost univerzalan jezik, poput slikarstva, muzike, filmova, knjiga i svega onog što ne poznaje granice. Umjetnost je možda najvažniji način za prevazilaženje političkih, vjerskih i svih drugih razlika. Mislim da svi imamo zajedničku maštu i da je međusobno stimuliranje mašte vrlo intimna komunikacija među ljudima.”

Naim je u Holivudu radio na profilaciji arapskih karaktera koji nisu jednodimenzionalni, i nisu svi loši. U svom naučno fantastičnom filmu “The Final Cut”, glavni karakter je Arap po imenu Hasan, čije porijeklo ni u ujednom trenutku nije predmet filma.

Džeki Salum je producentica porijeklom iz Palestine. Rođena je u američkoj državi Mičigen. Njen dokumentarni film “Planeta Arapa” prošle godine prikazan je na prestižnom filmskom festivalu Sandens.

“To je kratki filim koji obuhvata holivudsko predstavljanje Arapa, njihovu dehumanizaciju i klevetanje. To je devetominutni dokumentrni film u kome kritikujem Holivud.”

Džeki Salum se nada da će njen dokumentarac otvoriti oči Amerikancima i doprinijeti dijalogu, posebno među mladima. U njenom najnovijem, politički motiviranom filmu ”Sling-Shot Hip Hop” prikazuju se palestinski hip-hop umjetnici sa akcentom na, kako kaže Džeki Salum, alternativne glasove otpora.

Alternativni glasovi mogu se čuti i u američkim medijima. Ašraf Halil se vratio u SAD, nakon što je u Bagdadu proveo jedno vrijeme kao dopisnik Los Anđeles Tajmsa. On naglašava važnost toga da što više Amerikanca arapskog porijekla radi u medijima da bi se američkoj javnosti objektivno iznijeli arapski pogledi.

Amerikanci arapskog porijekla su u informativnim medijima napravili značajan progres u poslednjih nekoliko godina. Imate stariju generaciju koja je pristuna već duže vrijeme. Tu imam na umu Helen Tomas i Noru Bostani, iz Vašington Posta...

Halil ukazuje na dopisnika Vašington Posta, Entonija Šadida, kao sveca zaštitnika nove generacije arapsko-američkih novinara. Šadid je dobio Pulicerovu nagradu 2004. za izvještavanje iz inostranstva.

“Entonijev uspjeh, zaista, dvostruk uticaj njegovog uspeha i ironično napada 11. septembra i rata u Iraku , pomogao je karijerama mnogih Amerikanaca arapskog porijekla”.

Među njima su novinari, autori i umjetnici koji rade u američkim medijima i nadaju se da će olakšati Amerikancima da uoče razliku između pravih Arapa, njihove kulture i političke raznolikosti i stereotipa koje gledaju na televiziji i u filmovima.