Rekonstrukcija olupine
0

Gliser u kojem je poginuo Donald Campbell ponovo na vodi

Sarajevo-x.com
Legendarni gliser Bluebird u kojem je jureći 528 kilometara na sat poginuo britanski "kralj brzine" Donald Campbell, ponovo će oživjeti, četrdeset pet godina nakon tragične nesreće.

Olupina glisera Bluebird K7 na mlazni pogon, koja je potonula na dno jezera Coniston u januaru 1967. godine, te pronađena i izvučena na površinu 2001. godine, sada se rekonstruiše dio po dio.

Cilj je ponovo osposobiti ovaj gliser i voziti ga brzinom do 160 km/h, objavio je "Daily Mail".

Crno-bijeli snimak nesreće u kojoj je poginuo jedan od najpoznatijih britanskih vlasnika brzinskih rekorda je postao simbol britanske hrabrosti, ali i tragedije.

Slavna priča o rekonstrukciji Bluebirda je zabiljažena u dokumentarnom filmu "Bluebird: The Spirit Reborn" koji će biti prikazan u petak (Badnjak) u 19.30 satu na "Sky Newsu" i "Sky News HD-u".

Šta je pošlo po zlu

Tim satelitske televizije "Sky News" nije samo pratio projekat izgradnje Bluebirda, nego je i napravio 3D snimak nesreće kako bi se vidjelo šta je pošlo po zlu pri pokušaju postizanja brzinskog rekorda.

U saradnji sa kćerkom poginulog pilota, Ginom Campbell, mali tim entuzijasta ronjenja i inženjera u radionici u North Shieldsu u Tynesideu sklapa originalni gliser Bluebird koristeći čak 90 posto originalnih dijelova i materijala. U timu je i pilot koji će vratiti gliser u vode jezera Coniston i voziti ga brzinom 160 km/h.

Donald Campbell je sedam puta oborio brzinski rekord na vodi u gliseru Bluebird K7 koji je izrađen 1954. godine. U posljednjem je pokušaju dostigao brzinu od 528 km/h, iako je gliser dizajniran da izdrži 402 km/h. Pri toj se brzini gliser iz vode podigao u zrak poput aviona, prevrnuo se i udario o površinu vode pri brzini od 295 km/h, te potonuo četrdeset metara u dubinu, gdje je ostao pune trideset četiri godine.

Pod velikim pritiskom

Vođa projekta "Bluebird", Bill Smith, bio je član ekipe koja je 2001. pronašla Bluebird, a tri mjeseca nakon toga i tijelo nastradalog Campbella, koji je kasnije ukopan na groblju u Conistonu.

Historičar Neil Sheppard vjeruje da je Campbell bio "zarobljen" u svojoj opsesiji da dostigne brzinu veću od 500 km/h i da je bio pod velikim pritiskom.