Olupina glisera Bluebird K7 na mlazni pogon, koja je potonula na dno jezera Coniston u januaru 1967. godine, te pronađena i izvučena na površinu 2001. godine, sada se rekonstruiše dio po dio.
Cilj je ponovo osposobiti ovaj gliser i voziti ga brzinom do 160 km/h, objavio je "Daily Mail".
Crno-bijeli snimak nesreće u kojoj je poginuo jedan od najpoznatijih britanskih vlasnika brzinskih rekorda je postao simbol britanske hrabrosti, ali i tragedije.
Slavna priča o rekonstrukciji Bluebirda je zabiljažena u dokumentarnom filmu "Bluebird: The Spirit Reborn" koji će biti prikazan u petak (Badnjak) u 19.30 satu na "Sky Newsu" i "Sky News HD-u".
Šta je pošlo po zlu
Tim satelitske televizije "Sky News" nije samo pratio projekat izgradnje Bluebirda, nego je i napravio 3D snimak nesreće kako bi se vidjelo šta je pošlo po zlu pri pokušaju postizanja brzinskog rekorda.
U saradnji sa kćerkom poginulog pilota, Ginom Campbell, mali tim entuzijasta ronjenja i inženjera u radionici u North Shieldsu u Tynesideu sklapa originalni gliser Bluebird koristeći čak 90 posto originalnih dijelova i materijala. U timu je i pilot koji će vratiti gliser u vode jezera Coniston i voziti ga brzinom 160 km/h.
Donald Campbell je sedam puta oborio brzinski rekord na vodi u gliseru Bluebird K7 koji je izrađen 1954. godine. U posljednjem je pokušaju dostigao brzinu od 528 km/h, iako je gliser dizajniran da izdrži 402 km/h. Pri toj se brzini gliser iz vode podigao u zrak poput aviona, prevrnuo se i udario o površinu vode pri brzini od 295 km/h, te potonuo četrdeset metara u dubinu, gdje je ostao pune trideset četiri godine.
Pod velikim pritiskom
Vođa projekta "Bluebird", Bill Smith, bio je član ekipe koja je 2001. pronašla Bluebird, a tri mjeseca nakon toga i tijelo nastradalog Campbella, koji je kasnije ukopan na groblju u Conistonu.
Historičar Neil Sheppard vjeruje da je Campbell bio "zarobljen" u svojoj opsesiji da dostigne brzinu veću od 500 km/h i da je bio pod velikim pritiskom.