{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Evropski sud za ljudska prava presudio protiv Turske

F
16.2.2010. u 16:21
0
2
Evropski sud za ljudska prava presudio protiv Turske
0
Evropski sud za ljudska prava presudio protiv Turske
Evropski sud za ljudska prava (ECHR) presudio je u utorak da je zabranom klasičnog erotskog djela Turska spriječila javni pristup evropskoj književnoj baštini i prekršila slobodu izražavanja.
Sud u Strasbourgu donio je presudu u korist izdavača Rahmija Akdasa, koji je 1999. godine objavio turski prijevod romana francuskog pisca Guillaumea Apollinairea iz 1907. "Jedanaest hiljada buzdovana" (Les Onze Mille Verges) koji sadrži dijelove o sadizmu, homoseksualnosti, pedofiliji i nekrofilija, prenosi agencija Reuters.

Akdas je osuđen u Turskoj za zločin protiv morala i kažnjen globom od 1.100 eura, a naređeno je i uništenje svih primjeraka knjige. Žalbeni sud je kasnije potvrdio presudu, ali je povukao nalog o uništenju izdanja.

Turska je revidirala svoje zakone o slobodi govora kako bi ih što više uskladila sa standardima Evropske unije u okviru svojih nastojanja da se pridruži obitelji evropskih zemalja. Međutim, Ankara i dalje cenzurira knjige i web stranice, a povremeno zatvara novinare zbog njihovih tekstova.

Evropski sud ističe u svojoj presudi da države mogu legalno intervenirati radi zaštite morala ako za tim postoji izričita potreba u društvu, ali navodi da u Akdasovom predmetu to nije bio slučaj jer je čitav vijek protekao od objavljivanja knjige "Jedanaest hiljada buzdovana" koji danas pripada evropskoj književnoj baštini.

To djelo je u Francuskoj bilo zabranjeno sve do 1970. godine.

"Teška kazna i zapljena primjeraka knjige nisu proporcionalni legitimnom cilju zaštite morala i stoga su izlišni u demokratskom društvu", piše u presudi suda u Strasbourgu koji se poziva na član 10 zakona o slobodi govora Evropske konvencije o ljudskim pravima.

Turska je 123. od 175 zemalja koje se nalaze na listi o slobodi štampe koju su prošle godine objavili Reporteri bez granica.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: