Svijet
0

EU: Posljedice prekida isporuke nafte - po džepu i po točkovima?

FENA
Britanski dnevnici pišu u petak o mogućem uticaju nove energetske politike Evropske unije na njene odnose s Rusijom, ali i na buduće cijene automobila u cijeloj Evropi.

The Guardian navodi moguće dugoročne posljedice nedavnih nenajavljenih prekida isporuka ruske nafte pojedinim zemljama Evropske unije.

Navodeći učestale ocjene iz redova evropske administracije - da Rusija postaje nepouzdan poslovni partner koji iz dana u dan sve više gubi kredibilitet, Guardian piše da bi nedavni "potresi" u isporukama nafte mogli na duži rok rezultirati raskidanjem poslovnih ugovora s Moskvom i zahlađenjem u njenim diplomatskim odnosima s Evropskom unijom.

Strateško okretanje Evrope vlastitim, obnovljivim izvorima energije, poput novih generatora na solarni pogon ili vjetar, uskoro bi moglo zadati jak udarac Rusiji koja Evropi trenutno obezbjeđuje čak 42 posto godišnjih potreba za prirodnim gasom, piše Guardian.

Posljedice primjene nove energetske politke Evropska unija će osjetiti ubrzo na vlastitoj koži ili, bolje reći, na vlastitim točkovima - i stanovnici njenih zemalja članica, piše The Independent.

Mjere EU-a za smanjenje emisije štetnih plinova u atmosferu ugledat će svjetlost dana 24. januara, i najavljuju ozbiljan "udarac po džepu" vlasnika terenskih i automobila s velikom zapreminom motora, piše list.

Godišnji nameti za takve automobile, navodi Independent, mogli bi porasti čak tri puta, ili bi ti modeli mogli biti potpuno zabranjeni ukoliko se ne budu "uklapali" u nove propise o maksimalnoj dozvoljenoj emisiji ugljičnog dioksida po pređenom kilometru. Ona iznosi 120 grama i važi za, recimo, Citroen C-3 dizel.

S druge strane, Evropska unija će ponuditi dodatne subvencije proizvođačima automobila i kupcima koji se odluče za manje modele ili modele s pogonom na struju ili tečni hidrogen, navodi list.

Daily Telegraph spekulira o skorom krahu proizvođača automobila poput Porshea ili Land Rowera ukoliko propisi budu do te mjere drastični. Za njihovu punu primjenu, doduše, bit će ostavljen rok od pet godina, piše list.

Zbog povećanih troškova proizvodnje i ugradnje novih, "ekološki podobnih" dijelova, međutim, cijene automobila na evropskom tržištu mogle bi skočiti za 2,5 do pet hiljada eura po vozilu, prenosi Guardian riječi pojedinih predstavnika evropskih automobilskih asocijacija.