Italija će biti izvedena pred Evropski sud pravde jer je ignorisala zahtjeve Komisije da promjeni propis koji dozvoljava duhanskim kompanijama da sponzorišu različite događaje koji se održavaju u Italiji i onda kada se oni putem medija prenose u druge zemlje.
Komisija traži od Španije da preispita svoj propis o trogodišnjem izuzeću iz zabrane reklamiranja tokom sportskih događaja, od Mađarske da ukine propis o izuzeću za događaje za koje ona smatra da su "od izuzetnog značaja" za njenu privredu, dok je prekršaj Češke u tome što je uvela propis o trogodišnjem prelaznom periodu do uvođenja zabrane kako bi joj se omogućilo da okonča već sklopljene ugovore.
Španiji, Češkoj i Mađarskoj Komisija je dala dva mjeseca da usklade svoje propise s direktivnom EU, a u suprotnom će, kao i Italija, biti izvedene pred najviši sud 25-očlanog bloka.
"Ova odluka govori da Komisija ima nultu toleranciju za sponzorisanje od duhanskih kompanija, bez obzira da li je riječ o Formuli ili drugim događajima", rekao je evropski komesar za zdravlje i zaštitu potrošača Markos Kiprijanu.
Direktivom EU, usvojenom u maju 2003, zabranjeno je reklamiranje duhanskih proizvoda na radiju, Internetu i štampi, kao i sponzorisanje događaja koji se prenose van granica zemalja u kojima se održavaju.