Svijet
0

Beč: Izložba djela austrijskog ekspresioniste Albina Egger-Lienza

Sarajevo-x.com
Kosači
Kosači
140 godina nakon rođenja austrijskog ekspresionističkog slikara Albina Egger-Lienza (1868. – 1926.) po prvi put će se zajedno prezentirati najznačajnije zbirke djela ovog vrsnog umjetnika. Naime, u Muzeju Leopold u Beču će se od 15. februara do 29. maja upriličiti sveobuhvatna izložba slika Egger-Lienza, koja na jedom mjestu okuplja zbirke tirolskog Zemaljskog muzeja "Ferdinandeum“, zatim Muzeja grada Lienza i bečkog Leopold muzeja, ali i nekoliko privatnih zbirki ljubitelja umjentosti.

Sa preko 180 eksponata, od kojih je oko 150 proisteklo iz neiscrpne kreativnosti Austrijanca, publika će imati priliku da se upozna sa jednim od najznačajnijih ekspresionista, kako u Austriji tako i diljem Evrope. Da bi se što bolje predočio umjetnički značaj ekspresionistčkih djela Albina Egger-Lienza, na izložbi će se, radi poređenja, također predstaviti oko 30 djela drugih Eggerovih savremenika.

Kao ni jednom drugom umjetniku, Lienzu je pošlo za rukom da na platnu vjerodostojno i autentično prikaže svakodnevnicu austrijskih seljaka. Stoga su nacionalni socijalisti u toku Drugog svjetskog rata, njegova djela koristili u svoje propagandne svrhe, za veličanje "jednostavnog naroda“ – pri tome se međutim ne obazirući na Eggerove brojne radove sa protivratnom tematikom, poput slika "Finale“, "Bezimenima 1914“ i druge slike mrtvih boraca, koji ne samo da su zanemareni, nego nikada nisu ni izlagani u javnosti.

Među svim eksponatima se naročito mogu izdvojiti slike "Pieta“, zatim sve tri verzije "Kosača“, "Ručak“ te "Ples smrti“ iz 1915. godine, koji slove za najznačajnije radove austrijskog slikarstva uopće. Međutim ne mogu se zanemariti ni "Žene rata“, "Majke“, "Uskrsnuće“ i dr. djela, u kojima se također zapanjujuće jasno manifestuju tematske okosnice izložbe: sjećanja na domovinu i Minhen, zatim vjerski motivi, portreti heroja i antiheroja te pejzaži rata i mira, život, smrt, nadanja te ujedno potvrđuju svu širinu i dubinu Eggerovog umjetničkog opusa, ali i samog umjetnika kao vrsnog posmatrača i stvaraoca odraza ljudski sudbina na platnu – sudbina između nade i beznađa postratnog perioda.