Svijet
1

Amnesty optužio Apple, Samsung i Sony da koriste djecu kao radnu snagu

Klix.ba
Organizacija za ljudska prava Amnesty International optužila je Apple, Samsung i Sony, između ostalih kompanija, da nisu napravili osnovne provjere kako bi osigurali da minerale koje koriste za svoje proizvode ne kopaju djeca.

U izvještaju se navodi kako su u rudniku kobalta u Demokratskoj Republici Kongo pronađena djeca koja imaju samo sedam godina, a rade u opasnim uvjetima. Kobalt je vitalna komponenta litij-ionske baterije.

Kongo proizvodi 50 posto svjetskog kobalta. Rudari u tom području se suočavaju s teškim zdravstvenim problemima i fatalnim nesrećama. Najmanje 80 rudara je preminulo ispod zemlje na jugu Konga između septembra 2014. i decembra 2015. godine. Amnesty je prikupio i svjedočenja djece koja su radila u rudnicima.

Četrnaestogodišnji Paul je siroče, a počeo je raditi u rudniku kada je imao 12 godina.

"Proveo bih 24 sata dole u tunelima. Stigao bih ujutro i izašao sljedeće jutro. Morao sam obavljati nuždu u tunelima. Moja pomajka me planirala poslati u školu, ali je očuh bio protiv toga i eksploatisao me tako što me tjerao da radim u rudniku", kazao je dječak.

UNICEF procjenjuje kako blizu 40.000 djece radi u rudnicima širom Konga.

"Ne toleriramo rad maloljetnih osoba u našem lancu i ponosni smo što smo na čelu industrije u pravljenju prvih zaštitnih mjera", saopćili su iz Applea.

Ističu kako su uveli rigorozne mjere i ukoliko bi pronašli maloljetnog radnika, vlasnik rudnika je prisiljen da ga sigurno odvede kući, plati mu školovanje u školi koju želi, da mu nastavi isplaćivati platu i da mu ponudi posao kada bude punoljetan.

Samsung je također reagovao kazavši da bi, u slučaju da otkriju kako neko izrabljuje i zapošljava djecu u njihovom proizvodnom lancu, ugovor bio raskinut.

Na listi Amnestyja nalazi se 16 svjetskih firmi, ali je većina negirala kako uzima kobalt iz rudnika koji su navedeni u izvještaju. Mark Dummett, istraživač iz Amnestyja, rekao je kako je rudarstvo najgora forma dječijeg rada.

"Glamurozne prodavnice predstavljaju nove tehnologije koje su nastale na leđima djece koja nose teško kamenje i kopaju u rudnicima rizikujući svoje zdravlje i život. Milioni ljudi uživaju u beneficijama novih tehnologija, a ne pitaju se kako su nastale. Krajnje je vrijeme da veliki brendovi preuzmu odgovornost za rudare. Kompanije koje zarađuju 125 milijardi dolara ne mogu tvrditi da nisu u mogućnosti provjeriti odakle ključni minerali za njihove proizvode dolaze", rekao je.