U svijetu
0

75 miliona djece bez škole

FENA
U svijetu 75 miliona djece ne ide u osnovnu školu i počinje raditi od najranijeg djetinjstva, objavila je Međunarodna organizacija rada (ILO).

Obrazovanje je ključno za izlazak iz kruga izrabljivanja djece i siromaštva kako bi se najteži oblici dječijeg rada, opasan rad, seksualna eksploataciju djece, krijumčarenje djece i svi oblici ropstva iskorijenili do 2016.

"Moramo raditi tako da svako dijete stekne pravo na obrazovanje kako nijedno dijete ne bi moralo raditi da preživi. Cilj je kvalitetno obrazovanje za djecu i rad u humanim uvjetima za odrasle", poručio je direktor te organizacije Juan Somavia.

U povodu Svjetskog dana protiv izrabljivanja djece ILO-ov Međunarodni program za iskorjenjivanje rada djece (IPEC), koji djeluje u više od 90 zemalja, objavio je izvještaj o radu djece u 34 zemlje.

Tokom cijele godine IPEC provodi kampanju uz geslo "Formula za napredak: Školujte i djevojčice i dječake".

Izvještaj UNESCO-a pokazuje da je 75 miliona djece u svijetu bilo lišeno osnovnog obrazovanja u 2006. Ta je brojka ipak napredak u odnosu na 1999. kada je 103 miliona djece bilo lišeno osnovnoškolskog obrazovanja.

Također opada broj ekonomski aktivne djece. Godine 2004. bilo je 20 miliona manje ekonomski aktivne djece od pet do 14 godina u usporedbi sa 2000.

Međutim, i dalje 191 milion djece od pet do 14 godina sudjeluje u nekom obliku ekonomske aktivnosti, od čega se njih 165 miliona svrstava u kategoriju djece koja rade.

Međunarodne organizacije ističu da je borba protiv dječijeg rada put za postizanje Milenijskih ciljeva u obrazovanju sve djece svijeta.

To je nadasve važno jer djeca koja rade često ne pohađaju osnovnu školu, što povećava stopu nepismenosti među mladima, a djeca koja se školuju uz rad često izostaju s nastave, postižu slabe rezultate, obrazovanje im je manjkavo te dobivaju slabe poslove.

Najteže su pogođena djeca koja žive u ruralnim područjima, a u najgoroj su kategoriji djevojčice jer naporno rade u kući i izvan nje.

Izvještaj IPEC-a pokazuje da je srednjoškolskim obrazovanjem obuhvaćeno samo 46 posto dječaka i 43 posto djevojčica, ali u supsaharskoj Africi tek svako peto dijete dođe do srednje škole.

"Za suviše mnogo djece, poglavito djecu iz siromašnih obitelji diljem svijeta, pravo na obrazovanje ostaje apstraktni pojam, daleko od stvarnosti svakodnevnog života. Više od 70 miliona djece nije u školi. Mnoga od te djece počinju raditi u ranom djetinjstvu, često ispod minimalne dobi za rad. A kad obitelj mora birati hoće li u školu poslati dječaka ili djevojčicu, često su djevojčice te koje gube", zaključuje Somavia.