UNESCO
0

75 miliona djece bez osnovnog obrazovanja

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Nejednakosti u obrazovanju duboko su ukorijenjene u svijetu u kojem 75 miliona djece nije obuhvaćeno osnovnoškolskim obrazovanjem, od čega su 55 posto djevojčice, stoji u UN-ovu izvještaju o obrazovanju za 2009. predstavljenom u utorak u Ženevi.

Brojke, temeljene na statistikama za 2006. godinu, pokazuju da do 2015. godine neće biti moguće ostvariti cilj osnovnoškolskog obrazovanja za sve, a što je jedan od Milenijskih ciljeva razvoja koje su zacrtali Ujedinjeni narodi.

Od 75 miliona djece u svijetu koja nemaju pristup osnovnoškolskom obrazovanju, njih 55 posto su djevojčice, stoji u izvještaju koje je u utorak u Ženevi predstavila UN-ova agencija za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO).

Prema sadašnjim prognozama za 2015. godinu u siromašnijim zemljama najmanje 29 miliona djece, a vjerojatno i mnogo više, neće ići u školu.

U subsaharskoj Africi, unatoč ostvarenom napretku u nekim zemljama, trećina djece ne pohađa školu, a stanje će biti posebno teško u zemljama poput Nigerije, koja je najnapučenija u Africi, te u Pakistanu na azijskom kontinentu.

UNESCO, UN-ova agencija sa sjedištem u Parizu, optužuje političku ravnodušnost i loše vođenu politiku vlada država s juga, ali također i bogate zemlje jer ne ispunjavaju svoja obećanja o pomoći, javio je Reuters.

Zbog aktuelne finansijske i gospodarske krize, pomoć za obrazovanje bit će još više upitna, drži UNESCO.

Brojke iz izvještaja ukazuju na golem jaz u obrazovnim mogućnostima ne samo između razvijenih zemalja u odnosu na nerazvijene, već je i unutar samih siromašnijih zemalja velik jaz između bogatih slojeva društva i siromašnih.

"Nejednake mogućnosti za obrazovanje izvor su siromaštva, gladi i smrtnosti djece te smanjuju izglede za gospodarski rast. Upravo zbog toga vlade moraju hitno djelovati", rekao je generalni direktor UNESCO-a Koichiro Matsuura.

Čak i kada je velik postotak djece obuhvaćen osnovnoškolskim obrazovanjem, velik postotak djevojčica ostaje izvan škola u arapskim zemljama, prema izvještaju.

U Egiptu tako djevojčice čine više od 95 posto djece koja ne pohađaju školu. U južnoj i zapadnoj Aziji, od Irana do Bangladeša, 18 miliona djece izvan obrazovnog sistema, uglavnom su djevojčice.

Slika je ljepša u Latinskoj Americi i Karibima gdje je 94 posto djece uključeno u obrazovni sistem.

U istočnoj Aziji i na Pacifiku, 93 posto djece bilo je obuhvaćeno obrazovanjem u 2006., no to je ipak pad u odnosu na 1999. kada je uključenost iznosila 96 posto.

Izvještaj UN-ove agencije za obrazovanje, nauku i kulturu pripremljen je za Međunarodnu konferenciju o obrazovanju u Ženevi koja se od utorka do petka održava u Ženevi, a na njoj sudjeluju i glavni direktor Matsuura i Kevin Watkins, direktor izvještaja.

Godišnji izvještaje objavljuje se od 2002. godine i ocjenjuje napredak prema cilju da do 2015. godine obrazovanje bude dostupno svima.