Regija
0

Završena nova istraga o pogibiji Borisa Trajkovskog

SRNA
Mjesto pogibije Borisa Trajkovskog (Foto: Arhiv)
Mjesto pogibije Borisa Trajkovskog (Foto: Arhiv)
Istražni tim koji provodi novu istragu o padu aviona u kojem je 2004. godine poginuo nekadašnji predsjednik Makedonije Boris Trajkovski završio je istragu, a rezultati će najkasnije do kraja jula biti predočeni vladi u Skoplju i Vijeću ministara BiH.

Nakon odgovora vlade u Skoplju i Vijeća ministra BiH javnost će biti upoznata kako se srušio predsjednički avion u kome je, osim Trajkovskog, poginulo i njegovih osam saradnika i članova posade u avionskoj nesreći kod Mostara.

"Treba sada da dobijemo određena mišljenja vlasti u Makedoniji i BiH za ono šta smo uradili. To za nas nije obavezujuće, ali možemo ga uvažiti, nakon čega ćemo konačni izvještaj dostaviti javnim tužilaštvima. Kada završimo obavezujući dio možemo reći javnosti šta se dogodilo", izjavio je za skopsku televiziju "Sitel" šef istražnog tima Omer Kulić.

On je istakao da je komisija u proteklih 18 mjeseci ušla u najsitnije detalje o svakom problemu.

"Bilo je propusta i od pojedinaca i institucija, a javnosti ćemo predočiti cjelokupni izvještaj kada se završi postupak", dodao je Kulić.

Predsjednik makedonskog Komiteta za istrage vazduhoplovnih nesreća i ozbiljnih incidenata Sotir Kostov u izjavi za državnu agenciju MIA rekao je da nakon završetka istrage slijedi faza analiziranja svih prikupljenih informacija, činjenica i dokaza, te njihova obrada.

Prema njegovim riječima, nakon usvajanja nacrta izvještaja on će biti dostavljen operateru vazduhoplova, vladi Makedonije, zemlji gde je registrovan avion, Makedoniji i zemlji proizvođaču aviona, SAD.

"Ovi subjekti treba da ga razmotre i daju svoje mišljenje, ali ono nije obavezujuće za međunarodnu komisiju. Ono se spaja sa izveštajem i kao cjelina dobija se završni izvještaj o nesreći vazduhoplova kinger B200", pojasnio je Kostov.

Avion makedonske Vlade, u kojem su se nalazili predsjednik Makedonije Boris Trajkovski, savjetnici iz njegovog kabineta Dimka Ilkova-Bošković, Risto Blaževski i Anita Lozanovska, radnik makedonskog MIP-a Mile Krstevski, članovi osiguranja Boris Velinov i Ace Velinovski, kao i piloti Marko Markovski i Branko Ivanovski, pao je 26. februara 2004. godine na području sela Rotimlje, kod Mostara.

Komisija za ispitivanje uzroka nesreće, koju je formiralo Vijeće ministara BiH, zaključila je da je uzrok pada aviona bila "proceduralna greška pilotske ekipe u fazi slijetanja na mostarski aerodrom, koja je dovela do toga da avion udari u brdo".

Tužilaštvo BiH za avionsku nesreću kod Mostara nikoga nije optužilo, jer je istraga pokazala da nema elemenata za pokretanje krivičnog postupka.

Makedonska Vlada je, nezadovoljna izvještajem, formirala novim tim eksperata koji je šest godina radio na prikupljanju dokaza. Nakon novih saznanja, Vlada u Skoplju zatražila je od BiH da ponovo otvori istragu, koja je pokrenuta krajem 2012. godine.