Regija
0

Slovensko ministarstvo prometa odbilo prijedlog oporbe o vinjetama

FENA
Oporbena Liberalno-demokratska stranka predložila je u četvrtak slovenskoj Vladi dopunu odluke o uvođenju vinjeta za vožnju autocestama od 1. srpnja ove godine, ali je njene primjedbe Ministarstvo prometa odmah odbacilo, jer bi uvođenje desetodnevnih i jednomjesečnih jeftinijih vinjeta narušilo financijsku konstrukciju za održavanje predviđene razine prihoda od autocesta.

Kako je na konferenciji za novinare iznio parlamentarni zastupnik LDS-a Milan Petek, slovenska Vlada trebala bi imati sluha za prijedloge stranih autoklubova da se uvedu jeftinije vinjete za kraća razdoblja kojima bi se u prvom redu služili turisti u tranzitu kroz Sloveniju, a koristile bi i slovenskim umirovljenicima s manjim primanjima koji zbog rastućih cijena na autoceste izlaze samo nekoliko puta na godinu. Petek je zato u ime svoje stranke predložio vladi da razmisli da uz sada predviđene polugodišnje vinjete za automobile po cijeni od 35 eura i cjelogodišnje po 55 eura uvede i desetodnevne za deset eura, te mjesečne po dvadeset eura.

"Tako bi se smanjio i financijski teret za siromašnije vozače u Sloveniji, a uvođenjem 4 vrste vinjeta mogla bi se postići ciljna prodaja 3,5 milijuna vinjeta, kako je planirala Vlada", rekao je Petek.

On je dodao da bi uvođenje 10-dnevnih turističkih vinjeta otklonilo opasnost prometnih čepova na lokalnim cestama koje će u suprotnom koristiti strani vozači na nekim trasama, kako bi izbjegli plaćanja skupe cestarine u Sloveniji.

Pri tom je Petek posebno istaknuo opasnost da se to dogodi na području Maribora, gdje bi strani vozači u tranzitu vozili lokalnim cestama i kroz mariborsko gradsko središte, kako bi izbjegli situaciju da za jedan prijelaz između Šentilja i Macelja za dvadesetak kilometara autoceste plate 35 eura.

Prijedlog o uvođenju vinjeta za kraća razdoblja odmah je u izjavi za javnost odbacilo Ministarstvo prometa koje tumači da su provedene brojne analize prije uvođenja dviju vrsta vinjeta, kako bi se osigurala buduća financijska održivost novog sustava naplate i da zbog toga promjena vladine uredbe više nije moguća.

"Prihvaćeno rješenje rezultat je brojnih izvedenih simulacija s različitim cijenama vinjeta kojom je zakonodavac želio postići optimalno rješenje za financiranja cesta, a uvažen je i socijalni moment", navelo je u svom odgovoru Ministarstvo prometa. Ministarstvo priznaje da je sustav godišnjih i polugodišnjih vinjeta ipak takav da najviše koristi domaćim korisnicima, odnosno onima koji "mrežu autocesta najviše koriste".

"Svaki korisnik koji slovenske autoceste bude htio koristiti samo jednom ili dvaput godišnje morat će kupiti vinjetu kao i svi ostali korisnici", navelo je u odgovoru slovensko Ministarstvo prometa.