{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Sarajevo će prihvatiti Kusturicu"

S
16.9.2009. u 08:10
0
122
"Sarajevo će prihvatiti Kusturicu"
0
"Sarajevo će prihvatiti Kusturicu"
Presuda kojom pisac Andrej Nikolaidis i list "Monitor" moraju reditelju Emiru Kusturici isplatiti 12.000 eura "za uvredu časti i ugleda" ima za cilj da se zaplaše svi koji se bave istraživanjem ratnih zločina i sjećaju se zločinaca, kaže za Sarajevo-x.com Šeki Radončić, novinar crnogorskog lista "Monitor".
- Suština ovakvih presuda jeste da nas se natjera da se ne smijemo sjećati da je Kusturica bio Miloševićev filmadžija. Bili su u Drugom svjetskom ratu Hitlerovi slikari. Njih javnost prezire i proteklih 60-ak godina niko im nije pogledao slike. Da se ja nešto pitam, Kusturica bi bio proglašen kao "persona non grata", ne zbog toga što je promijenio ime u Nemanja, jer svako ima pravo na vjeru koju želi, već zato što je bio zvanični filmadžija ratnog zločinca Slobodana Miloševića - kazao nam je Radončić.

Radončića je svojevremeno tužio crnogorski pjesnik Novak Kilibarda jer je u intervjuu za Start kazao kako je "Kilibarda dobitnik ordena Radovana Karažića i da nema šta više o njemu pričati". Kilibarda je od tužbe odustao zbog navodnog medijskog pritiska, iako je na pripremno ročište Radončić donio i originalnu odluku Narodne skupštine RS-a, koja potvrđuje da Karadžić jeste odlikovao Kilibardu Njegoševim ordenom prvog reda na Skupštini RS-a održanoj 9. januara 1994. godine

- Mene su nakon te tužbe Tunjo Filipović, Adil Kulenović i drugi proglasili rušilačkim faktorom i neprijateljem multikulturalnosti u BiH i stavljen sam na stub srama. Ne bi me začudilo da nakon nekog vremena i Nikolaidis u Sarajevu također bude stavljen na stub srama, jer je ukazao na Kusturicinu ratnu ulogu - kaže Radončić.

Dodaje kako on jeste za praštanje, ali kako prije faze praštanja ipak treba doći do potpune istine i kazati "ko je bio dželat, ko je bio velikosrpski akademik, novinar ili filmadžija". Na pitanje vjeruje li da će Sarajevo jednog dana prihvatiti Kusturicu, Radončić je odgovorio potvrdno:

- Hoće, isto kao što je prihvatilo i Novaka Kilibardu!

Kusturica je Nikolaidisa i "Monitor" tužio zbog teksta "Dželatov šegrt" objavljenog 2004. godine tražeći 100.000 eura obeštećenja, da bi Osnovni sud u Podgorici dvije godine kasnije tužbu odbio kao neosnovanu.

Poslije Kusturicine žalbe, slučaj je prebačen na Viši sud koji je presudu preinačio tvrdivši kako sporni tekst "sadrži niz uvredljivih riječi i citata kojima se Kusturici imputira da je glup, ružan, pokvaren, da je pružao alibi za svakog ubijenog muslimana", i donosi presudu kojom su Nikolaidis i "Monitor" dužni Kusturici uplatiti 12.000 eura, koja je nedavno potvrđena i na Vrhovnom sudu Crne Gore.

Kako nam je kazao Radončić, odmah nakon presude Višeg suda on i glumac Emir Hadžihafizbegović otvorili su fond za prikupljanje novca kojim će se platiti tužba. U BiH je skupljeno oko 6.000 eura, isto toliko dodao je i "Monitor", tako da je kazna već plaćena. Da Vrhovni sud nije potvrdio presudu, Kusturica bi taj novac morao vratiti, dok ovako on ostaje na njegovom računu.

Nikolaidis je presudu prokomentirao u kolumni napisanoj u "Monitoru" pod naslovom "Sarajevo, oprosti".

- Na vijest o presudi, Kusturica je izjavio: "Svaka čast crnogorskom sudstvu". Ovom presudom Crna Gora je, iz usta svog Vrhovnog suda, pljunula na mišljenje Sarajlija i na njihovu solidarnost sa mnom i Monitorom. Kao što Monitor nije uspio da ih spriječi da krenu na Dubrovnik, kao što nismo uspjeli da ih spriječimo da grbavičkog koljača Batka puste da pobjegne iz zatvora, kao što nismo uspjeli da ih spriječimo da upadaju u Hercegovinu i pomažu Slobi da Radovanovim rukama davi Sarajevo, ni sada nismo uspjeli. Zbog toga: Sarajevo, oprosti - napisao je Nikolaidis.

S obzirom na hvalospjeve Kusturici koji su se proteklih dana mogli vidjeti u pojedinim medijima i svojevrsnoj pripremi Kusturicinog dolaska u Sarajevo, možda bi najmanje što možemo učiniti bilo da i mi poručimo: Andrej, oprosti!

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: