{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


VIDEO
/
Pogledajte kako Crnogorci afirmišu LGBT prava

S
23.11.2011. u 16:15
0
63
Pogledajte kako Crnogorci afirmišu LGBT prava
0
Pogledajte kako Crnogorci afirmišu LGBT prava
Centar za građansko obrazovanje (CGO) je u saradnji sa LGBT Forum Progresom, a uz podršku Kanadske ambasade, kroz projekt "U redu je biti drugačiji!", snimio TV spot "Mi smo dio ekipe!" koji na do sada najradikalniji način afirmiše LGBT prava u Crnoj Gori, direktno se obraćajući onima koji imaju najveći stepen otpora prema primjeni ovih prava.
Cilj projekta "U redu je biti drugačiji!" jeste da se kroz niz aktivnosti doprinese izgradnji kulture ljudskih prava i održivog demokratskog društva, kroz jačanje društvenih kapaciteta u promociji LGBT prava i antidiskriminacionih politika.

"Smatrali smo da je takav koncept najbolji odgovor na snažno ukorijenjene predrasude u društvu u kojem živimo, a u kojem su LGBT osobe još uvijek prepoznate kao pojava protiv koje se treba boriti, porodična sramota ili bolesnici", saopšteno je iz Centra za građansko obrazovanje uoči premijere spota "Mi smo dio ekipe!".

Spot prikazuje grupu mladića koji prate prijenos fudbalske utakmice, a nakon postignutog gola, dvojica od njih slave poljupcem.

"Kultura ljudskih prava još ne stanuje u Crnoj Gori. Na svakom od nas jeste da to promijenimo i da učinimo da ona ipak uđe u svojoj punoći u naše društvo”, rekla je izvršna direktorica CGO Daliborka Uljarević.

Prema njenim riječima, postoje teme koje nisu popularne, a obaveza svih građana koji se ne osjećaju kao diskriminisane manjine jeste da otvaraju te teme.

"Zbog nas, koliko i zbog njih. Jer nikad ne znate da li ćete vi sami sutra biti neka manjina kojoj treba podrška i ohrabrenje", zaključila je Uljarević.

"Htjeli smo da centralni dramaturški vizuelni fokus bude na homoseksualnom poljupcu, prvi put na našim televizijama i medijima, ali na način koji neće biti šokantan, već normalan", kazao je reditelj spota Danilo Marunović

On je pojasnio da spot predstavlja parodiju na reklame za pivo, u "krajnje muškoj estetici", i muški kliše zabave.

"Namjera je bila da taj tabu vizuelno u spotu postoji, a da on, kada se vidi, ne bude više tabu nego nešto normalno i mislim da smo u tome uspjeli”, zaključio je Marunović u razgovoru za crnogorski portal Vijesti, koji je prvi objavio spot.


Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: