Nakon 38 godina gradnje
0

Otvoren puni profil autoceste Rijeka - Zagreb

FENA
Puni profil autoceste Rijeka-Zagreb u ukupnoj dužini od 146,5 kilometara otvorio je danas kod južne strane tunela Tuhobić predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader.

Čekali smo 38 godina autocestu od Rijeke do Zagreba i političku snagu koja će imati i snage i novca riješiti taj problem, kazao je premijer Sanader te je, proglasivši puni profil autoceste otvorenim, dodao kako "danas vidi da služiti narodu kroz politiku ima smisla".

Istaknuo je da je ostvaren san hrvatskih ljudi koji nije mogao biti ostvaren u vrijeme Jugoslavije. Hrvatska tada nije bila prioritet i nije mogla voditi suverenu politiku nego onu koju je diktirao Beograd, rekao je i istaknuo da je cestovno povezivanje pretpostavka ukupnog rasta gospodarskih aktivnosti i života uopće.

Od danas će putovanje osobnim automobilom od Rijeke do Zagreba, uz poštivanje ograničenja brzine, trajati oko sat i 15 minuta, a cijena cestarine na toj relaciji od 1. studenog bit će 60 kuna.

Na trasi autoceste izgrađeno je ukupno 5 mostova, 13, tunela, 24 vijadukta, 45 podvožnjaka i 26 nadvožnjaka.

Autocesta Rijeka - Zagreb dio je europskog pravca E65 i dio paneuropskog prometnog koridora Vb.

Njena izgradnja je započeta još 1971., a stajala je, prema prvim procjenama, više od 661,5 milijuna eura. Dijelovi posljednjih dviju dionica koje su dograđene na puni profil, od Oštrovice do Vrata (11 km) te od Kupjaka do Vrbovskog (3,5 km) završene su 2,5 mjeseca prije roka.

Prva je dionica od Rijeke do Kikovice (10,5 kilometara) otvorena 1971., a dionica od Zagreba do Karlovca ( 39,3 kilometra) otvorena je 1972. Sljedeće dionice autoceste i poluautoceste (ukupno 46,8 kilometara) građene su na potezu od Rijeke do Kupjaka od 1971. do 1982. te 1996. i 1997.