{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Mesić: Havarija tankera dokaz da je potrebna kontrola Jadrana

F
7.2.2008. u 18:06
0
0
Mesić: Havarija tankera dokaz da je potrebna kontrola Jadrana
0
Mesić: Havarija tankera dokaz da je potrebna kontrola Jadrana
Foto: Reuters
Hrvatski predsjednik Stjepan Mesić rekao je danas prilikom posjeta Brodarskom institutu da je havarija turskog tankera u prostoru u kojem se preklapa hrvatsko teritorijalno more sa ZERP-om dokaz da je potrebna kontrola Jadrana.
To je dokaz i da je Hrvatska odgovorna zemlja kad traži da se kontrolira ekološki aspekt te flora i fauna, odnosno izlov ribe, izjavio je novinarima Mesić na Brodarskom insitutu, gdje je u društvu s ministrom obrane Brankom Vukelićem i načelnikom Glavnog stožera OSRH Slavkom Barićem razgovarao s predstavnicima Instituta o gradnji flote za nadzor i zaštitu granice, odnosno ZERP-a.

Mesić smatra da je pitanje ZERP-a preuveličano, ali da je ono sada otvoreno i da ga treba riješiti. Kad je riječ o ekologiji i ribarenju smatra da ne bi smjelo biti problema.

No, problem je smatra Mesić, što Slovenija pitanje granice na moru povezuje s time da se riješi dio granice na kopnu.

Prijedloga je bilo raznih ali nisu uspjeli i sada ostaje međunarodna sudska instanca koja treba donijeti odluku, kazao je Mesić, dodavši da Hrvatska unaprijed prihvaća svaku odluku međunarodnog suda pravde u Haagu.

"To smo rekli svim europskim prijateljima, Europskoj komisji i Europskoj uniji. Mi prihvaćamo odluku međunarodnog suda pravde u Haagu i vjerujemo međunarodnoj instituciji", rekao je Mesić.

Očekuje da će Slovenija to isto prihvatiti, a to, kaže Mesić, proizlazi i iz dogovora premijera Ive Sanadera i Janeza Janše. Mesić očekuje da Slovenija prihvati pitanje uređenja granice i onda će, smatra, ZERP postati drugorazredno pitanje.

Brodarski institut već je izradio studiju s idejnim rješenjima za obalne ophodne brodove i višenamjenski brod za potrebe obalne straže i nadzor ZERP-a. Prema toj studiji predviđa se gradnja dva tipa broda - obalnog ophodnog i višenamjenskog ophodnog broda, što bi zadovoljilo civilnu i vojnu komponentu. U Institutu smatraju da bi četiri broda bila dovoljna.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: