{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Janša ubrzao gradnju autocesta

F
20.8.2008. u 14:12
0
0
Janša ubrzao gradnju autocesta
0
Janša ubrzao gradnju autocesta
Slovenski premijer Janez Janša znatnu je pažnju tokom svog mandata posvetio ubrzanju gradnje autocesta, ali su neke kontroverze dovele u pitanje njegovo nastojanje da to biračima uoči skorašnjih parlamentarnih izbora predstavi kao adut i prednost, ocjena je slovenskih medija.
Janša i mađarski premijer Ferenc Gyurcsanyi otvorili su u utorak odsjek autoceste koja će u budućnosti omogućiti vezu Ljubljane i Budimpešte, ali je tridesetak kilometara trase Beltinci-Pince kraæeg profila od onoga koji se predviđao i bez zaustavne trake, a jasno je da novi kilometri autocesta sami po sebi Janši neće donijeti politički uspjeh na izborima, navodi vodeći slovenski list, ljubljansko "Delo".

Otvaranje novih objekata i cesta uoči izbora popularno je među svim političarima, no birači pamte i probleme koji su to pratili i zakašnjele rokove gradnje. To se posebno vidjelo prilikom nedavnog svečanog otvaranja ljubljanskog tunela Šentvid koji se uskoro morao zatvoriti zbog padanja protupožarne žbuke, a nije uspio niti plan o otvaranju nove pedijatrijske klinike u Ljubljani. Oba objekta stajala su višestruko više od planirane svote, a prekoračeni su i rokovi. Međusobno se za to okrivljuju predstavnici vlade i jedan od najvećih domaćih "građevinskih tajkuna" Ivan Zidar čije je poduzeće SCT imalo svojevrsni monopol u gradnji cesta i najvećih objekata proteklih godina, a koji je prije nekoliko mjeseci bio pritvoren.

Kako navode slovenski mediji, nacionalni plan za gradnju slovenske autocestovne infrastrukture u debelom je kašnjenju iako je za te namjene do sada potrošeno oko 4 milijarde eura a planom iz 1994. godine bilo je predviđeno 2 milijarde dolara.

Osnovni "autocestovni križ" kroz Sloveniju u smjerovima zapad-istok i sjever - jug koji će spajati susjedne države i na kojemu još nedostaje četrdesetak kilometara, među kojima i dvadesetak od Ljubljane do Bregane, trebao bi po planovima biti gotov potkraj sljedeće godine, ali će po procjenama ostali pravci - među kojima i onaj od Šentilja do graničnog prijelaza Macelj - biti završeni tek oko 2013. godine.

Oporba ističe da je Janšina vlada ubrzala gradnju autocesta, ali da je pretjerano zadužila državnu agenciju za autoceste DARS jer ona ima 3,5 milijardi eura kredita koje neće moći otplatiti do 2040. godine. Uz to, oporba Janšinoj vladi stavlja na dušu i neočekivano uvođenje vinjeta koje su izazvale kritike u susjednim zemljama i po mnogim ocjenama destabilizirale redovne prihode državne agencije za autoceste (DARS) u izbornoj godini.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: